Pffff...ik baal even als een stekker. Gisteravond had ik wat bloedverlies met slijm. Vanochtend om 10 uur verloor ik een paar keer heel veel vocht. Mijn badjas was er nat van en mijn hand ook. daarna niets meer. toen id middag om 2 uur nog een keer een straaltje. het is ook niet zo dat het met bakken eruit viel. ik besteedde er niet veel aandacht aan. savonds kwam mijn man van zijn werk en ik vertelde het aan hem. hij vond dat ik het ziekenhuis moest bellen want het zou best wel gebroken vliezen kunnen zijn. eenmaal daar moesten we 3 uur (!!) wachten op de uitslag. ze konden er niet veel over zeggen en we moesten weer naar huis. dit maakt me zo onrustig gewoon. ik wist wel dat ze me weer naar huis zouden sturen. met de baby was wel alles goed... iemand ervaring met vochtverlies?want wat kan het anders zijn?afscheiding?dan was het wel erg veel en ik weet zeker dat het geen urine was. nou ja, ik zet dit maar even van mij af en wacht wel af tot het echt zover is. heb overigens wel de hele dag harde buiken en een menstruatiegevoel.. jenna
Het kan inderdaad gewoon afscheiding zijn. Aan het einde van de zwangerschap is dit veel meer en veel vloeibaarder dan normaal. Je kunt voornamelijk aan de geur herkennen of het vruchtwater is, dat heeft een heel aparte geur. Afscheiding is normaal gesproken (vrijwel) geurloos. Ik herken trouwens wel het menstruatie-gevoel en het bloed/slijmverlies. Ik had het de avond dat ik ook mijn slijmprop verloor, en een paar dagen erna is mijn zoontje geboren.
Ja ik herken het vochtverlies wel, ik had het ook en het was toch afscheiding en soms zelfs urine... Vruchtwater herken je wel aan de geur, is wat zoetig. Volgende keer (hoe vies het ook klinkt) je onderbroekje waar het in zit bewaren en meenemen naar het ziekenhuis ze kunnen daar als het goed is wel een testje op doen! Maar wel balen meid dat je daar 3 uur gezeten hebt en weer naar huis gestuurd bent!