wie kan mij hier op antwoord geven?

Discussion in 'Zwanger worden' started by geluk2009, Feb 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. geluk2009

geluk2009 Actief lid

Jan 24, 2009
    157
    0
    0
    hallo allemaal ik heb een vraag en die luid als je dus telkens ongesteld word betekend dat dan dat er altijd een ovulatie heeft plaats gevonden of wil dat niet altijd wat zeggen?

ik hoop dat iemand mij wat meer over kan vertellen....

groetjes

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Helaas zegt dat niets.
    Je kunt gewoon menstrueren en toch geen eisprong hebben.

3. geluk2009

geluk2009 Actief lid

Jan 24, 2009
    157
    0
    0
    mmm tja dat vermoeden dacht ik al maar hoe kan je er achter komen of je een ei sprong zelf hebt? is dat door middel van ovulatie testen? of zegt dat ook niet alles?

4. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    Geluk2009, je kunt door middel van temperaturen wel je eisprong opsporen. Kijk maar eens op het temptopic voor info.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je kunt temperaturen 's ochtends voor je opstaat.
    Als je temperatuur even een schommeling maakt, dan heb je grote kans dat dat je eisprong is.
    Maar ik heb het zelf nooit kunnen bemerken, omdat ik, toen ik temperatuurde, geen eisprong had.

6. geluk2009

geluk2009 Actief lid

Jan 24, 2009
    157
    0
    0
    en mijn volgende vraag is als je positief test met de ovutest betekend dat dan dat er een ei sprong plaats vind? en dat je dus daadwerkelijk ovuleerd?
    mijn vraag word bij de andere forum niet beantwoord helaas

7. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha Geluk2009,

Een positieve ovu-test geeft aan dat je binnen korte tijd (ik geloof als je de zogenoemde piek hebt gevonden binnen anderhalve dag) een EIsprong hebt. Concreet betekent dat dat er een follikel (= eiblaasje) springt waardoor het eitje uit de follikel springt. Het kan zijn dat er geen EI in dat follikel zit. Ik schrijf dat het kan maar meestal mag je er gewoon van uitgaan dat er echt een EItje is gesprongen.
    Ik geloof dat ze uit je bloed, een aantal dagen na je Eisprong, kunnen zien of je daadwerkelijk een Eitje heb laten springen.

pffffffffffff. Hoe meer je weet, hoe meer vragen je krijgt.....vind je niet pfffffffffffff.

Laten we afspreken relaxed te blijven.

Ik wens je veel succes en geluk ;) toe!

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Het is natuurlijk wel zo dat als je iedere maand keurig ongesteld wordt, de kans groter is dat je wel een eisprong hebt dan dat hij er niet zou zijn. Probeer het dus ook positief in te zien.

Tempen helpt best goed om je "ei te spotten" Je moet dan wel elke ochtend op hetzelfde tijdstip tempen, dus ook in het weekend. Een oorthermotmeter werkt hierbij niet. Je temperatuur is na een eisprong wat hoger dan voor de eisprong.

Ovulatietesten kan je ook gebruiken, maar die zijn op zich wel vrij duur.

9. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    geluk2009, misschien dat het even wat langer duurt voor er iemand op je vraag reageert, maar je kunt sowieso wel in het temptopic - en ook elders op internet - lezen hoe temperaturen precies in z'n werk gaat.

Iedere ochtend op zelfde tijdstip, liefst rectaal, temperatuur meten VOOR je uit bed staapt en na minstens 3 uur slaap. Wanneer je dat elke ochtend doet en je merkt dat de temp ineens met minimaal 0,3 graden gestegen is -en ook blijft tot aan je volgende menstruatie- tov de gemiddelde temp, dan kun je er vanuit gaan dat je net voor die tempshift je eisprong hebt gehad.

Veel succes ermee!

Share This Page