Hey meisjes, ik ben 8 weken zwanger en al 4 weken misselijk. Heeel de dag door en zelf s'nachts. Ik neem nu al 3x per dag primperan maar doet niet heel veel. Ik lees nu wel wat over Navalit. Ik ga vanavond naar gynaecoloog om dit te bespreken. Iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring mee maar wil je wel sterkte wensen en hopelijk snel een middeltje die het wat draaglijker maakt.
Ik had dit ook de heeeeeele dag. Geprobeerd door te trekken omdat ik bang ben dat ze over 10 jaar ofzo in 1x zeggen van ohh nee dat middel tijdens de zwangerschap is toch niet goed. Echt ellendig gevoeld. Gelukkig namen de klachten bij 10 weken af. Dus hopelijk hoef je nog maar 2 weken af te zien.
Bij mij werkt een combi van emesafene (2-3per dag) en zofran (16mg verdeelt over 4 tabletjes) erg goed. De Primperan ook geprobeerd maar maakte eigenlijk niks uit. Mijn advies is laat je vooral niet afschepen met 'het hoort er bij' of 'iets anders is er niet' . Want er zijn een heleboel middelen tegen de misselijkheid. En bij mij werkte Zofran 2x8mg veel minder goed dan 4x4mg, dus het kan even zoeken zijn tot je gevonden hebt wat voor jou werkt. Dokter had hoop dat we vanaf week 20 medicatie af konden bouwen, maar dat zit er voorlopig helaas nog niet in. Voor de dagen dat ik heel erg moet spugen heb ik nog een paardenmiddel, maar dat heeft ook grotere risico's dus probeer ik zo min mogelijk aan te komen.
Navalit topmiddel! Is vrij recent medicament op de markt (in BE) speciaal voor zwangere vrouwen. S' avonds moet je 2 capsules innemen zodat het overdag zijn werk kan doen. Als het maar eerder bestond