Ballon katheter; vervolgens inleiden of wachten tot de bevalling zelf op gang komt?

Discussie in 'De bevalling' gestart door koekjesbakker, 10 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,
    aAankomende vrijdag ben ik 41 weken en los van wat verweking gebeurt er nog vrij weinig. Omdat mijn baby vrij groot is, willen ze liever niet dat ik tot 42 weken blijf lopen.
    Vrijdag wordt er einde dag een ballon geplaatst en mag ik naar huis. Als ie zn werk doet, worden de volgende ochtend mn vliezen gebroken. Ik heb vervolgens 2 opties: 24 uur wachten of mn lichaam zelf de boel op gang brengt. Zo niet, inleiden. Of meteen een paar uur na het breken van de vliezen inleiden. Ik heb nu een voorkeur om mn lijf de kans te geven om zelf de bevalling te starten na de ballon en breken van de vliezen maar hoor graag ervaringen/advies.

Bedankt!

2. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Ik ben zelf nooit ingeleid, mijn zus wel (Met 42weken) bij haar hebben ze van alles achter elkaar geprobeerd omdat t niet op gang kwam : ballon, gel,pil en daarna infuus.. zij kreeg dus uiteindelijk een weeenstorm maar geen ontsluiting.. Dit heeft ze als niet prettig ervaren (logisch:|)

Ik hoor vaker van mensen dat je best heftige weeën kan krijgen van een infuus met weeenopwekkers ..

Ik zou, als het kan , je lichaam de tijd geven om t zelf op gang te brengen..

veel geluk dalijk met je kleintje !:D

3. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik heb een ballon gehad en de dag erna hebben ze mijn vliezen gebroken en meteen aan het infuus. Ik kreeg een weeenstorm dus als ik mocht kiezen zou ik die 24 uur wachten om je lichaam de kans te geven.

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik kreeg tabletten om de boel te verweken en 2 cm te krijgen(dit duurde wel 3 dagen bij mij). Toen mijn vliezen werden gebroken kreeg ik binnen 20 minuten vanzelf weeën. Ik kreeg er 3
    Per 10 minuten en ze wilde het liefst 4-5 per 10 minuten. Na een uur aan de weeopwekkers met daarna voldoende wee activiteit. Wel, rug buik en beenweeën, maar geen weeën storm. Na 6 uurtjes zat ik op volledige ontsluiting.

5. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hier even een update: inleiden met ballon is tot 2x toe mislukt...inmiddels alweer bijna een week verder en lig ik nu in het zknhs met 0cm en ingebrachte gel (waar ik niks van voel) ben nu 41+5 en dat mn lijf het zelf oppikt is kleine kans. Er wordt al gesproken over een mogelijke keizersnede als dit allemaal totaal niet vordert...wel pas over 2 dagen dan want ze trekken alles uit de kast voor een natuurlijke bevalling....spannend en hopelijk gaat er nog iets gebeuren...

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    WoW meid wat een gedoe!! Hopelijk doet de gel toch iets en wordt de kleine snel geboren

7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik had geen keus hier. Meteen na het breken van de vliezen ging ik aan de weeënopwekkers.

Hopelijk ben je inmiddels bevallen.

8. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Mij gaven ze ook geen keus maar heb zelf aangegeven dat ik even wilde wachten om te kijken of het op gang kwam. Er gebeurde helemaal niets dus na twee uur alsnog aan de weeënopwekkers. Mijn kindje is uiteindelijk met een keizersnee geboren omdat hij er gewoon echt niet uit wilde (ik bleef steken op 8 cm ontsluiting en de baby daalde niet in)

9. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Mij gaven ze ook geen keus maar heb zelf aangegeven dat ik even wilde wachten om te kijken of het op gang kwam. Er gebeurde helemaal niets dus na twee uur alsnog aan de weeënopwekkers. Mijn kindje is uiteindelijk met een keizersnee geboren omdat hij er gewoon echt niet uit wilde (ik bleef steken op 8 cm ontsluiting en de baby daalde niet in)

Deel Deze Pagina