Klachten erger bij metronidazol of bijwerkingen?

Discussie in 'De lounge' gestart door yaro, 29 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Kunnen je klachten bij een metronidazol kuur erger worden? Of zijn de bijwerkingen zo hevig?

Vandaag dag 6 van de kuur metronidazol van mijn zoontje. Hij moet 10 dagen, 3x per dag 4,5 ml.

Maar naast hoofdpijn wordt hij erg sloom en moe en lijken zijn buikklachten alleen maar te verergeren. Hij heeft een enorm opgeblazen buik, geeft meerdere keren per dag maagpijn aan (pijngrens is heeel hoog dus dat is wel echt pijn). Hij heeft de kuur voor buikklachten en dit zwellen van de buik was al aanwezig. Maar het wordt elke dag erger.

Uiteraard bel ik ook de arts even, maar is nu heeel druk op die lijn dus denk vraag ondertussen hier eens om ervaringen.

2. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Het is met metronidazol super belangrijk dat je het echt TIJDENS de maaltijd geeft. Doe je dit niet dat wordt je er echt goed ziek van. Waar heeft hii het voor gekregen als ik vragen mag, bacteriele overgroei? Mijn dochter had de eerste keer toen ze dit kreeg precies dezelfde klachten, niemand had gezegd hoe belangrijk het was om het echt met eten in te nemen en niet op andere tijdstippen. Ze lag toen notabene in het zhuis. Toen ik mij er zelf in ging verdiepen las ik dus dat dit echt moet en niet een aanbeveling is zoals het met andere antibiotica soms in de bijsluiter staat. Dit toen gelijk gaan doen en toen ging het zienderogen beter.

3. yaro

yaro Niet meer actief

Hij krijgt het tijdens de maaltijden gelukkig.

Hij krijgt het voor 2 dingen. Parasiet in zijn darmen en een flinke ontsteking ergens in maag darm kanaal.

We moeten nu nogmaals ontstekingswaarden laten testen en kuur afmaken tot vrijdag.

4. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Opgeblazen buik herken ik wel maar daar kreeg mijn dochter juist die flagyl voor. Die maagpijn klinkt wel echt als een bijwerking :( Sterkte!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb zelf ooit metronidazol gehad en vond het een heel vervelend antibioticum. Misselijk, een bloedsmaak in de mond en een opgeblazen gevoel. Maar toch maar even de arts bellen want zoals jij het beschrijft met die zwelling ken ik het niet.

6. yaro

yaro Niet meer actief

De arts is inmiddels gelukkig op de hoogte. Maar hij moet hem toch echt af maken. 6 dagen gehad en nu nog 4 te gaan.
    Hij is ook nog eens enorm hard met zijn fiets gevallen vandaag dus het zit hem niet mee. Nog meer pijn erbij.

Deel Deze Pagina