help blaffende buurhond

Discussie in 'De lounge' gestart door Sas7, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi,
    ik heb een rottig probleem. Onze buurvrouw heeft een hondje (zo'n klein ding) maar zodra ze gaat werken begint dat beest te blaffen en te janken. En dit houdt ie uren vol. Ze sluit hem de hele dag op in haar slaapkamer. Ze werkt 40 uur in de week onregelmatig. Zoals het ernu uitziet moet ze ook weer het hele weekend werken. Ze vertrekt s'ochtends om 06.30 en komt s'avonds rond 17.00 uur weer binnen. En al die tijd hoor je die hond.
    Ik heb haar al een paar keer op aangesproken, maar zij weet niet wat ze er aan kan doen.
    Wat moet ik doen. De VVE (we hebben een koopappartement) erop sturen, of moet ik de dierenbescherming bellen.
    Help alle tips zijn welkom.
    O ja ze kan hem niet door het huis laten lopen omdat ie dan ruzie krijgt met haar 2 katten en dan breken ze de boel af. (niet dat je dat kan zien in huis. het is al een bende)

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    De dierenbescherming bellen heeft niet veel nut aangezien zij niets kunnen doen.
    Helaas is een blaffende hond geen reden tot ingrijpen voor hen.
    Het de hele dag alleen zitten misschien wel maar ik dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.
    Ik zou nog een keer met haar gaan praten en overleggen of ze misschien een cursus kan gaan doen met hem of in het ergste geval een blafband.
    Er zijn erg veel manieren om een hond te leren alleen zijn en er staan ook een aantal cursussen op youtube.
    Dus als ze zegt "er niets aan te kunnen doen" is dat alleen maar luiheid in mijn ogen.
    Niemand moet last hebben van andermans dieren in mijn ogen en zeker niet als er iets (diervriendelijk!) aan gedaan kan worden.

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    zou je niet kunnen voorstellen de hond in de huiskamer en overal te laten lopen en de katten in de slaapkamer??
    misschien heeft de hond dan een beetje het idee dat hij de ruimte heeft? mijn oma zette de radio voor de hond aan. en dat hielp tegen het blaffen. het wasgewoon de stilte waardoor hij blaft.

heel vervelend ik hebook vervelende buren die totaal niet op de rest van de buren letten.

4. Ik lees mee want zit met het zelfde probleem alleen hier gaat het dag en nacht door.1 grote blaffende-loeiende hond buiten en 1 kleine keffende hond binnen.
    Ook al meerdere keren de buren erop aan gesproken maar geen verbetering.

5. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Wij hebben 2 van die kleine blaffertjes ;) Onze hondjes hebben in het begin ook erg geblaft als er niemand thuis was.

Ik ben toen ook naar de buren gegaan, om mijn excuses aan te bieden en te vragen of ze er erg veel last van hebben.

Ze hebben nu een eigen kamertje, waar ze geen uitzicht op de straat hebben! Dat scheelt al veel geblaf.
    Verder staat de radio aan, en heb ik een tijdje een anti blaf apparaatje gebruikt.

Na een paar maanden was het geblaf bijna helemaal over, nu alleen nog als de bel gaat als we niet thuis zijn, of ze iets denken te horen.

Vervelend hoor! Hoop dat ze er snel iets mee doet en misschien kun je iets met bovenstaand verhaal?

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    weet niet of eerst erop aanspreken iets is? (weet niet hoe aardig ze is)

..anders idd de dierenbescherming bellen, vraag me af, wordt dat beessie wel uitgelaten in die tussentijd?

