Leuk uitje in de buurt van Amsterdam

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door iMoeder, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik ben op zoek naar een leuk uitje in de buurt van Amsterdam. Mag gerust een uurtje rijden zijn vanaf A;dam. maar om de regio een beetje aan te geven.
    Heeft iemand nog tips? Het moet wel iets zijn waar we de hele dag ons kunnen vermaken.
    Mn kinderen zijn 4 en 7. En ik zoek het liefst iets wat buiten is.

Ik heb gekeken naar Avifauna. Maar ik weet niet of dat leuk genoeg is voor een hele dag?
    Familiepark Drievliet lijkt me erg leuk. Maar vind ik best aan de prijs.
    Ik kwam Fort Drakensteijn nog tegen. Is een soort speeltuin maar wel groot? Ik kan alleen geen toegangsprijs vinden.

Tips en ervaringen zijn erg welkom.

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Kent iemand sprookjes wonderland?

3. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Sprookjes wonderland is leuk! Wat ook leuk is is landgoed hoenderdaal. Is een dierentuin maar dan nog leuk betaalbaar. Google maar eens.

iMoeder vindt dit leuk.
  4. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ik woon niet in de buurt van A'dam, maar wil graag een keertje er naartoe. Maar ik krijg al een paniekaanval als ik aan die drukte denk, rijden IN de stad en dan nog parkeerplek zien te vinden. Misschien overdrijf ik, maar ik heb nog nooit in grote steden gereden. Als ik ergens naartoe moet voor de 1e keer, loop ik dagen van tevoren op Google maps de omgeving te onderzoeken. Pffff voel me zo stom

5. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Sprookjesbos in enkhuizen
    Linneaushof in bennebroek
    Oud valkeveen

iMoeder vindt dit leuk.
  6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Dan maak je het jezelf makkelijker en ga je met het ov. Zou ik je sowieso aanraden als je naar de binnenstad wil gaan.

iMoeder vindt dit leuk.
  7. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Openluchtmuseum Enkhuizen
    Sprookjesbos Enkhuizen
    Oud Valkeveen Naarden
    Aviodrome Lelystad
    Dierenpark Amersfoort
    Linnaeushof

Sommige kan je ook met museumjaarkaart doen.

iMoeder vindt dit leuk.
  8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dank dames. Ik denk dat ik hier wel wat mee kan.

Wat betreft rijden in A'dam zelf. Daar heb ik geen moeite mee. Maar je betaald kapitalen voor parkeren. Dus ik zet de auto dan op een parkeerplaats buiten de stad en stap op OV over. Dat is veel handiger.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oud Valkeveen idd!

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Alleen in de speeltuin van avifauna kunnen mijn kinderen zich al een hele dag vermaken! Park zelf heeft behalve vogels ondertussen ook diverse aapjes waar je net als in de apenheul, echt tussen kan lopen. Daarnaast zijn er diverse vogelshows en hebben ze ook speurtochten uitgezet voor kinderen.
    Parkeren is trouwens gratis bij avifauna.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.229
    36.005
    113
    Gewoon buiten de stad parkeren en dan met openbaar vervoer. En zo druk is het daar ook niet.

Vorig jaar zaten we op een vakantiepark in volendam. Vanaf daar kun je zelfs met de fiets.

12. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Ik woon zelf in Limburg, dat is wel heel anders! Als ik bijvoorbeeld de stad in wil om te shoppen, waar kan ik mn auto het beste laten?

Deel Deze Pagina