Spit si gewicht.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetje2015, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Iemand ervaring met een spit tijdens zwangerschap? Loop er al een werk mee rond maar sinds t weekend wordt t erger. Ene moment kun he werkelijk niks andere moment gaat t redelijk. Volgens de huisarts heeft dit weinig met de zwangerschap te msken maar wil wel dat t snel overgaat en ik zsm weer op kracht kom. Morgen dus naar de fysio.. Huisarts raad wel intapen aan ( indien mogelijk) omdat je ook geen pijnstillers krijgt nu..

2. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik weet niet precies wat 'Spit' in dit geval inhoudt, maar ik heb ook last (gehad) van mijn SI gewricht, en dan met name de linker. Ik ben hiervoor twee keer naar de osteopaat geweest. Nu voel ik het nog af en toe als ik verkeerd buk, maar dat moet ik dan maar niet meer doen ;)

Het heeft misschien niets met je zwangerschap te maken, maar het is wel zo dat je buik nu steeds zwaarder wordt en dat het daardoor meer onder druk komt te staan.

In principe zou je oefeningen kunnen doen om de spieren eromheen sterker te maken. Nu zullen helaas niet alle oefeningen kunnen, want de plank is bijvoorbeeld bij uitstek de meest geschikte oefening hiervoor en de plank doen met een dikke buik werkt natuurlijk niet. Maar misschien kun je informeren bij de fysio over wat wel mogelijk is op het gebied van oefeningen en masseren.

Succes!

3. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    't spit wordt in België wel eens gezegd tegen een lumbago/lendenverschot.
    Het SI gewricht weet ik dan weer niet liggen :p

Deel Deze Pagina