Ik leg het af zo te zien Piek sowieso als laatste inderdaad, daar heeft hij niks over te zeggen! Al vindt hij de boom al prima zonder piek. We hebben een kunstboom met de lichtjes er al in. De lichtjes zorgden namelijk altijd voor een ruzie en daarna chagrijnig de boom optuigen. We dachten dus slim te zijn een boom te nemen met lampjes en al zodat er geen ruzie meer zou zijn... werkte dus niet haha! (overigens wilde ik eigenlijk helemaal geen kunstboom maar dat terzijde) Eerst de slingers dan maar! We hebben vanwege de kinderen vooral plastic ballen, dus als er eentje uitzwiept zou dat niet erg geweest zijn.
Nadat ik de kerstboom vast heb gezet in de pot, en een dag heb laten bijkomen, doe ik altijd eerst de lichtjes dan de slingers en dan pas de ballen, als laatst de piek en eventueel nep sneeuw of engelenhaar ik ga hem morgen versieren, hij staat al wel in de standaard...Die heerlijke dennenlucht als je binnen komt! i love it!
Hahaha wat doe je me aan! M'n vriend is het met jou eens en ik ben het met je man eens. Mooie discussie hier 😂😂 Scheelt dat ik de boom alleen doe dus hij heeft er niks over te zeggen.
Hier zoals ik al bij meerdere lees, eerst de lampjes, dan de 'fluffy' slingers, dan de 'kraken/parel' slingers, dan de ballen en als allerlaatste de piek. Inmiddels hebben we al jaren plastic ballen maar mijn volgorde heb ik nog altijd zo van toen we onze glazen ballen nog gebruikte.
Lichtjes, piek, slingers en ballen. Ik heb er geen slingers in dus ik begin gelijk met de ballen haha.
Ik doe eerst de lichtjes, dan ga ik met een slinger helemaal het snoer van de lichtjes langs (omwikkelen) ik vind een groen zichtbaar snoer zó lelijk in een boom. Het is ff een klusje maar ik doe het al jaren zo. Je lichtjes komen dus uit de slinger gestoken. Een piek vind ik ook nooit mooi, dus heb hele mooie linten gekocht ooit. Die doe ik op elkaar en dan maak ik daar een heel grote strik van. De linten vallen dan door/langs de boom naar beneden. Ik ben heel precies met mijn boom Ballen hangen ik niet op met een haakje, maar met 2 van die dunne zilveren sliertjes, door de bal heen, 2 knoopjes en dan de uiteinden langs oeen schaartje halen, die krullen dan heel mooi op. Vaak ben ik anderhalve dag bezig. Heb denk ik 200 ballen in de boom, en bijna 3 meter hoog. Een echte natuurlijk