Dag dames. Misschien weten jullie dit. Ik heb een beetje een rare vraag. Ik ben uiteindelijk bevallen van Sasha met 40+4. Op zich ging mijn zwangerschap wel ok, tot een paar dagen voor de 40ste week. Toen kreeg ik echt vre-se-lijke last van aambeien! Ik heb echt lopen janken, helemaal niet geslapen en van alles geprobeerd! Zalfjes, ijscompressen, warm enz. Toen met de bevalling (moest snelsnel) de rest van mijn 5 meter darm eruit geperst. Nee viel wel mee, ik had 3 eieren van 4 cm ongeveer. Maar ik heb echt een trauma hiervan opgelopen! Ik denk dat dit me nog het meeste dwarszit met opnieuw zwanger raken Zou dit een reden zijn om eerder ingeleid te kunnen worden (mits dit op dat moment mogelijk is) Ow en ik had qua eten er alles aan gedaan, om het makkelijk te laten gaan zeg maar. Maar ik dronk op een gegeven moment lactulose als water, ze lag echt op mijn darmen met dr koppie. (beetje lang verhaal geworden)
Als ik dit lees denk ik: HUH! Ik heb begin deze week mijn aller aller eerste aardbeest gekregen....bij Ruben niks gehad! Na de bevalling wel wat last maar geen zichtbare aambei'tjes. Nu zat ie er zomaar ineens...en zeer! Maar ben dus overtuigd dat dit niet altijd hoeft. Je kan ze ook al veel eerder krijgen, of later...dus ben bang dat ze het zeker niet als reden zullen zien om in te leiden. Inleiden doen ze (bij ons) sowieso niet al te graag....
(curanol tabletten en zalf als je er nog steeds last van hebt, na de bevalling) Ik weet dat het niet altijd hoeft. Maar het zit in de familie en ik heb ze ook heel soms zonder dat ik zwanger ben, maar niet in zulke ergere mate.
Geloof toch echt niet dat een gyn of vk het als reden ziet om in te leiden...maar vragen / voorleggen kan je deze angst natuurlijk altijd!
tja is echt per ziekenhuis verschillend zo lees ik hier. Bij ons leidde ze niet in zolang de baby het goed deed nog in de buik. Dan kon ik als moeder met reuma, ontstekingen, bi, en rolstoel afhankelijk van de pijn, hoog en laag springen en jankend op de afspraak verschijnen. maar ze gingen pas inleiden toen het dreigde niet goed te gaan met de beeb. En liep in totaal 10 dagen overtijd toen ik werd ingeleid. Dus hier had de mama gewoon 'pech' en moest maar pijnlijden. Ik hoop voor je dat je een wat schikkelijker ziekenhuis/gyn hebt. Of dat de bevalling gewoon natuurlijk begint Sterkte!
ik denk niet dat het hier een reden zou zijn om in te leiden. alleen als de gezondheid van mama echt in gevaar komt. of dreigt volledig uitgeput te raken.
Hey! Ik had met de bevalling van Julen ook last van. Dus ik was idd ook als de dood voor de aankomende bevalling.. Maar wat schetste mijn verbazing...... geen aambei!!! Ja, 4 dagen later, omdat ik het nodig vond om een uur in de stad te lopen.. En de zakjes die je overhoudt van de aambeien blijven zwakke punten, dus nu was ik de klos (eigen schuld dikke bult zullen we maar zeggen he..) Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze hierom gaan inleiden. Ik denk omdat je het tijdens de bevalling ook kunt krijgen... Maar het is zeker het bespreken waard toch!!
Thnx Marieke! Dat zijn goede verhalen. Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst, wist niet eens dat je zwanger was! (jij was toch oud klasgenoot van mij?)
Hey Wendy, Ja ja, that's me!! Ja was idd zwanger en ben inmiddels bevallen van een dochter op 27 nov : Jaeda.
Ik denk niet dat ze om die reden gaan inleiden. Aambeien ontstaan vooral tijdens de bevalling, dus of je nu wel of niet doorloopt over de 40 weken... Ik had vorige keer overigens tijdens de zw ook al aambeien (au) en tijdens de bevalling heb ik er een hele tros (quote van de kraamhulp) bijgeperst (AUAU!). Ik heb mijn scheurtjes en hechtingen nooit gevoeld, dat werd compleet overstemd door de aambeien... ik kon gewoon niet normaal zitten de eerste week. Daarna slonken ze gelukkig wel, al is het volgens mij nooit meer helemaal goedgekomen daar. Maar gelukkig heb ik er (nog) geen pijn van nu...
Ik had nooit last van aambeien, tot na mijn eerste bevalling. En het leken wel de pyraneeen! hihi... Daarna altijd een zwakke plek gebleven. Met deze zwangerschap had ik aardig snel er weer last van en nu helemaal.... De druk van het kindje op mijn onderkant veroorzaakt dit. Helaas is aan de flinke zwellingen weinig te doen behalve curanol en sperti smeren. Ook mijn hechtingen van vorige x zijn nu erg pijnlijk. Maar dit alles is bij ons geen reden om in te leiden...... Ik wordt naar verwachting wel ingeleid maar dat is om andere redenen..xx