Ik ben nu 4 weken en 3 dagen zwanger, heel pril dus. Nu kreeg ik vanmorgen bloedverlies, het was alleen met afvegen maar wel helderrood. Ik schrok heel erg en ben erg bang nu. Ik dacht even dat het erger werd omdat er ook wat druppels in m'n onderbroek kwam. Maar ineens stopte het en nu alleen nog heel licht roze witte afscheiding. Geen buikpijn verder. Heb net getest en deze knalde dus. Dit gaf mij hoop maar ik las toen dat je met een miskraam nog positief kan testen. Wat is de kans dat het goed komt? Ik weet dat niemand dat met 100 procent kan zeggen Maar misschien hebben meer meiden dit gehad?
Ik heb eergisteren opeens een behoorlijke bloeding gehad. Ook helderrood verlies dat na ongeveer een kwartiertje stopte. Volgens de gyn kwam dit van de vagina en niet van de baby. Als je geen krampen hebt en geen stolsels is er een grote kans dat er niets aan de hand is. De baarmoeder en vagina zijn ontzettend goed doorbloed (want er groeit een kindje <3 ) maar daardoor is er ook sneller kans op een bloeding. Sterkte! Ik weet hoe erg je ervan kunt schrikken!
Bij bloedverlies is het 50/50. Het kan een onschuldige oorzaak hebben en het kan een beginnende miskraam zijn. Je kan het simpelweg niet weten, omdat het ook nog te vroeg is om zekerheid te krijgen met een echo. Inhakend op hierboven; een miskraam gaat zeker niet altijd gepaard met buikkrampen. Een van mijn miskramen was volledig zonder kramp, een menstruatie was over het algemeen pijnlijker. Een test zegt inderdaad niet zoveel, er zijn dames die 4 weken na een miskraam nog positief testen. Je kan wel over een paar dagen weer een test doen en die vergelijken met die van vandaag! Hou het in de gaten en trek aan de bel bij een vk als het bloeden heviger wordt of als je niet lekker wordt. Wie weet kan ze ergens eind volgende week met een echo kijken of er een oorzaak te zien is. Maar hopelijk was het gewoon een bloedvaatje en stopt het nu en is er helemaal niks aan de hand.
Hoi, Het kan zijn dat er een tweede vruchtzakje was en dat deze wordt afgestoten door het lichaam. Dit was bij mij het geval rond 6 weken en ben toen aardig wat bloed verloren. Een tweede vruchtzakje komt vaker voor, de een merkt er wel wat van en de ander niet. Het andere vruchtzakje merkt hier, gelukkig, niets van.
Bedankt voor jullie reactie. Het is nu over, nog klein mini beetje lichtbruine afscheiding. Ik test nog over een paar dagen. Ik hoop heel erg dat dit goed komt.