Hoi, Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden. Mijn vraag is, hoe is jullie band met familie. Mijn moeder spreek ik elke dag, omdat ik daar behoefte aan heb. Mijn schoonmoeder spreek ik eens in de week om even bij te kletsen. Verdere familie (oma's, opa, tantes, ooms enz) zie ik, omdat het moet, op verjaardagen. Ik heb er zelf vrij weinig mee om ze te bezoeken. Zo af en toe mijn gezicht laten zien, prima. Om (verplicht) elke week langs te gaan, vind ik niks.
Mijn ouders zie ik op de verplichte dagen en soms tussendoor dat ze komen of wijnlangs gaan. Ze zijn niet heel gezellig. Schoonouders zitten van oktober tot half april in de zon. Als ze in de warme maanden hier zijn zien en spreken we ze heel weinig. Sinds drie jaar gaan ze in de wintermaanden naar de zon en sinds die tijd is het contact echt slecht geworden. Voor die tijd waren we heel vaak daar en dan ook de hele dag. Nu voelen we ons niet echt welkom. Enige waar we echt veel contact mee hebben is mijn schoonbroer en schoonzus. We zien elkaar regelmatig en hebben veel contact via de app. We wonen ook een paar straten van elkaar.
Ik spreek mijn moeder dagelijks, mijn vader heb ik geen contact meer mee en mijn broer heb ik al 2 maanden niet meer gehoord of gezien. Laatst genoemde is druk met zijn eigen leven en vergeet daarbij de rest. Schoonouders gaan we wekelijks samen even langs en de rest van de familie aan mijn kant alleen met verjaardagen. Ooms & tantes aan mijn man zijn kant gaan we nooit heen, is altijd al zo geweest en heeft hij van thuis uit al meegekregen. Zijn zus zien we 5x per jaar, 4 verjaardagen en kerstmis.
Sinds mijn 17e gebroken met mijn ouders, zij hadden al gebroken met de rest van de familie (ooms en tantes) opa's en oma's zijn allang dood. En mijn ouders wilden geen kinderen dus ik heb helaas geen broers of zussen. En sinds de breuk tussen mij en mijn ex ook geen schoonouders meer om mee om te gaan. Kortom, 0 familie Maar veel lieve vrienden en vriendinnen
Mijn schoonmoeder spreek ik bijna dagelijks, mijn ouders minstens 1 x per week. Mijn schoonzus en zwager ook gemiddeld 1 keer per week (wonen bij elkaar in de straat) Mijn zus heel af en toe , ze is verhuist naar de usa en er is eigenlijk alleen contact wanneer het van mij afkomstig is. Oom's en tante alleen bij de verjaardag van mijn vader want ze doen niet meer aan verjaardagen. Nichtjes alleen bij de verjaardagen van de kinderen en heel soms een keertje extra
Hier moeder bel ik elke dag, vader eens in de zoveel tijd (na 10 jaar weer voorzichtig contact) zus en broer +aanhang spreek ik wekelijks of 2-wekelijks en schoonouders om de dag ofzo. Verdere ooms en tantes sporadisch ene keer heel veel andere keer wat minder!
Met mijn moeder zo'n drie keer in de week contact (via de app, telefonisch of we gaan daar een keer eten oid), met mijn vader al sinds mijn 14e gebroken (ben nu 20). Met opa en oma, beide tantes en ooms wel goed contact. We hebben dan ook een familie-app waar iedereen in zit, ook mijn twee neven (ja, mijn oma heeft whatsapp! ). We gaan bijna iedere week even langs bij mijn schoonouders. De rest van de schoonfamilie heb ik niet zo veel mee, en mijn vriend ook niet zo. Alleen met zijn oudste broer regelmatig. Maar! We gaan in februari met zijn allen een weekendje weg naar Center Parcs. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen... Zeker omdat ik dan hoogzwanger ben!
In het verleden slechte band met mijn ouders gehad, maar dat gaat nu stukken beter, spreek mn moeder bijna elke dag over de telefoon en zie ze 1x in de week. Met mijn schoonouders ook een hele goede band, ik heb zelfs een jaar bij ze ingewoond.
Met mijn moeder een hele goede band, altijd al gehad, na het overlijden van mijn vader en de geboorte van mijn kinderen nog sterker geworden. Mijn vader is dus helaas overleden maar had ik ook een hele goede band mee, heb een aantal jaar bij hem in het bedrijf gewerkt, was echt mijn voorbeeldfiguur. Mijn zusje woont anderhalf uur bij mij vandaan maar spreek ik wel regelmatig op de app. Oom tante opa oma zien we 1 of 2 keer per jaar en spreken we verder niet, weinig contact. Van schoonouders is schoonvader overleden, schoonmoeder bellen we 1 keer per week en zien we 1 keer per jaar, samen met de rest van de schoonfamilie (wonen in Turkije).
