11u rijden met 2 kids

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by mama van 2 meiden, Jul 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Dit is de eerste keer dat we zo ver gaan rijden met onze dames (naar Zuid-Frankrijk). We overwegen om de 11u in 2x te doen; rond de middag gaan en dan savonds in een hotel, de volgende dag verder. We hebben ook overwogen om de nacht helemaal door te rijden en dus in 1x, maar we moeten op de camping wel de tent opzetten ed, dus dat lijkt me pittig.
    Ik ben er dus nog niet helemaal uit...

Iemand tips en do's en don'ts??

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Persoonlijk,

Do's: Hotel pakken.

Dont: Door rijden..

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou dus inderdaad s'nachts gaan rijden tegen om 10 uur gaan rijden en dan door.
    dan ben je de volgende ochtend in frankrijk en kun je die dag rustig aan doen al daar.

wij rijden ook in de nacht naar oostenrijk ik zou het echt niet anders willen heerlijk als je in de ochtend aan komt lekker rustig aan je eigen settelen en even lui doen.terwijl je kindje lekker achter in heeft liggen slapen geen gejengel en gedram hahaha

4. Sijke

Sijke Bekend lid

Moet kunnen!

Mijn tips: goede pauze's nemen, wij zijn een keer tijdens de reis na 5 minuten alweer gestopt omdat kind het niet meer trok, op de volgende parkeerplaats nog even en break en het was weer okay!

Verder; leuke liedjes cd's mee (die je zelf ook leuk blijft vinden), kleine speelgoedjes of nieuwe kleine kadootjes mee voor onderweg, waar ze dus ook in de auto iets aan hebben en deze gedoseerd aanbieden.

Als de kids slapen; lekker doorrijden, niet extra stoppen dan (voor zover mogelijk)

Handige/lekkere etenswaren en drinkdingen die ook tijdens het rijden kunnen.

5. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Je pauzes nemen.. Eten en drinken mee, dvd spelertje..
    En als het kan, lekker overnachten. Heerlijk uitgerust ben je dan!

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    kan best wij rijden dan iets korter zon 8 uur naar oostenrijk maar wij vertrekken snachts oftewel vroeg in de ochtennd zo rond 5 uur. kids zijn dan in het begin ff wakker want het is jah spannend vakantie. later slapen ze wel weer. (onze ervaring van vorig jaar was 7 uur naar disneyland) dit keer hebben we wel een dvdspeler aangeschaft al paar keer uitgeprobeerd onderweg naar fam en werkt perfect. ook hebben we magishc tekenbordje (doet het nog ltijd goed) en voor de oudste spelletjesboek. verder stoppen en wisselen we elke 1,5 à 2 uur. ff benen strekkken bakkie doenn plaspauze. we willen rond 8 uur uitgebreid ergens gaan ontbijten langs de weg dat is altijd goed geregeld in die wegrestaurants helemaal als je op een tolweg rijd. dus o ga je echt lekker relaxed je vakantie beginnen wat je vooral niet moet doenn is konstant op je klokkie kijken is je kindje het ff zat dan zoek je een speeltuin op de meeste grote wegrestaurants hebbben er wel 1. ff half uurtje spelen en rennen en dan kun je er weer tegenaan.

persoonlijk ben ik niet zo voor een overnachting dit ook omdat je dan je spullen blijft uit en inpakken. en de rest zit wel onbeheerd in je auto. de vraag is dan ook of de kleine wel slaapt in de auto zullen de meesten dit ook wel doen. en als je zelf om en om rijd en niet eentje de hele weg dan valt het ook wel mee met de moeheid van jezelf.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,278
    2,978
    113
    Verplaatst naar Vakantie.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij zijn van 19 tot 29 juni naar zuidfrankrijk geweest,

mijn man is op zaterdag 18 juni in de ochtend er heel vroeg uitgegaan, rond een uur of 04.00 zodat hij enorm moe zou zijn rond een uur of 15.00 in de middag, hij is toen weer gaan slapen tot een uur of 19.30 en om 20.30 zijn we weggereden, spullen hadden we rond een uur of 13.00 al in de auto gepakt.

ik ben zoveel mogelijk gaan slapen in de auto net als de kids,
    zodat ik wat uigerust was bij aankomst en manlief dus kon slapen terwijl ik met de kinderen bezig was,

wij hadden het geluk dat we meteen de tent in mochten. maar anders had hij gewoon even de autostoeltjes eruit gehaald en in de auto geslapen op de achterbank.

om 9 uur is hij gaan slapen, maar om 13.30 wou hij perse weer wakker worden zodat hij de nacht gewoon weer lekker door kon slapen, want als hij zou uitslapen tot bijv. 16.00/17.00 uur dan zou hij die nacht weer zo fit zijn als wat.

terug weg idem, ging echt perfect.

9. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Wij dachten vorig jaar ook s nachts te gaan rijden... Geen goed plan!

Rond 1 uur gaan rijden maar de kinderen zijn de hele nacht wakker gebleven.. Tegen onze verwachtingen in..
    Dan is het donker, ben je uit je ritme en zitten de kinderen s nachts achterin de auto de hele tijd te mopperen en huilen...

Wij gaan dit jaar s morgens vroeg tijden, hopelijk een betere keus..

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

maar dan heb je ze waarschijnlijk ook wakker moeten maken om 1 uur in de nacht, om ze over te pakken naar de auto

dat zouden wij hier ook niet kunnen doen, wakker is wakker,

daarom zijn wij om 20.30 gaan rijden, dan duurt de rit incl pauzes een uur of 12, en de kids beginnen hun slaap in de auto en worden tussendoor niet wakker gemaakt.

11. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Wij hebben een keer overnacht toen we naar Frankrijk toe gingen, Kind van toen 2,5 op je kamer in een hotel..... Je slaapt niet goed. Wij werden er vermoeider van. De terugweg lekker aan een stuk doorgereden. lang leve de dvd speler en de regelmatige pauzes!

12. Barocky

Barocky Actief lid

Apr 27, 2009
    160
    0
    0
    Net terug van vakantie Zuid Frankrijk, heen en terug 's nachts gereden. Op de heenweg heeft ze wel wat geslapen maar meer dan 3u was het niet... Dus wilde na aankomst toch echt nog een paar uurtjes slapen rond 11u 's morgens. Bij aankomst de slaapcompartimenten zo spoedig mogelijk in orde gemaakt en allemaal nog even 2 uurtjes geslapen. Het is even doorbijten want je mist wel een paar uurtjes slaap maar 's nachts rijden vinden wij voor die kleine echt perfect.

Op de terugweg heeft ze werkelijk heel de nacht doorgeslapen en konden wij haar 's morgens bij oma brengen en konden wij even naar bed toe. Dat was wel enorm mazzel.

Share This Page