Bali met baby

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zilvervosje, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi! Na lang zoeken voor een leuke vakantie bestemming voor ons en Fay zijn we op Bali uitgekomen... Een vraagje, Fay is dan 1 en we willen haar tegen muggen beschermen maar ik smeer liever geen DEET. Iemand ervaring en tips? We willen het - kleine - risico op dengue of malaria uit de weg gaan. We slapen sowieso met muggennetten en airco.... Maar voor buiten wil ik het ook graag goed doen. Lange mouwen lijkt me te warm.

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh, mijn topic heet hobali... , dat is mijn fijne smartphone weer.

3. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Weinig tips, heb er zelf nl last van gehad..
    Wil wel even zeggen dat als ik buiten zat, vooral 's avonds, bij de hotelkamer of op een terrasje heel veel geprikt werd. Ik krijg namelijk meteen hele grote gele vlekken.

Dus sowieso 's avonds lange mouwen is wel handig, maar ook dan is het heel warm!

4. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Ik heb dit op aanraden van een verkoopster gekocht, alleen nog niet echt gebruikt:

Each Peach......-

Is met citrusoliën, deze zouden ook muggen op afstand houden door de geur..

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    L. was een jaar en 3 maanden toen we met haar naar Bali zijn geweest. We hebben haar steeds een beetje lange leggings aan gedaan, en minimaal t-shirtjes met ee kort mouwtje (dus geen spaghetti topjes) Het is er toch wel warm, en zo'n babyhuidje in zulke felle zon te doen vond ik eng. Het helpt ook tegen de muggen.

Overdag deden we niets muggenwerends op bij L. Je moet alleen oppassen dat je niet gaat zitten bij plekken waar poelen water zijn, daar houden muggen zich wel op. Dengue muggen zijn overdag actief, malariamuggen vanaf de schemering. 's avonds deden we L. wel DEET op, maar we hebben in Bali heel sterke DEET gekocht (80%) en die vermengd met babyolie zodat het makkelijk smeert en de huid niet uitdroogt. Ze heeft er geen last van gehad.

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi, bedankt voor het advies :). Juul, vond je het niet eng om DEET te smeren? Ik ben zelf ook wel bang dat het daar misschien wel op aankomt. Maar ik vind het toch geen fijn idee. Had jij dat citrusspul zelf ook geprobeerd, chantalleke? Werkte het?

7. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Hi, wij zijn ook geweest, we hebben onze dochter laten slapen in een deryantentje, vond ik een heel fijn idee, zeker omdat wij snachts toch nog regelmatig geprikt zijn. 's avonds altijd lange mouwen en lange broek/legging ik wilde gewoon het risico niet lopen. Haar gezichtje en nek smeerde ik in met 30% deetvan etos (zo'n stick) en soms ook een beetje over haar kleren voor de zekerheid hihi. Wel een beetje warm voor haar, maar alles beter dan die kriebelende bulten... Ik kan me niet voorstellen dat je 80% op je kind onder de 2 smeert, dat spul is hardstikke giftig, je moet het wel flink verdunnen dan lijkt mij. Wij zijn trouwens 3 weken geweest en onze dochter had geen enkele muggenbult... Oja overdag gewoon blote benen en armen, alleen als we wel eens bosrijk gebied ingingen smeerden we weer met die stick bij haar, alles behalve haar handjes. Je moet (schijnt) ook opletten hoe je smeert in combi met zonnebrand, volgens mij eerst zonnebrand en na een half uur pas deet, omdat het anders door je huid heen gaat en het is giftig, dus dat wil je niet... Denk je ook nog aan de vaccinaties! Wij hadden trouwens best aardig wat muggen uiten, vooral 's avonds opgelopen, wij waren er niet in het regenseizoen, dan is het volgens mij erger met de muggen...

8. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ken je eucalyptus olie? In Indonesie gebruiken mensen olie die heet minyak telon (telon olie) het is een soort milde eucalyptus olie. Het is goed te gebruiken tegen buikkramp bij een baby.

Er is eentje van merk My Baby Minyak Telon Plus. Dat is dus die milde eucalyptus olie met citroengras en dat schijn goed te zijn tegen muggenbeet (sorry voor mijn nederlands). Je kan de olie alleen niet op jouw kind's gezicht smeren denk ik.