Mijn moeder spreek ik meerdere keren per week; vader is nooit in de picture geweest. Met mijn broer al jaren geen contact meer. Mijn zus sprak ik meerdere keren per week maar de laatste tijd op een laag pitje door een woordenwisseling. Mijn schoonmoeder op verjaardagen en soms een keer op de koffie en meer familie heb ik niet
Met mijn moeder paar keer per week contact via whatsapp, mijn vader is niet zo apperig maar daar zitten we eens per twee weken op zondag. Bijkletsen, spelletjes doen etc. Mijn schoonmoeder spreek ik ook regelmatig elke week via de app of ze komt hier een bakkie doen. Ze heeft al jaren een vriend, met hem hebben we qua app geen contact, maar uiteraard wel als we daar koffie gaan drinken. Met mijn ooms en tantes heb ik wat minder contact. Gewoon via fb, maar sommige heb ik sinds twee jaar geleden nauwelijks meer gezien. Mijn opa is overleden toen mijn neefje jarig was en begraven op mijn verjaardag. Mijn ouders vonden dat ze mij moesten inlichten voordat de datum definitief naar buiten kwam. Toen ontplofte de bom, want dat sloeg nergens op. Er zijn met woorden gesmeten waar mijn ouders het niet over willen hebben. Wij als kleinkinderen wilden een eigen bloemstuk regelen en uitzoeken incl witte rozen uit naam van de kleinkinderen en rode uit naam van de achterkleinkinderen. Was grote onzin, ZIJ waren degene die bepaalden wat er op de kist kwam. We hebben het als kleinkinderen dus zelf betaald, aannemer mijn ouders. Sindsdien is het contact minimaal. Mijn ouders hebben ook geen behoefte om hun te zien. Met mijn schoonvader geen contact (mijn man sporadisch), hij vindt de bodem van de fles belangrijker dan zijn kleinkinderen. Onze jongste heeft hij in krap 4 jaar nog nooit gezien volgens mij. Met mijn zussen, schoonzus en zwagers wel veel contact. Altijd gezellig
Mijn moeder spreek ik 1 x in de 2 weken telefonisch en zien 1 x in de maand/2 maand. Woont 120 km van mij vandaan ( nouja ik van hun) Mijn 2 zusjes spreek ik via de watsapp en zie ik ook 1x in de maand soms 2. Helaas is mijn vader bijna 3 jaar geleden overleden. Rest van mijn fam ( moeders kant) zie ik weinig. Ga wel altijd langs mijn oom en tante als ik naar mijn moeder ga. De fam van mijn vaders kant zie of spreek ik amper, ook geen behoefte aan. Vind het soms wel jammer mijn fam zo weinig te zien helemaal nu ik zwanger ben. Maar ik heb zelf de keuze gemaakt om 5 jaar geleden samen te wonen met mijn vriend in zijn woonplaats. Mijn schoonmoeder zie ik wekelijks en spreek ik dagelijks via de watsapp. Zie ik ook als een vriendin schoonvader ook wekelijks maar meer omdat hij bij mijn schoonmoeder woont . Kortom ik zie mijn familie helaas weinig. Toen ik nog thuis woonde zag ik ze natuurlijk dagelijks. Ook mijn tante en oom waar ik Super gek op ben. Heel veel moeite mee gehad in het begin maar nu vrede mee. De band met mijn moeder is nu trouwens wel oke. Mis haar wel in de tijd van mijn zwangerschap en waarschijnlijk erna. Toen ik puber was was de band verre van goed en besloot ik merendeel bij mijn vader te gaan wonen. Daar was de band heel goed mee en ik mis hem elke dag..
Moeder past 1x per week op en zie ik dan 's ochtends 5 minuten en 's middags 10 minuten. Verder bij verjaardagen ml, DL, ikzelf, moeder en vader, met kerst en dat was het wel. Mijn broer spreek en zie ik nooit. Mijn oma zie ik nooit. Mijn ooms/tantes/neven/nichten zie ik nooit. Schoonouders passen 2 dagen op en blijven ook bij ons slapen. Daarnaast bellen /appen we vrijwel iedere dag. Broers /zussen van ml zien we ongeveer 6 keer per jaar? Daarnaast zien we er een aantal wat vaker. (Het zijn 5 broers /zussen die verspreid over nl wonen) Ooms/tantes/neven/nichten ml zien we ongeveer 4 keer per jaar. Voordat DL er was sprak ik mijn moeder ongeveer 1x per maand en zagen w elkaar met verjaardagen en kerst. Contact met schoonfamilie is hetzelfde behalve dat schoonouders nu 2 dagen oppassen en voorheen niet. Maar voorheen gingen wij regelmatig een weekendje naar schoonouders wat we nu dus niet doen.
