eindelijk clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Glamour, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    hoi meiden!

het onderwerp zegt het al, eindelijk clomid!
    na lang zitten schommelen met onregelmatige cyclussen, eindelijk groen licht gekregen van de gyn voor 50 mg clomid.
    nu hoop ik een beetje positieve ervaringen van jullie te horen:D

veel liefs.

2. Fijn! Je hebt dan het gevoel dat je eindelijk een echte kans maakt he? Dat had ik wel toen ik aan Clomid begon.. Bij mij sloeg 50mg de eerste keer perfect aan. Op cyclusdag 10 stond mijn ei al op springen, en op cyclusdag 11 heb ik toen een IUI gehad. De 2e keer sloeg Clomid 50mg ook goed aan. We zijn toen middenin een cyclus gestart. Ik zat toen al op CD26 (geloof ik), maar er was nog niets te zien op de echo, dus kon ik blind starten met Clomid (hier was ICSI en een pauze aan vooraf gegaan, vandaar dat ze niet op elkaar aansloten). Ook toen had ik na een dag of 8 weer een mooi ei. De 3e keer sloeg 50mg niet meer aan, die cyclus is afgebroken met Duphaston en daarna moest ik met 100mg beginnen. Met 100mg heeft het wat langer geduurd, ik zit vandaag op dag 15 en vanavond is de IUI :)

Nog geen succesverhaal wat een zwangerschap betreft, dus, maar het heeft in ieder geval goed aangeslagen.

Ik heb wel ontzettend veel last van de bijwerkingen van clomid, en ik heb niet zoveel vertrouwen meer in clomid, na het niet aanslaan en het feit dat het deze cyclus toch ook 4 dagen langer duurde voor het ei groot genoeg was met 100mg, dus de volgende maand ga ik over op spuiten (al hopen we natuurlijk dat dat niet nodig is).

Veel succes!

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    je wilt een positieve ervaring.

komt die!

2x icsi met decapeptyl en puregon --> niks

4x iui-d met pregnyl ---> niks

5x iui-d in eigen cyclus ---> niks

1x iui-d met gonal-f ---> niks

1x iui met clomid 50 --> ZWANGER!

4. Kijk, positiever dan dat kan niet :D

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Haha dat is positief ja!
    Hier 50 mg 1 eitje en daarna niets meer. Sinds 100 mg elke maand een eitje, nu in afwachting van de 4e ronde 100 mg en het lijkt er wel weer aan te komen. Is er een reden voor het uitblijven van groei? Bij mij is dat pcos en de combinatie van D chiro inositol en clomid werkt heel goed bij mij. Maar dat is dus alleen als je pcos hebt, zo ja, google er maar eens op.
    Succes!

6. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    ja dat zeg je precies goed! alsof we nu pas beginnen idd! hihi..
    ben zo benieuwd of het aanslaat:)

wat vervelend dat jij zoveel bijwerkingen ervan hebt!
    heel erg bedankt voor je reactie!!

en heel veel succes, duim ook voor jou!!

7. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    geweldig!!!
    gefeliciteerd!!

8. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    Hopen dat 100 nu goed is gegaan bij je!!! duim voor je,zou super wezen!!:)

ik heb geen pcos, alleen mijn cyclussen zijn super lang ivm met de pil. mijn eigen lichaam pikt het niet zo snel zelf op. dus gisteren heeft de gyn besloten dat ik aan de clomid mag.

ik hoop echt zo dat het aanslaat.. moet eerst vd week beginnen met andere medicatie om mn menstruatie op te wekken, primolut als ik het goed heb.

heel erg bedankt voor je reactie!

liefs

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    dank je:D ik wou ook heel graag clomid gebruiken, was zo blij toen t eindelijk mocht! voelde ook echt weer als een kans zoals eerder gezegd werd.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Deze ronde voor het eest begonnen met Clomid 50mg. Helaas geen reactie op te zien. Op dag 10 zater een eitje van 10mm, en verder is hij niet gegroeid. Tot dat 17 heb ik follikelmetingen gehad, maar op dag 17 nog steeds 10mm.
    Nu ben ik dus nog bezig met een kuur provera om mn ongi op te wekken en daarna dus starten met 100mg Clomid. Naar verwachting zal die wel aan slaan :)

Niet echt een heel positief verhaal dus, maar wel fijn dat ze meteen mn cyclus afbreken, zodat we weer verder kunnen. Sommige gyn's laten je eerst nog 2 weken wachten of je zelf misschien niet ongi wordt en krijg je daarna pas opwekkers.

11. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    dat is zeker wel fijn dat ze je cyclus gelijk afbreken!!
    waarom heb jij clomid als ik vragen mag??

liefs en veel succes!!

12. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Ik heb 8 keer clomid gehad, waarvan er maar 2 aan hebben geslagen, helaas lag dit aan het merk wat ik mee kreeg bij de ander 6 keer die niet aansloegen.

Nu het succes gedeelte, de 2 keer dat het aansloeg was het ook raak :D Door mijn lichaam VMK's geworden omdat ik taai slijmvlies krijg van clomid, dus ben ik over gegaan op spuiten sinds afgelopen zondag...

MAAR DUS WEL 2 KEER ZWANGER GEWEEST DMV CLOMID!!!
    Succes ;)

13. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland

heey pearl amor!

fijn even zon positieve reactie hihi had ik even nodig!!
    wat naar dat je daar taai slijmvlies van kreeg!!

ik duim voor je dat het spuiten aanslaat bij je!!

14. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Ik hoop dat het spuiten mij mee ruimte bied, voel me er wel beter bij, al deed hij vanavond flink pijn...

Oh trouwens een vriendin van mijn heeft ondertussen een tweeling van 3,5 maand oud, was de eerste ronde clomid zwanger van een tweeling dus :D

15. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    ahh getsie dat het pijn deed! alles voor het goede doel he;)
    JAAAA de kans is grote dat je een meerling krijgt het met clomid haha..
    net met mn vriend erover gehad! die schrok een beetje haha..
    mn nicht heeft ook pas een tweeling gehad en die heeft der handen vol aan die 2 mannetjes!
    alles is welkom hier! bij jullie vast en zeker ook!:D

16. invicta

invicta Nieuw lid

7 feb 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons 2 jaar geleden clomid gaan gebruiken én pregnyl. Resultaat 1ste x zwanger en dat loopt hier nu heerlijk rond te drentelen :)
    We willen nu voor een tweede gaan dus weer terug naar het ziekenhuis .... laat die iui maar komen !

17. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    ahh super meid!!
    fijn zon positieve reactie hihi!
    succes!!

Deel Deze Pagina