..Kan verder niets anders zeggen, dan heel zielig en snap niet waarom dat mens een hond neemt als ze alleen maar werkt.:x

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ja, dat hebben wij dus ook, zo'n keffetje naast ons. Die kan niet alleen thuis zijn en loeit en blaft dan non-stop en als hij in de tuin is blaft hij naar alles wat hij ziet of hoort. Hij heeft al regelmatig de kinderen wakker geblaft.
    Hij wordt hoogstens 2 x per week uitgelaten en alleen aangelijnd, dus hij is helemaal hyper. Ze nemen hem nergens mee naartoe.
    Wij hebben gevraagd of ze er wat aan konden doen en of we eventueel konden helpen (we hebben zelf ook een hond en ruime ervaring in het opvoeden van honden), maar ze werd razend! Zij vond het geen probleem en weigert er iets aan te doen. Sindsdien praten ze niet meer tegen ons.
    Mijn vriendin zit bij de politie en heeft ook zo'n keffer naast zich wonen, maar je kunt er gewoon niets tegen beginnen zolang dat beest na 10 uur 's avonds zijn kop dicht houdt.
    Belachelijk trouwens dat ze een hond heeft en de hele dag van huis weg is, dan moet je geen hond nemen!

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga zo'n antiblaf ding bij haar voorstellen. Je kunt wel met haar praten, maar het is een beetje een wazig type. Je weet niet of de boodschap bij haar aankomt. Uitlaten doet ze dat beest niet. En volgens mij doet ie zn behoeftes gewoon in huis. Volgens de buurman schijnt het daar erg te stinken. Doordat die hond zo blaft houdt ze zich niet aan het huisregelement van het appartementencomplex met de uren dat je lawaai mag maken. Ik vind het maar lastig zo die hond. zeker omdat ie mn zoontje wakker blaft.

9. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    ik kan je reactie heel goed voorstellen, zelf hebben wij ook zo;n hond gehad.
    elke dag stond de buurvrouw ons op te wachten heel vervelend maar ze had gelijk,
    ook hier hebben we alles geprobeert en uiteindelijk ook een blafband besteld en die eerst ff omgedaan zelf naar de buren om te kijken hoe ze daarop zou reageren.
    het ging goed en toen ook overdag gaan gebruiken.
    tot ik op een gegeven moment hoorde van de buren dat ze niet meer blafte
    hebben we de band weer afgedaan

Nu kan ze hier vrij door het huis lopen en heeft ze alle ruimte

gelukkig hebben de buren nu geen last meer van haar

ik hoop dat het snel over is en je geen last meer hebt van de hond

groetjes Babs

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wij hebben hier ook last van gehad en het waren niet eens onze naaste buren maar van 3 huizen verder.

Wat bij ons erg geholpen heeft (naast het aanspreken van de buren die er in eerste instantie niets op uit deden) was contact opnemen met de wijkagent (gewoon via dat 0800 nummer). Als die genoeg klachten binnen krijgen (neem aan dat er meer mensen er last van hebben) kan deze wel stappen ondernemen.

Uiteindelijk is het hier zover gekomen dat ze de keuze kregen, of stappen ondernemen om de hond stil te krijgen (antiblafband, curcus) of het huis uit (huurwoning)
    Uiteindelijk zijn ze verhuist

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vervelend zeg!

Als je 40 uur werkt, moet je geen hond nemen.
    Wie laat in de tussentijd dat beest uit?

Paar ideeen:

1) katten in de slaapkamer, hond los beneden
    2) een uitlaatservice zodat het beest en zijn behoeft kan doen en lekker uit kan razen
    3) een opvoedcursus

Als ze daar niet op ingaat en het probleem blijft bestaan, dan heb jij je best gedaan en moet je de wijkagent maar eens bellen. En als dat beest echt in huis zijn behoefte moet doen, dan kan je de DB bellen.
    Hij kan ook niet met de katten, zit opgesloten, wordt niet uitgelaten, waarom willen zulke mensen een hond? Het beest is bij een ander beter af, denk ik.

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ik ga vanavond een briefje in de bus doen, met een printje van internet voor de antiblafband. Wie weet werkt dat. En anders zet ik de VVE er op, en werkt dat niet de wijkagent.

Deel Deze Pagina