Als het goed is, de olie is te verkrijgbaar bij goede supermarketen in Bali en het kost volgens mij tussen 1 - 2 euro.

Ik heb het die met anti muggenbeet nog nooit gebruikt trouwens, je kan altijd op de fles lezen wat voor ingredienten daar allemaal zitten.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik vond het ook niet echt een lekker idee, maar ik heb veel gereisd en heb mensen gezien die malaria hadden, en dengue, en dat is veel erger voor wie dan ook, laat staan voor een kind onder 2.

@bloemie80, het wordt enorm verdund door de babyolie, je vermengt het ongeveer 50-50.

10. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Ik weet niet wat je plannen precies zijn, maar op Bali zelf heerst geen malaria, dus dat scheelt dan alvast ;)

Als je 80% deet 50/50 verdunt is het nog steeds 40% dat is toch te hoog voor die kleintjes?

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi bloem, dat scheelt iig, alleen dengue dus om me zorgen over te maken ;) zo'n deryantentje, is dat zo'n klein opvouwbaar ding? We hebben ze wel gezien maar ik weet niet waar je die kan kopen, eigenlijk.

Milika, je nederlands is goed te begrijpen hoor! Ik ken die eucalyptus olie eel maar gebruikte het vooral om te stomen als ik verkouden ben. Ik wist niet dat het ook tegen muggen werkt.

@inentingen, die heeft ze. Ik ben zelf in indonesië geboren dus die krijgt ze dan automatisch bij het cb :) Wel vreemd, maar handig!

12. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Ja zo'n klein opvouwbaar tentje, zo opgezet en zo ingeklapt, neemt wel wat ruimte in in je koffer (wij hadden 'm in onze handbagage), maar is op zich niet zo zwaar. Ik zag 'm laatst nog bij de kruidvat staan. Daar hebben ze ze af en toe en nu willen ze weer van hun hele voorraad af volgens mij, dus nu stonden er weer een paar. Wij hebben trouwens de baby de luxe, die is wat kleiner dan de peuter versie, maar onze dochter past er nu nog steeds in. Ze kan niet meer rechtop zitten, maar ze moet er toch in slapen... ;) De peuter versie is weer wat groter om mee te nemen natuurlijk...

Wij hadden op bali namelijk niet overal een klamboe (wel airco). Zelf hadden we er wel een bij ons, maar daar pastte dan niet het bedje van onze dochter onder. Dus dat tentje is dan ideaal. Een van de eerste nachten (in een luxe kamer met prive zwembad) had m'n vriend zo ongeveer 8 muggenbulten op z'n voorhoofd, geen klamboe gebruikt, wel airco op 18 graden, maar daar hadden de muggen blijkbaar geen boodschap aan... De nachten daarna DEET gesmeerd voordat we gingen slapen, ook niet echt lekker... Maar voor de rest was het wel leuk hoor :D

Wij zetten het tentje trouwens wel altijd in het babybedje van het hotel, anders staat het op de grond, ook weer niet zo lekker... Het tentje is heel flexibel, dus dat past er eigenlijk altijd in.

13. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Het is niet echt eucalyptus olie. Het heet telon olie plus van het merk My Baby. Ik gebruik de gewone telon olie vooral als mijn zoon net gedoucht heeft. Lekker warm op zijn buik en hetvis goed tegen buikkramp ook. Maar die ene telon olie plus is met antimuggen. Ze zeggen dat er citroengrasolie zit en babies krijgen geen last meer van muggen zeggen ze. Je kan natuurlijk altijd op de ingredienten lezen. Succes en veel plezier in Bali. Ben bijna jaloers hihi.

Maar als de hotel kamer koud is vanwege die airco, kan je gewoon met deken slapen toch? Evt dunne slaapzak voor je kind.

14. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Leuk Zilvervosje!!
    Ben heel benieuwd straks naar je verhaal & je route ;)
    Wij willen komende zomer naar Bali met onze dan (bijna) 2 jarige dochter...

Ben nu al een beetje aan het orienteren...

15. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik zou zeker geen deet gebruiken, je mag het ook niet gebruiken als je zwanger bent dus kan dan ook niet begrijpen dat je het wel op een kindje van 1 jaar mag smeren. Muggen blijven een probleem...:S. Misschien kort door de bocht maar al die insecten zijn voor mij al een reden om niet naar zulke landen te gaan met kleine kindjes.

Deel Deze Pagina