Hallo! Ik ben opzoek naar tips hoe ik ons balkon een beetje baby proef kan maken. Dus hebben mensen een balkon? En wat hebben jullie er mee gedaan? Groetjes!
Ik heb een balkon, maar vooral geen opstapjes e.d neerzetten, en er altijd bij blijven. Je hebt van die verhogers voor gallerijen zodat een kindje er niet overheen kan vallen maar ik heb ze niet. Ze weten hier dat ze absoluut niet mogen klimmen en ben er altijd bij. Ik zal ze niet alleen laten, als ik bijv. ga plassen oid. Verder lees ik in het topic graag mee.
wij hebben ons balkon afgeschermd met gaas. Is vooral voor de kat bedoeld. Denk niet dat het echt dreumesproof is als ie gaat klimmen, maar hij mag dan dus ook echt niet alleen op t balkon blijven straks..
Wij willen een traphekje voor de deur zodat hij er in ieder geval niet zelf op kan als de deur open staat met mooi weer. Verder lees ik graag mee voor meer tips misschien kunnen jullie ook een foto plaatsen van de bescherming die jullie hebben.
Ik zag de laatste keer bij de Ikea dat ze een zonnenwerend scherm hadden. Die zou je ook kunnen gebruiken. Maar ik vind gaas leuker denk ik want dan kan je er nog door heen kijken
Ik heb niks speciaals gedaan op t balkon.. Maar idd zorgen dat er niks is waar ze op kunnen klimmen, ALTIJD erbij blijven En ik ga een traphekje kopen voor de deur.. Zodat de deur wel lekker open kan
Ik geloof niet in babyproof maken van een balkon. Kinderen mogen gewoon niet alleen op het balkon... Ik denk dat het verstandig is om een traphekje voor het balkon te plaatsen zodat je je deur open kan zetten en niet het risico loopt dat je kind het balkon op wandelt / kruipt. Je moet je balkonafscheiding wel enorm verhogen wil een kind (ook later) er niet over heen kunnen klimmen (staan op een stoel / tafel)... het geeft schijnveiligheid. Beter is om aan te leren dat een kind niet alleen op het balkon is.
Ik heb een grastapijt zodat t wat fijner spelen is. Heb tafel en stoeltjes in de hoek zodat er veel ruimte is en heb een opklapbare tent waar ze gezellig in spelen en van alles in meeslepen. Haakje aan de deur zodat ze die niet dicht kunnen klappen met vingers ertussen en deze openblijft met of zonder windje... Heb stoepkrijt een bakje waar ze 1muur mee mogen beklieden.. Das allee
Natuurlijk een kind hoort zeker niet alleen op een balkon! Maar ik vind het ook prettig als ik niet hele tijd speeltjes uit de tuin van mijn buurman moet vissen Ik heb nog al een gooiert. En met adviezen en tips kan je toch alleen maar de veiligheid vergroten?
Haha idd das waar! Ik kan de deur hier sowieso niet open laten want heb 2 katten die er nogal uitspringen, wil niet dat ze bij de buren belanden hihi
Ik heb ooit voor mijn huisdieren het balkon met golfplaten bedekt. Zar er erg leuk uit en zeker kindproof. Wel moet je opletten dat je geen opstapjes om erover te kunnen klimmen op balkon hebt staan. Dus liever geen stoelen en tafel maar wel een lage zandbak
Hier een foto van ons balkon. Moet er dus wel bijzeggen dat beide zijkanten van het balkon al afgelsoten zijn met de muur. Dus alleen een Hekje voorlangs. Langs het ijzeren hek hebben we (het zogenoemde ) kippengaas gespannen. Fijn mazig gaas dus. (aangezien mijn katten ook door de spijlen heen kropen en dus naar beneden wouden springen) Later hebben we zelf een sponning van hout gemaakt. Onderste balk met zeer sterke ijzeren tyerips (oef hoe je die dingen ook noemt ) vastgezegt. 2 zijbalken tegen de muur en daarin vastgeschroefd. dan nog 2 balken, recht omhoog ertussen en bovenlangs een balk. Van de muur naar de balken zit het gaas (gekocht als grote vlakken gaas, niet op een rol. aangezien hij vrij dik is kan hij sleht opgerold worden wat het onderste gaas wel kan) gewoon vastgespijkerd. Bovenste stukje gaas in het middenstuk ook. andere stuk in het midden die hangt op haakjes. Als er mensen zijn die roken, of mocht er ooit eens wat gebeuren dat we via t balkon de flat moeten verlaten dan kunnen we dat stuk er zo afhalen. Het is in ieder geval katproof afgelopen zomer met die hitte dus vaak t balkondeur opengelaten als we wegwaren of 's nachts.. katten konden dan heerlijk op t balkon liggen en niet van t balkon afspringen.. Of het dus helemaal kindproof is denk ik niet, maar goed zal mijn zoontje toch nooit alleen laten op het balkon..