Zwangerschapssuiker en bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door penske, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penske

penske Lid

8 aug 2009
    49
    0
    0
    Thuiszorg
    Groningen
    Hoi,

Ik ben nu 17 weken zwanger, en kreeg vrijdag te horen dat ik in week 37 wordt ingeleid ivm zwangerschapssuiker.
    Nu hoorde ik tijdens een visite dat je met zwangerschapssuiker altijd een keizersnede krijgt is dat zo???
    Hoe ging dat bij jullie???

Gr Penske

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

#2 JosieJ, 17 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2013
    Ik heb 1,5 jaar geleden een keizersnee gekregen i.v.m. Stuitligging. Deze zwangerschap heb ik suiker gehad. Ik kreeg absoluut geen keizersnee en inleiden wilden ze ook pas met 39 weken! Gelukkig braken mijn vliezen met 37+4 want mijn kindje was bij geboorte dus al 3860 gram! Ik heb trouwens veel insuline gespoten maar toch was mijn kindje er groot.. Stel je voor dat ie tot 39 weken was blijven zitten...
    Mijn kindje had na de geboorte wel een veel te lage suikerwaarde (door de insuline) en moest worden opgenomen daarvoor.
    Je mag trouwens niet thuis bevallen met suiker... Maar ik woon ergens waar dat zo ie zo niet mag en door de eerdere keizersnee was het ook al uitgesloten...

3. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is alleen de kans met zwangersvhapssuiker die niet goed bhandeld wordt groter dat een erg groot kind krijgt, en dat geeft een iets grotere kans op keizersnede. Dit is ook de reden dat ze soms voger ingeleid worden, met ook een iets grotere kans omdat het niet spontaan start.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat je eerder wordt ingeleid is goed mogelijk, maar het tijdstip is ook nog afhankelijk van vele factoren. Ik had suiker en ben toch pas ingeleid met 40+4, omdat we de groei met een dieet goed in de hand konden houden. Dochterlief was 4120 bij de geboorte.

Mijn schoonzusje spoot in het laatst van haar zwangerschap 60 eenheden insuline op een dag, dus zij is wel met 37/38 weken ingeleid. Qua grootte had het nog niet gehoeven, want het was een kindje van ongeveer 3000 gr, maar dus wel vanwege de insuline.

Maar standaard een keizersnede.... dat geloof ik toch echt niet. Je kunt qua herstel beter natuurlijk bevallen dan met een keizersnede hoor.

5. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik dacht ook eerder te worden ingeleid omdat ik zwangerschapssuiker had, maar bij alle laatste echo's bleek mijn dochtertje niet zo groot te zijn en zou ik pas na 40 weken worden ingeleid. Ik kreeg alleen vanzelf weeen met 40 weken en 3 dagen. Het zou een gewone bevalling worden, maar het werd toch na uren nog een spoedkeizersnee. Dus je hoeft dus niet per se een keizersnee te krijgen.

6. penske

penske Lid

8 aug 2009
    49
    0
    0
    Thuiszorg
    Groningen
    Superr bedankt voor jullie informatieve reacties!
    Mijn suikers is niet heel hoog, en ik spuit maar heel weinig 3 eenheden per maaltijd! Mijn kindje ziet er op de echo's goed uit.

Dat ik wordt ingeleid, staat vast zegd de gyn! Dit omdat er na week 37 meer complicaties kunnen optreden, en dat wil hij voor zijn! Hij wil daarom week 37 niet voorbij.
    Ik wist al dat ik in het zkh zou moeten bevallen, maar vind dat niet erg.

Nou lees ik hoe verschillend de doktoren ermee omgaan. Een heel verschil!

Deel Deze Pagina