moedeloos van alle onderzoeken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door gavor, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gavor

gavor Actief lid

26 jul 2006
    103
    0
    0
    Limburg
    Hoi dames, ik moet even mijn verhaal kwijt. Wij zijn nu bijna 14 maanden bezig met onze kinderwens.

Ik ben 19 Maart 2006 gestopt met "de pil".
    Na 12 maanden hebben wij besloten om naar de huisarts te gaan omdat het toch nu toe nog altijd niet is gelukt.
    Deze heeft mij doorverwezen naar de gynaecolog en heeft voor mijn man een zaadonderzoek angevraagd.
    Uit het zaadonderzoek bleek dat hij een verminderd aantal zaadcellen en beweeglijkheid had,
    ook zaten er een verhoogd aantal spermacellen met een slechte vorm tussen(2 koppen).
    Dus nog een 2e test angevraagd. Hieruit bleek dat zijn zaad nu een goede vorm had, het aantal was goed, maar de beweeglijkheid is nog steeds verminderd.
    Hij moet over 3 maanden weer dezefde test uitvoeren.Ondertussen was ik/wij al voor de eerste keer bij de gynaecoloog geweest.
    Ik zat toen op dag 4 van mijn cyclus.De gynaecoloog heeft vanalles gevraagd en meteen een inwendig onderzoek + bloedtest gedaan.
    De bloedtest was goed, geen gesl ziektes, goede bezinking, genoeg anti-stoffen tegen rode hond.
    Vanaf dag 11 van mijn cyclus moest ik om de dag komen om de cyclus te bekijken en samenleving hebben.
    Dag 11: er zit wat vocht in de baarmoeder en er lijkt zich in de linker eierstok een eitje te ontwikkelen en zitten er meerdere maar 1 is er groter dan de rest.
    Dag 13: De linker eicel is nu 13 mm(dus gegroeid) er zit nog steeds wat vocht in de baarmoeder.
    Dag 15: de linker eicel is 19 mm. Nog steeds vocht in de baarmoeder.
    Ik moet morgen terug om te kijken of hij weer gegroeid en gesprongen is.
    Dan halen ze met een spuitje wat slijmvlies weg en kijken of mijn zuurgraad niet te hoog is en of het slijmvlies niet te taai is.
    Dus maar weer afwachten.........
    Ik wordt er zo moedeloos van.
    Elke keer weer vrij vragen op het werk, daar beginnen ze zich langzamerhand af te vragen waarom ik zo vaak weg ben.
    Ik zal het op een gegeven moment toch moeten vertellen :(
    Dan krijgen ze ook meer begip voor mijn regelmatige afwezigheid. Maar wat moet ik dan zeggen,
    het is me zelf niet eens duidelijk hoe het nu verder gaat.....

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he meid, de onderzoeken zijn idd erg vervelend.
    Ik zou het gewoon vertellen op je werk, maakt het een stuk makkelijker

3. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Toen wij in de MMM terecht kwamen heb ik het 2 directe collega's verteld, en mijn teamhoofd. Dit was een enorme opluchting. Ik werk onregelmatig, dus de meeste ziekenhuis afspraken plan ik op vrije dagen/uren. Maar soms kan het niets anders, en dan is een beetje begrip wel erg prettig.

Succes met alle onderzoeken !

Groetjes Roca

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hi Gavor,

Ja die onderzoeken en ritjes naar het ziekenhuis zijn af en toe erg vervelend en kosten veel tijd.

Ik ben toen wel eerlijk geweest tegen collega's en vrienden en mijn vrienden hadden begrip hoor. De collega's alleen niet. Maar goed dat is natuurlijk in ieder bedrijf anders.

Ik hoop dat jullie onderzoeken verder in orde zijn en ook jullie wonder zo snel mogelijk mag komen.

Groetjes,
    Elvira

5. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Ik heb er ook voor gekozen om het op mijn werk te vertellen tegen mijn leidinggevende. Door te vertellen waarom ik regelmatig een artsenbezoek in de agenda had staan, werd er een hoop kou uit de lucht gehaald en werd ik er ook een stuk relaxter onder. Bovendien "dekte" mijn leidinggevende mij tegenover andere nieuwsgierige collega's tegen wie ik de ware aard van mijn afwezigheid niet kenbaar wilde maken. Het heeft een hoop gespeculeer voorkomen.

Ik heb wel geprobeerd om de afspraken op mijn parttimedag te plannen, zodat het bedrijf er zo min mogelijk last van had. Dat kan natuurlijk niet als je fulltime werkt.

6. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    Ook ik heb het tegen mijn directe collega verteld.
    Mede omdat hij ook na 3 jaar en behandelingen met zwangerschap bezig was en het net gelukt was.
    Dat maakt het inderdaad een stuk makkelijker
    Succes meid

7. gavor

gavor Actief lid

26 jul 2006
    103
    0
    0
    Limburg
    Dus jullie zouden het idd vertellen.
    In elk geval tegen een aantal personen.
    Ik werk 30 uur. Ik begin elke morgen om 8:00 uur.
    In het ziekenhuis waar in moet komen voor mijn onderzoeken is er alleen spreekuur voor mensen met een kinderwens van 8:30-10:00 uur.
    Ook alle onderzoeken mbt kinderwens moeten binnen deze tijd plaats vinden.
    Dus ik kan de afspraken onmogelijk buiten mijn werktijd plannen.
    Ik wacht morgen nog even af, misschien heeft de gynaecoloog wel tips,
    misschien dat er meerdere mensen in zo'n situatie zitten.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb het op mn werk ook snel verteld dat wij bezig waren en het niet echt wilde vlotten. Het gaf veel rust en begrip.

Heel veel succes met de onderzoeken.

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ook bij mij weten mijn collega's dat ik in de MMM zit. Ik werk in het ziekenhuis, dus kan gemakkelijk tussendoor even weg en mij collega's doen daar ook totaal niet moeilijk over. Ze nemen zelfs nachtdiensten over volgende week als ik de samenlevingstest moet doen, dus dat is echt heel lief.
    Je zult zien, dat er veel begrip voor is als je het vertelt!
    Morgen moeten ook wij voor de 3e keer zaadjes inleveren, want de eerste 2 keer was het zwak en de 2e keer leek er ook nog een ontsteking te zitten. Ben echt nu al benieuwd naar de uitslag.

Succes en groetjes Daffie

10. gavor

gavor Actief lid

26 jul 2006
    103
    0
    0
    Limburg
    Vandaag weer bij de gyn geweest.
    Ik heb mijn eisprong gehad !
    Meteen een samelevingstest er achteraan, en raar eens:
    er zaten vrij veel, goed beweeglijke zaadcellen joehoe :)
    Eindelijk eens goed nieuws!
    Nu moet ik over 1 week terug komen om bloed te prikken, kijken wat de waarde van het progesteron is, en dan op cyclus dag 3 (3e dag vd menstruatie) terug komen.
    Ik hoop dat die er niet komt....

Spannend ..................

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Goed nieuws! Mooi! Geniet ervan!

12. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Dat is goed nieuws meid.

Ik heb het ook op mijn werk verteld en ben er erg blij om. Nu hoef ik maar een verlof briefje in te vullen en daarbij doktersverlof schrijven en mijn teamleider weet direct voldoende.

Deel Deze Pagina