Mijn moeder spreek ik iedere dag wel even live of via de app. Ook schoonmoeder spreek ik meerdere keren per week. Verder eten we elke week 1x bij mijn ouders en 1x bij mijn schoonouders als ze op onze dochter passen. Verder zie ik mijn ouders iedere maandagavond (zelfde hobby) en mijn vader daardoor ook iedere vrijdagavond. Mijn broertje woont thuis dus zie ik 1-2x per week. Schoonzusje regelmatig app contact en die zien we 2-4x per maand. Verder ga ik 1-2 x per week naar de oma van mijn man. Zij is 84 en nog fit en erg dol op onze dochter. Ook heb ik zelf een goede band met haar. Daar zie ik ook regelmatig ooms/tantes/neefjes/nichtjes van mijn man. Mijn eigen ooms, tantes, neefjes en nichtjes: sommige nooit en andere enkele keren per jaar. Daar is de band dus een stuk minder hecht mee maar daar heb ik ook geen behoefte aan. De meeste zijn toch echt andere types dan ik ben. Pas beter bij de familie van mijn man (zijn moeders kant dan ).
Mijn ouders zie ik 1 a 2 keer per week en spreek ik door de week heen. Mijn zusje spreek ik elke dag via whatsapp, bellen één keer per week en zie ik ongeveer 2 keer per maand. Mijn oma elke week. Ook ooms en tantes zie ik nog wel regelmatig. Neefjes nichtjes idem.Band van mijn familie is sterk. Vooral met mijn ouders en mijn zusje is mijn beste vriendin. Schoonfamilie zit geen lijn in haha. Soms regelmatig soms heel lang niet. Schoonzusje idem. Maar de band is goed!
De band met mijn schoonfamilie is erg hecht. Mijn schoonouders zie ik met grote regelmaat. Mijn schoonzus bel ik heel veel ( woont op 1 uur rijden van mij vandaan dus langsgaan is wat lastiger ). De band met mijn eigen ouders is wat stroever. Ik zie ze denk ik eens in de 3 weken en dat is meer omdat dat voor mijn gevoel 'moet'. Mijn broertje is meestal bij mijn ouders dus die zie ik dan ook. Hij gaat wel regelmatig met mijn man op stap en we nodigen hem ook wel bij ons uit om een hapje mee te eten enz
Wij hebben een familie app met de ouders, broers, zussen en aanhang. Daar spreken we elkaar sowieso elke dag Met mijn moeder bel Ik ongeveer om de dag. Soms elke dag. Soms hebben we weinig te zeggen en soms.kletsen we veel te lang Door! Er is altijd wel iets te vertellen Mijn zus spreek ik ook elke dag maar vooral via de app. Haar zie ik ook dagelijks. Mijn vader en ik bellen gemiddeld 2x per week. We wandelen ook geregeld bij elkaar even binnen. Mijn schoonfamilie zie ik ook wekelijks. Wonen en werken dichtbij dus ik wandel graag even binnen. En als ik 3 weken niets laat horen is het net zo prima wij zijn allemaal heel makkelijk. De rest van de familie zie ik graag met verjaardagen. Ook daar is de regel : als je zin hebt kom je en zo niet even goede vrienden! Wij vieren elk jaar sinterklaas met nog alle ooms en tantes en neefjes en nichtjes dus dat is heel gezellig. Verder kom ik daar dus niet heel veel. Ik denk dat ik ze 5x per jaar zie? We mailen en fb ' en regelmatig. Oh en mijn enige opa en oma zie ik wel gemiddeld 1x in de twee weken. Daar ga ik graag op bezoek.
Wij hebben aan mijn kant van de familie een groepsapp aangemaakt. Daar komt dagelijks iedereen wel even voorbij. Mijn moeder spreek ik soms elke dag, soms zo een week niet. Mijn vader is 10 jaar geleden vertrokken en die heb ik ik nooit meer gezien of gesproken. Schoonmoeder belt wel geregeld en komt meestal wel 1x in de 2 weken langs. Ook wel eens via de app. Schoonvader hetzelfde. Mijn broers vooral telefonisch en via de app. Schoonzus zie ik tegenwoordig vaker, omdat ik bij hun in de shop mijn tattoo laat laseren. Daarbuiten voornamelijk via app. En andere schoonzus ook meest via de app. Eens in de zoveel tijd komen we bij elkaar over de vloer.