ik had me voorgenomen om het niet te doen, maar wil nu toch gewoon mijn ei kwijt Vanochtend bij CB woog dochterlief 7500gr en was ze 70,5cm Ze doet het verder goed, ontwikkelt prima en is een druktemaker!! maaar ik word soms zooo moe van al het commentaar wat ik krijg!! van oooh wat een lief poppetje!! tot aan: geef je der wel eten! Mensen vragen nog aan me of ze niet te jong is voor het fietstoeltje..... zijn er meer mensen die last hebben van commentaar omdat hun kleinte te klein of te groot is??
Nee gelukkig niet! Sommige mensen durven hem zelfs hollands welvaren te noemen... Xander woog met 14 maanden 8675 gram en is 79,5 cm lang. Dus maar een kilo zwaarder maar wel bijna 10 cm langer. Dus ook gewoon een iel mannetje. Mensen weten wel dat ik er niet blij mee ben, maar we kunnen er niks aan veranderen. Alleen maar hopen dat hij snel aankomt. Lijkt me heel erg irritant als mensen je gaan aanspreken op fietsstoeltjes enz. Dat is toch wel echt aanspreken op onverantwoord gedrag (uit de ogen van de ander). Als je meisje lekker zit en het naar haar zin heeft, lekker fietsen! Maar gelukkig heb ik geen last van dat gezeur, lijkt me echt irritant voor je! Ze heeft nu toch wel de leeftijd dat het een stoer meisje mag zijn en niet als een baby van 5 maanden behandeld moet worden.
Ja hier commentaar op haar lengte en gewicht Lengte omdat ze te lang is,en gewicht omdat ze te dun is Ik krijg net als jij opmerkingen of ze wel wat te eten krijgt Is gewoon niet leuk en je raakt erdoor gekwetst. Ze woog verleden maand met 16,5 mnd nog 8,1 kilo. Maar was erg ziek en had fikse buikgriep. Ik geef haar al van alles en loop onder kinderarts een eetteam. Meer kan ik niet doen. Verder zit ze wel goed in haar vel en is erg energiek en verbruik ook erg veel. Ze kan ook bijna niet stil zitten hihi. Lastig is het wel idd die commentaar. Maar eigenlijk moeten wij als moeder daar boven staan hoe moeilijk het ook is.
Hier juist andersom.. moet zo vaak horen dat hij er ouder uitziet omdat hij al zo groot is.. dat hij vast genoeg te eten krijgt enzo... irritant.. hij groeit gewoon zo.. heeft de bouw van zn vader.. niks aan te doen.. Woog met 6 maanden controle op cb 8200 gram en was toen 69 cm.. Hij groeit gewoon goed in zijn lijn en doet het prima!
het is heel irritant!!! CB zei met 7,5 maand al dat we konden fietsen omdat ze zo stevig zat maar heb echt gewacht tot de 9maanden omdat ik al bang was voor het commentaar ik heb echt met heel veel wat we doen met haar nagedacht over krijg ik hier geen commentaar op omdat ze nog zo klein is eigenlijk te debiel voor woorden toch??
Waarom ben je bang voor commentaar? Aan de uitspraken van anderen kun je niets doen. Wel aan je eigen houding en gevoel.
onze man was 4760 gram bij geboorte en met 8,5 mnd 9600 en 74,5cm. Ik zit dus met het omgekeerde als bij jou. Ik krijg veel opmerkingen als: die houdt van lekker eten, snoepen (!) enz. Daarnaast vinden ze het raar dat hij nog niet staat of loopt. Mijn dochter was ook vrij groot dus dat scheelt nog. En ze krijgen beiden BV. Soms vind ik hetw el eens ergerlijk, maar ervaar het niet als erg naar.
