Dag dames Nog een vraagje Sinds dinsdag is mijn dochter zga zindelijk overdag met plassen. Sinds dien 2 ongelukjes gehad dus gaat best goed. Alleen heeft ze nu sinds dinsdag al niet meer gepoept. Ik weet niet meer precies wat de laatste keer is geweest, ze heeft altijd al problemen gehad met haar ontlasting en krijgt sinds ze een baby is elke dag forlax. Maar hoelang mag ik dit aankijken? Ze klaagt niet over buikpijn en zegt dat haar poep een luier wil. Geen probleem ze heeft dus een luier gekregen en plast verder op de wc, maar er komt maar niks uit. Moet ik haar een beetje dwingen? Zo ja hoe? Het gewoon laten gaan? Hoelang nog? Of iets anders namelijk..? Verstopt is ze niet omdat ze forlax krijgt en ze drinkt ook gewoon goed. Dankjulliewel alvast en fijne 2e kerstdag
In het begin wilde mijn dochter ook niet echt poepen in het potje. Ze vond het nog te eng en deed het nog steeds in haar broek. Pas toen ik elke keer heel erg duidelijk had gemaakt dat een poepje echt in het potje hoort poepte ze wel wat vaker. Het is nog vreemd, omdat de billetjes dan vrij zijn en een luier altijd warm en vertrouwd. Misschien een kinderliedje of boekje uitzoeken waar het met leuke plaatjes wordt uitgelegd? Had bij mij ook heel goed geholpen en 1000x vragen per dag tot ze het door hebben. Dochterlief was na 2 weken plas-zindelijk, maar helemaal zindelijk duurde echt een maandje..