Ballenbak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mykelti, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik zag bij het Kruidvat een leuke opvouwbare ballenbak met ballen erbij, maar daarbij staat dat het pas geschikt is voor kinderen vanaf 3 jaar. Ik snap dat het niet slim is om er een dikke laag in te doen voor een bijna 1-jarige, maar verder? Mis ik iets?

Hugo zou het juist super leuk vinden. :)

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn moeder heeft vorige week een ballentent gekocht en groot succes, ik zeg doen!

Wij hadden vorig jaar zo'n half tentje voor op het strand gekocht, stond ook bij vanaf 3 jaar...heb gebeld en ze wisten zelf niet waarom dat erbij stond. Misschien om zichzelf in te dekken ofzo, dat als er wat gebeurd we ze niet aansprakelijk kunnen stellen?!?!

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Probleem opgelost...Mijn moeder heeft hem al gekocht en op de doos staat dan weer 6 maanden. In de folder dus 3 jaar. Ws inderdaad misverstand of indekken. :)

4. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    ik heb hem gister gekocht, zitten wel zo weinig ballen in dat er niks kan gebeuren!

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    448
    83
    Limburg
    denk dat het ook indekken is. Op veel dingen staat vanaf 3 terwijl het al best eerder kan.

6. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Dit inderdaad. Als je goed kijkt staat er bijna altijd op de doos vanaf 3 jaar (vaak middels dat kleine symbooltje)

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,876
    19,321
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Speelgoed dat geschikt is voor kinderen jonger dan drie moet vrij uitgebreid getest worden. (=duur) Dus soms zetten ze dat er ook wel op, omdat ze het gewoon niet willen laten onderzoeken. En andere keren staat het erop, omdat het echt nog niet geschikt is vanwege kleine stukjes. Zelf kritisch zijn dus.

Ballenbak kan prima voor die leeftijd. De ballen zijn te groot voor in de mond. Houd er alleen rekening mee, dat ze straks overal liggen. :)

8. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Oh leuk, een ballenbak! :D Maar dat terzijde.

Ik heb het idee dat speelgoedfabrikanten het er heel vaak onnodig op zetten om zich in te dekken. Soms is het gewoon echt onzin.

Als je twijfelt aan de veiligheid van een bepaald stuk speelgoed, er staan wat koop- en gebruikstips op VeiligheidNL l Speelgoed.

Share This Page