Ik ben van plan om van ziektekostenverzekering te veranderen. Volgend jaar voldoet de mijne niet meer. Nu past ditzo wel bij mijn wensen... Ze hebben ook een optie om 3,- per maand te betalen. Dan krijg je jaarlijks 170,- korting op een bril van eye wish. Kan dit uit? Of betaal je dan nog een heleboel geld voor de bril? Ik heb nu een plan bij hans... 7,- per maand voor een gratis bril
Lijkt me een goeie deal toch? 3 euro per maand is 36 euro per jaar, en dan krijg je 170 euro terug. Al koop je eens in de 2/3 jaar een nieuwe bril, dan ben je nog goedkoper uit.
Ik zou wel even kijken hoe dit allemaal is geregeld. De meeste opticiens zoals eyewish hebben afspraken met zorgverzekeraars waardoor klanten sowieso al korting krijgen. Gaat de opticien de 170,- dan declareren? Krijg je dan een bon oid dan eye wish het bedrag in mindering brengt op het aankoop bedrag?
3 euro per maand en dan een korting van 170 euro kan natuurlijk uit. Je betaalt daarmee 36 euro per jaar en krijgt een korting van 170. Of je dan nog steeds veel voor een bril betaalt is afhankelijk van montuur en glazen, maar een korting van 170 euro als je 36 betaalt, kan altijd uit, lijkt me. Ik zou wel even checken of dit echt klopt, want ik heb vorig jaar alle aanvullende brilverzekeringen bekeken en dan betaalde je altijd meer of evenveel als wat je vergoed kreeg... (verzekeraars zijn ook niet gek natuurlijk).
Ik ben ook bij Ditzo. Had de optie wel..geen gebruik van gemaakt. Heb een complete bril voor 74 euro bij specsavers gekocht. Daar kan ik weer 3 jaar mee dus ik heb de optie voor volgend jaar laten vervallen.