hoi dames 1 dec ben ik bevallen van onze zoon eric met een zwangerschaps duur van 31 weken hij ligt in de courvese en hij doet het heel goed zijn geboorte gewicht was 1430 en was 40 cm hij is nu al aangekomen en is bijna 1500 gram nu ik zal het verhaal vertellen maandag was ik al niet erg lekker en was ik af en toe nat van ondere ik had het met de vk over legt en wij dachten aan dunne afscheiding dus daar vertrouwde ik op ik was gewoon lekker op tijd naar bed gegaan dat ik dacht morgen gaat het dan wel weer beter maar snachts werdt ik om 2 uur wakker met pijnelijke buiken maar viel tussen door wel weer in slaap toen op een gegeven moment tegen 4 uur ben ik gaan klokken en had ik het om de 3 minuten en de weee duurde een halve minuut dus tegen 5 uur belde ik de vk op en had me man wakker gemaakt om te zeggen dat ik weeen had en toen was die ook heel gauw wakker dus de vk gebelt en vertelt dat ik weeen heb dus ze kwam er aan en op dat moment had ik nog niks verloren maar ik had net de telefoon opgehangen en ik verloor heel veel bloed er kwamen grote stolsels uit dus ik raakte in paniek tegen half 6 was de vk er en werdt meteen de ambulance gebelt voor dat ze naar mij ging kijken ik had 1 cm ontsluiting dus ik met goede hoop naar het ziekenhuis van dat kunnen ze wel remmen dus in fuus er in en naar het ziekenhuis met loeiende sirenes aan gekomen in het ziekenhuis stond ales al klaar en stonden de doktoren om me heen er werdt meteen een echo gemaakt van het kindje die deed het erg goed en ze hadden zijn gewicht geschat op 1500 graam en zijn overlevings kans is 80 tot 90 processent dus de weeen remmers gingen eraan ze zagen ook dat het er gewoon vruchtwater in me buik zat maar toch een test gedaan en die was positief dus ik verloor vruchtwater ik had een hoge vlies scheur dus meteen antibiotica erbij aan dus daar lag ik de weeen weg te puffen en maar hopen dat de weeen gingen stoppen ja de ergste pieken gingen weg maar dat was maar voor korte duur het kwam dubbel zo hard terug en ik was kapot toen heb ik zon pijn geleden tegen tien uur had ik 6cm en het enige wat ze mij nog konde bieden was een zet pil maar ik wist al wel het kindje wordt geboren want het was zo heftig maar toch dacht ik laten we het proberen dus hup de zetpil erin maar dat duurde zoiezo een uur voor die ging werken nou tegen elf uur hield ik het niet meer en kwam de gyno er bij en had ik 10 cm en mocht ik persen en hebben ze hem met placenta geboren laten worden het was 2x persen en hij was eruit hij werdt uit de placenta gehaalt en hij huilde meteen hij werdt meteen overgedragen aan de kinderarts me man mocht daar bij wezen toen mocht ik hem even aan raken in de covuese en werdt die weg gebracht toen zijn ze 2 en een half uur met hem bezig geweest en hij heeft 2 dagen aan de beademing gelegen en toen mocht die er af en het gaat super met hem hij komt goed aan hij ademt zelf maar goed we moeten het nu elke dag per dag bekijken hoe het met hem is maar ze verwachten geen gekke dingen meer hij kan nog wel een infectie krijgen omdat die permatuur is maar geen levensbedreigingen meer nou dit was mijn verhaal
Jeetje, wat een verhaal. Weten ze nu waardoor je zo vroeg bevallen bent? In ieder geval ontzettend gefeliciteerd, en ik hoop dat Eric snel groter zal worden!
wel heftig zeg! gelukkig gaat alles goed! en blijft het zo goed gaan! GEFELICITEERD!!! en ook mijn vraag, wat is de reden van dat je zo vroeg bevallen bent?
de reden van de vroege bevaling is ik had een scheurtje in me vruchtwater boven in me buik en daar is een infectie bij gekomen en toen zijn de weeen begonnen