Dat lijkt me echt heel irritant als mensen zich daarmee bemoeien.. Hier nu niet meer, maar dat Sofie een maand of 4 oud was kreeg ik vaak te horen pasgeboren zeker. Ze was en is nog steeds ook geen zwaar meisje en had toen ook echt van die dunnen armpjes en beentjes, maar ik vond aan het gezicht dat je wel kon zien dat ze ouder was. Nu krijg ik vaak te horen wat ziet ze er goed uit en ze groeit goed zeker en dat doet ze ook in vergelijking met 5 maanden terug, maar ik heb haar vanmorgen op de weegschaal gewogen en ze woog daar 8 kilo en ze is rond de 75 cm. Dus wat gewicht en lengte betreft komt ze overeen met jou meisje alleen is Sofie 11 maanden. Vervelend maar weinig aan te doen helaas... geniet lekker van je "kleine"meisje want ze zijn zo groot
omdat ik me er aan irriteer mensen zijn echt heel vervelend!!! ik heb der heel lang niet meer in het winkelwagentje gehad omdat een mevr me echt tegen hield in de winkel en zei dat het echt nog niet kon enz, ben er gewoon klaar mee!!!
En dat is goed te begrijpen dat je het zat bent meid. Ik word er al gek van, dus jij zal er helemaal last van hebben. Soms denk ik echt van waar bemoeien die mensen zich mee?! En is het de dag al eerder gebeurd schiet ik op een gegeven moment uit mijn slof en zeg er echt wat van.
helaas ken ik het ook (maar dan over de lengte). Moet die nog niet naar school fiets die nu nog niet zonder zijwielen (oke hij was er laat mee maar wat maakt dat nu uit) Zo wat een bolle kop heeft die (terwijl je zijn ribben kunt tellen). Zo hey die heeft grote voeten. Ik denk wel dat die te zwaar is voor zijn leeftijd (ja en hij is ook te lang voor zijn leeftijd) Allemaal van die opmerkingen die gewoon geen toegevoegde waarde hebben. Ik kan er niets mee in ieder geval en probeer ze zoveel mogelijk naast me neer te leggen. Alleen die ene mw die altijd en eeuwig commentaar had, dan waren ze volgens haar te warm gekleed, en dan weer te koud, het was zielig dat ze in de stokke wandelwagen lagen want zo maakte ik buitenbeentjes van ze. Die was ik op een gegeven moment zo zat dat ik haar gezegd heb dat ze ermee op moest houden en als ze dat niet deed ik mijn kruk heel zorgvuldig tussen haar spaken zou steken. Sindsdien fiets ze mij weer gewoon voorbij.
ik zou mijn ogen uit m'n kop schamen als ik zo'n opmerking zou maken. Letterlijk en figuurlijk. Hoe kan je nou als moeders onder elkaar zo'n belachelijke opmerking maken? Wat zei je: "Nee natuurlijk niet, mevrouw." Misschien is haar stofwisseling wel snel? Of ze beweegt natuurlijk heel erg enthousiast en verbrand daardoor gewoon calorieën Ik heb het vaker gehad: "tsjonge wat een dikkertje zeg" (en dan zit ze nog onder het gemiddelde ). Ze heeft gewoon lekkere bolle wangen en spekbeentjes maar ze groeit keurig. Als ik die opmerking hoor dan zeg ik: "Nou ze groeit gemiddeld hoor, haar gewicht is keurig." "O toch wel? zou je niet zeggen." "Nee en daarom moet u ook niets meer zeggen!"
ik wou dat ik dat had gezegd!!! ik heb der met grote ogen aangekeken en ben weggelopen zonder iets te zeggen was er zo ontzettend van onder de indruk!!! maar Wat een dikkertje snap ik ook nooit, is toch heerlijk van de babyvetjes??? oke ik zeg ook wel eens: wat een heerlijke bolle babywangetjes! maar ik zou een baby verder nooit dik noemen!!! ik vind dat juist heerlijk om bij een baby te zien
Heel irritant! Mijn kleine mannetje is nu 11 maanden. Gisteren bij CB geweest en hij zit met alles op de -2 lijn van de groeicurves. 70 cm en 8,1 kg. Iedereen heeft commentaar.
