Cyste

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door beginneling24, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoi dames!

Ik heb ff een vraagje; we zouden een 2e poging ICSI gaan doen, maar nu blijkt dat ik een cyste van 4,5 cm in mijn linkereierstok heb. Ik moet nu wachten op mijn eerstkomende bloedverlies.. Duurt dat nu langer voordat ik bloedverlies hebt, of word gewoon mijn cyclus gevolgd (ong. 24-26 dagen).. Enne, ik heb geen pijn oid..!! Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.. :)
    Ik had een beetje op internet gesurft en nu lees ik allemaal verhalen dat de eierstok er ook uit gehaald moest worden.. :$

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.927
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een cyste heeft doorgaans geen invloed op je cyclus en het is niet ongewoon dat er 1 of meerdere ontstaan na een IVf-poging.
    Hoe lang is het geleden dat je poging 1 hebt gehad?
    Het ligt er een beetje aan wat voor cyste het is, of ze er iets aan moeten doen. Na een IVF zijn het vaak folikels die na de punctie weer vol gelopen zijn met vocht of bloed. Deze gaan meestal vanzelf weer weg.

(ik heb er een keer meedere gehad van wel 7 cm. Zijn ook vanzelf weer weg gegaan)

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hoi beginneling, ik had voordat ik begon eerst een cyste van 1 cm die is vanzelf weggegaan na me menstruatie. Had gewoon dezelfde cyclus duurde niet langer. 2 de keer cyste van bijna 3 cm ook vanzelf weggegaan en duurde ook niet langer voor ik bloed verlies had. Probeer je niet te veel zorgen te maken en het even af te wachten. Knuffel!

4. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier na de 2de ICSI poging 2x geen tp ivm te dun baarmoederslijmvlies, toen ook ineens een cyste van 4x5 cm, dus weer geen tp. Rond mijn eisprong enorme steken, dus bang dat de cyste enorm gegroeid was. Voor de zekerheid echo laten maken, maar de cyste was helemaal weg. Er was alleen een op springen staande follikel te zien. Voor de zekerheid toch maar geklust en het totaal onverwachte op de natuurlijke manier verwekte wonder is alweer 4 weken oud!

Dusss: de cyste kan zo weer verdwijnen! Bij mij dus al na 2 weken!

5. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Merah; In mei hebben we een punctie gehad.. 5 eitjes was de opbrengst, maar helaas geen bevruchtingen.. Begin juli zouden we weer een punctie krijgen, maar toen was de progesteronwaarde te hoog.. In augustus zouden we nog een keer.. Maar weer hetzelfde.. In september (nu dus) zouden we gaan beginnen, had nog niet gespoten..! Misschien heeft die progesteronwaarde er elke keer al wel mee te maken gehad.. De vorige maand zat aan de linkerkant maar 1 follikel, en deze cyste zit ook aan de linkerkant, dus die is gewoon doorgegroeid!

@ Sammy; Het gaat opzich ook wel goed... Maar dit is weer wat nieuws, dus weer iets onbekends..!! Daar hou ik niet zo van!! hihi!! Oke, dus ik wordt gewoon weer ongesteld volgens mij cyclus (heb een korte, 24-26 dagen).. Elk lichaam is anders, dat weet ik, maar dan kan ik gewoon een richtlijn aanhouden!
    Trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Miepje; Kijk dat is mooi en goed nieuws! Ik ben ook heel erg benieuwd als deze cyste (follikel) kan gaan springen en of ik er dan erg veel last van ga hebben, omdat deze groter is..

@

6. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Nog ff een vraagje; hoe lang duurt het ongeveer voordat een cyste weg gaat.. Kan het zo wezen dat als ik ongi wordt, dat die cyste er dan nog gewoon zit..??

Deel Deze Pagina