Zeil matras

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Goudreinet, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Slapen jullie met een zeil onder je matrasovertrek? voor mochten je vliezen breken in bed?

Wij hebben hier zo'n zeil 2 nachten op het matras gehad en we hebben hem van ellende er maar weer afgehaald.
    Hij was van heltiq o.i.d. en er stond bij verschuift niet!!
    Hij kraakte als een gek, maar dat maakte me niet zoveel uit als mijn matras maar droog blijft..

S'nachts werd ik wakker en schrok me kapot omdat ik dacht dat mijn vliezen al gebroken waren, mijn vriend en ik lagen ons kapot te zweten in bed en het beddegoed was totaal doorgeweekt.
    Ik lag ondanks dat er een matras hoes bovenop het zeil lag vastgeplakt aan het zeil en trok het hele zeil mee naar boven toen ik rechtop wou gaan zitten. de volgende dag lag het zeil helemaal verschoven na een 2e nacht van zweten hebben wij hem maar van ellende eraf gegooit..

mijn VK adviseerde om er zeker 1 op het matras te leggen omdat ik veel vruchtwater heb, maar om nu zo elke nacht met een nat bed wakker te worden of dat je weer vastgeplakt ligt en denken dat je vliezen zijn gebroken is ook wat..
    En niet te spreken van het constant wassen van de doorweekte beddengoed.

Gebruiken jullie ook zo'n zeil of is er misschien een iets drogere en minder plakkerige oplossing:D

2. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Ik lees even mee. Bij mijn vorige zwangerschap ook ruim 4 weken op een plakkerig zeiltje gelegen, drama! Ben dus ook op zoek naar een beter alternatief..

3. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest stiekem even lachen omdat ik daar nu ook al mijn hoofd over breek, hoe gaan we dot straks doen haha.
    Heb je nu een apart zeiltje of echt een waterdichte molton? Volgens mij zijn die waterdichte moltons beter qua ventilatie heb ik me laten vertellen.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb bij d kv een waterdichte molton gekocht ze zijn er ook bij de hema en action jyisk en leen bakker.
    Veel fijner dan zn kraakding

5. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Eigenlijk heb ik nu nog niets liggen....

Ik heb een wat groter "matrasje" die je ook heel veel in het klein hebt zeg maar, met zo'n verband achtige laag erop...
    Euhhh snappie??

Ik denk dat ik die onder m'n billen leg onder m'n hoeslaken....
    Zeiltjes lijken me echt vreselijk nml....

6. Magz

Magz Lid

29 sep 2012
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    #6 Magz, 10 jan 2014
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
    Ik heb een waterdichte matras beschermhoes van de IKEA onder het hoeslaken ...
    Skydda hogt heet ie, en daar heb ik nog en kleine Molton over liggen... Zou toch genoeg moeten zijn dacht ik :)

7. sterrentje

sterrentje Bekend lid

26 mrt 2013
    508
    0
    0
    werken bij de nettorama
    tilburg
    Mijn moeder kwam laatst aan met een super tip!!

Wij hebben op zolder een molton overtrek liggen... Dat is een wat dikker overtrek.

Dus ik heb laatst dat zeil erop gelegd, daarover die molton en daarover weer een normaal overtrek..
    Op die manier wordt het matras niet vuil als ik moet bevallen maar wordt ik niet gek van dat gekraak!!

Hopelijk hebben jullie er iets aan!!

8. mappel

mappel Niet meer actief

Ik heb het ding er van ellende ook onderuit getrokken... Ik zie wel straks! Kans dathet met vliezen breken begint is niet bijzonder groot... ik neem het risico maar..

9. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ah bedankt voor de tip, heb gelijk even bij de hema online gekeken en i.d.d. dat lijkt me stukken beter dan zo'n vieze stuk plakzeil.

En voor de prijs vind ik zo'n ding ook nog wel meevallen..
    moet er toch nog koffie bestellen, dus bestel ik hem vandaag gelijk erbij mee, en dan pakken we ook nog eens die 15% korting vandaag mee:D:D

10. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een waterdichte molton gehaald bij de action... mede door het tekort aan slaap van de nachtelijke paniekaanvallen bij de vorige zwangerschap.. idd ook nat/kraak/getsie..

voor 7.50 heb ik onder mijn kant waterschade bepering, zonder kleffe bende en geluid... Hij blijft heerlijk liggen.. echt...stel dat ik weer 2 weken over tijd ga dan is dat .22 cent per goede nachtrust

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Helemaal geen zeiltje! Gewoon een tenalady in je onderbroek! En eventueel een (dubbelgevouwen) badlaken onder je billen.
    Als het al gebeurt dat je vliezen breken dan is dat voldoende hoor. Bevalling van mijn zoon begon met gebroken vliezen. Ik lag net in bed en hoorde/voelde echt een 'knoep'geluid gevolgd door nattigheid. Nou dan sta je meteen naast je bed. Ik had niet eens een nat bed (en ook geen zeiltje of tena), de grond werd daarna wel na (lang leve laminaat).
    Dus mijn ervaring is: het is echt niet alsof je een emmer water leeggooid in je bed, je merkt het echt wel meteen en staat dus ook meteen naast je bed.

Ik heb bij de fase van mijn zoontje toen hij nog ongelukjes kon hebben sachts ook nooit zeiltjes gebruikt (ook geen tena natuurlijk, haha), maar ook alleen een dubbelgevouwen badlaken. De keren dat ie een ongelukje had was dat ook gewoon voldoende en had hij geen nat bed.

12. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    o ja, bedenk me nog een voordeel van tena/maandverband: omdat je meteen vruchtwater opvangt kun je meteen de kleur/geur beoordelen ;)

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij vorige zwangerschap niet gedaan ging er maar vanuit dat het niet met vliezen breken zou beginnen :p
    Bij de Action verkopen ze waterdichte moltons geloof ik..

14. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Heb het zeil er na een uur alweer onderuit getrokken en heb een celstofmatje uit het kraampakket er voor in decplaats gelegd. En ik draag 's nachts idd een tena in mn broek voor als ik vanwege maagzuur in hoesten uitbarst en dan ook soms wat urine verlies daardoor.
    Bij mn dochter brajen mn vliezen 's nachts ook in bed en inderdaad sta je dan redelijk snel naast je bed en ik ging meteen naar de toilet. Het was bij mij niet zo dat er meteen een paar liter uit me stroomde.....het is elke keer een beetje. Een uurtje later begonnen de weeën.

15. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    wij hebben ook een waterdischte molton gekocht, omdat ik al die horror verhalen over zeiltjes al van vriendinnen had gehoord

16. Soit

Soit Niet meer actief

Hier nooit gedaan. Mijn vliezen zijn ook alle 3 de keren niet spontaan gebroken, ze hebben het alle keren in het ziekenhuis moeten doen.

Ik hoop stiekem dat ze deze keer eindelijk eens spontaan breken omdat ik het wel eens zou willen ervaren om ineens in een plas water te staan :). Idioot ik weet het...

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Die heb ik ook in mijn bed, die je ook in het klein in je pakket hebt. Een celstofmatje is dat;)

Deel Deze Pagina