Ik heb het met mijn oudste zoontje ook gehad. Met 1 jaar woog hij net over de 7 kilo. Het was en is nogsteeds een klein mannetje. Maar de commentaar of owh geef je hem wel genoeg te eten en eat geef je hem dan, werd er helemaal ziek van. Ook van heel de consultatie bureau. Om de maand moest ik met hem terug was hij weer niet in de lengte gegroeid maar wel in gewicht en zo ging dat maar door. Hij was met 5 maanden en toen 1 jaar al bij een kinderarts geweest( voor zijn fontanel) en ze vond hem wel klein maar qua ontwikkeling liep hij heel erg voor. En het is gewoon een druk mannetje. Hij is nu 5 jaar oud en nog steeds een popje, weegt nu 13 kilo en de opmerkingen blijven doorgaan. Zoals op zwemles, is hij niet te jong om te zwemmen en al in het 3de badje, en als je dan zegt dat hij al 5 is word je echt raar aangekeken. Maar hij is volledig onderzocht door een kinderarts, en helemaal gezond. Nu is hij ineens de lucht in aan het schieten. Nu krijg ik bij me jongste ook steeds commentaar dat hij net tegen de onderste lijn aan zit. Nou hij scheelt dus 1,5 kilo met mijn 5 jarige dus ik vind hem eerder groot dan klein. Maar ze moeten altijd iets hebben om te zeuren
Hier is het net anderom: geef je hem pokon ofzo?? Mijn kleine is heel lang, 78 cm en 9 kilo, en mensen schatten hem snel ouder. Maar goed ik heb geen problemen met deze opmerkingen. Een kind groeit zoals het groeit! Niet te druk om proberen te maken....
Waarom het ons moeders wat doet? omdat mensen gewoon ongevraagd harde kritiek leveren. of je mest ze vet, of je hongert ze uit... Of je doet je kinderen wat aan, wat ze nog niet kunnen. Gelukkig krijg ik bijna nooit commentaar, maar kan me voorstellen dat het vreselijk irritant is. Er zijn weinig moeders die blij zijn dat hun kind op -2 zitten met gewicht. En dan krijg je er ook nog commentaar op van een betweter. Nee, het zou mij ook echt irriteren!
Hier hetzelfde, maar dan Zeeuws Welvaren Mij lijkt het ook heel vervelend, ene oor in en andere oor uit, meer kan je niet doen..
Weet je je houd het. Het eeuwige commentaar dit mag niet dat mag niet. En vooral niet vergeten dat je kind voor baby moet blijven in maxicosi moet blijven liggen en vooral niet afwijken van de standaard kinderen. Ik ben er zo klaar mee dan ik mensen alleen nog maar vertel dat IK haar moeder ben en dat IK weet wat goed voor haar is en dat IK weer dat ze bijna 2 is. Ik heb er dus een van 23 maanden 9 kilo en 77 cm. Mijn oudste was 12,5 kilo en 88 cm zo ongeveer
Ben het met je eens hetlichtje. Mijn jongens lagen zowel gewicht als lengte boven alle lijnen die er waren. En zijn gewoon groot. Mijn meisje haar verhoudingen kloppen gewoon echt niet. Sommige mensen zeggen hier met valt toch wel mee? Als je het snel zegt wel maar als je haar ziet,zie je dat de verhouding lengte gewicht niet klopt. Lengte +3,5 lijn en gewicht -2 lijn. Als je ziet wat ze eet hihi. Soms eet ze nog meer dan grote broers. Het gekke is dat ze tot 5 mnd oud weer te zwaar was en nu 1 jaar later echt te licht. Maar dat is voor andere moeders geen reden om mijn dochter graadmager te noemen en van geef je haar wel te eten? Pfff word je gewoon gek van.