Aangezien mijn man momenteel last heeft van nierstenen en moeilijk kan lopen en ik een beetje op ben van de laatste twee weken ziekenhuis in en uit dacht ik, kom ik ga eens boodschappen bestellen bij de AH online. Ik rij zelf geen auto dus om nou op mijn fietsie met mijn weekboodschappen te gaan zitten had ik geen zin. Ik vol overgave lekker dingen besteld en ik denk hoppa bestellen ( had niet naar de prijs gekeken maar goed ) kom ik dus bij betalen aan staat er 35 euro, ik denk HUH ik heb mijn week boodschappen ( groente, fruit, aardappelen en drinken ) en zit pas aan de 35 euro, hoe kan dat nou... Heb nu met pijn en moeite voor 76 euro besteld ( inclusief 4 euro verzendkosten ) . Ik besef nu eigenlijk dat ik dus al die tijd gewoon aankopen deed wat gewoon bullshit is. Ik overdrijf niet maar ik denk dat ik nu wel voor 1,5 week aan boodschappen heb voor 4 personen ik ben er zelf echt verbijsterd over. Het enige wat er niet bij zit is brood maar dat haal ik om de dag vers a 99 cent. Ik denk dat ik vaker lui ga zijn en zo mijn boodschappen bestel hahahah.. Staan jullie er wel eens til bij als je wat koopt ?
Klinkt me heel bekend in de oren!! In de supermarkt pak je er toch heel snel het 1 en ander bij en al helemaal als je hongerig bent Maar 35 euro wauwie !!! Denk niet dat ik je dat na kan doen ook online niet
Nou in de winkel zou ik het ook niet kunnen redden met 35 euro hahaha maar nu ga je natuurlijk zo bewust kopen, heb eigenlijk een schema gemaakt ( las ik als tip hier op zp ) wat ik in een week wilde eten, dat helpt wel. En inderdaad wat je zegt, nu graai je niet alles je karretje in wat je tegenkomt hahah
Ik maakte vroeger ook gebruik van de ah bezorgservice. Maar wat ik vervelend begon te vinden was dat ik het gevoel had gedwongen te worden om voor minimaal 70 euro aan boodschappen te doen. Hierdoor deed ik dus inderdaad ontzettend veel zinloze aankopen om aan de 70 euro te komen. Daarbovenop ook de bezorgkosten tikte het behoorlijk aan. Het waren veel producten die ik niet langer dan een week kon bewaren (koop voornamelijk verse producten). Zo was ik per maand makkelijk 300 euro (voor huishouden van 2 personen) aan boodschappen kwijt. Toen dacht ik, laat ik het eens normaal gaan doen, en toen kwam ik beduidend lager uit per maand. Ik ben er uiteindelijk dus maar mee gestopt. Het hangt er wel helemaal van af wat je koopt. Als je allerlei dingen voor in de diepvries koopt en in pakjes e.d. dan is het prima te doen. Maar ik mistte mijn verse producten... En nu ben ik alleen en vind ik het helemaal zonde van me geld. Kan me wel heel goed voorstellen dat als je er doorheen zit en eigenlijk geen fut hebt om ook nog steeds de boodschappen te doen, het dan een hele goede uitkomst is!
Kan me inderdaad voorstellen dat het niet voordelig is als je met ze tweetjes bent of zelfs alleen, wij zijn dan een gezin van 4 personen dus hebben zowieso al tussen de 50 en 80 euro per week aan boodschappen dus die 70 euro zouden we normaal wel moeten redden, ik merk alleen nu ( nu ik dus bewust boodschappen doet ) dat je met de winkel wagen veel meer impuls aankopen doet.
Sinds een maand maak ik een weekmenu en hou ik de aanbiedingen van de AH bij. Zo eten we zo ongeveer alles wat in de bonus is en koop,ik echt alleen wat we nodig hebben. Het is tegenwoordig dus een sport om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. En echt het scheel zoveel. Zo was ik vandaag 45 euro kwijt voor de hele week en wij zijn met z'n viertje. Dus als ik via de Albert zou kopen dan moet ik onzin dingen kopen om tot die 70 euro te komen.
Nou onzin dingen had ik nu echt niet, heb ook wasverzachter gekocht want dat was in de aanbieding, grote pakken vlees waarvan ik de helft weer kan invriezen, veel pakken sap die dus ook de kast in kunnen. Dus onzin aankopen wil ik het niet noemen. maar ieder zijn ding natuurlijk
Ja die grote dingen koop ik ook in de aanbieding hoor.. En idd is geen onzin maar bedoelde meer dat ik dingen koop die ik anders nooit koop. Ik heb in de hamsterweken ook behoorlijk lopen hamsteren . Had 10 blikken soep, 16 pakken roosvicee en bijna alles eigenlijk waarvan 1+1 gratis was. Voelde me op en top Nederlander . Tuurlijk ben ik dan ook geen 40 euro kwijt, maar veel meer, dat is misschien ook wel de reden waarom ik nu voor zo weinig boodschappen doe eigenlijk
Wij deden dit voor ons oude werk, bij de ah zijn de bezorgkosten afhankelijk wanneer jij het laat bezorgen, wil j vrijdag goedkoop je boodschappen, dan maandag al bestellen. Het is zeker ern handige voor ons voor de toekomst. En dan aanvullen met oanghoudbare aanbiedingen/producten
Ja!! Hier hebben we geen auto en man werkt zo ontzettend veel de laatste maanden dat de grote boodschappen vaak niet lukte, nu al twee keer een bestelling via ah gedaan en werkt heel fijn. Eerste bestelling waren de verjaardags boodschappen en nu weer heel veel drinken en zo besteld. Kan weer een week of zes vooruit Heerlijk geen gesjouw meer!
Da's wel heel relaxed eigenlijk, wist ik helemaal niet. Als je gewoon heel veel drinken en ander houdbare dingen koopt zit je zo aan de 70 euro natuurlijk en dan hoef je niet meer met die zware dingen te sjouwen. En de verse dingen kan je dan 2x per week ofzo doen. He dit forum brengt me op goede ideeën
Juist, dit doe nu dus ook. Denk dat ik eens in de 6-8 weken weer eens een bestelling zal moeten doen en verder alleen de verse en echt noodzakelijke boodschappen.
Ja is natuurlijk geweldig idee. Misschien als ik door al mijn pakken drinken, soep en diepvriesproducten ben dat ik die grote aankopen ook zo doe
Ik zou er graag gebruik van maken, maar helaas bezorgen ze hier ook niet. Gemiste kans denk ik aangezien er veel studenten wonen die veel bier nu ergens anders bestellen die wel bezorgen (en dat gaat niet met kratten maar pallets tegelijk )