Lieve meiden, Ik ben nu 28 wkn zwanger en de afgelopen 2 dgn last van kortademigheid en voel mn hart steeds in mn keel kloppen. Mn hele lijf slaat soort van lam. Meer mensen die dat hebben? s ochtends gaat het nog wel. Maar begin vd middag voel ik me alles behalve prettig... Ik lig ook altijd even een half uurtje, maar dat verlicht niet heul veul. Iemand tips of tricks??
Ik heb het ook. Baby ligt best hoog. Drukt op je longen etc. Onwijs vermoeiend maar ja het enige wat hier helpt is dat de baby gaat indalen 😉 anders even je VK bellen.
Ik herken het. Heb op zijn tijd onwijze hartkloppingen, voelt echt ontzettend naar. Volgens de verloskundige komt het doordat de zwaartekracht van mijn baarmoeder in bepaalde houdingen op een aantal slagaders leunt waardoor het hart harder gaat pompen. Hoort erbij dus.. maar maakt het daarom niet minder vervelend
Laat iig bij je volgende controle bloeddruk meten (of ga tussentijds even langs bij vk als het nog lang duurt. Zelf had ik aan het einde van mn vorige zwangerschap hoge bloeddruk en kreeg daar ook fysieke verschijnselen van, al is dat geloof ik wel ongebruikelijk.
Hi ik heb het ook ben woensdag 30wk. Behoorlijk vervelend. Smorgens gaat het wel maar smiddags hang ik wat rond en weet dan niet hoe ik zitten of liggen moet. Heb het idee dat het met de warmte wel erger is... Herinner het mij ook niet van de vorige zwangerschappen
Hier nog 1! Ik ben 24 weken zwanger en ben al 2 weken spaans benauwd. Verloskundige zegt het hoort erbij. Ik heb echt het gevoel niet goed genoeg diep in te kunnen ademen en mijn longen niet helemaal te kunnen vullen. Heel irritant en vervelend!! Hyperventilatie ligt soms op de loer. Dit zorgt bij mij ook voor hartkloppingen, pijn op de borst enz. 'S morgens is het inderdaad te doen halverwege de middag begint de ellende... dus ja.. heel herkenbaar
Hey lieve meiden. Ik ben dus zeker niet de enige... heb gisteren toch vk gebeld en moest verplicht naar ha voor luisteren longen enzo. Bloeddruk ook erg laag 65/95. Dus advies bouillon extra en af en toe een dropje als ik me raar me voel. En ook idd de warmte niet onderschatten. Je lijf werkt ontzettend hard dan zei HA. VK zei idd ook iets over verborgen hyperventilatie. Zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Hartkloppingen horen er idd ook bij. En nu had ik gisteravond pretecho en toen steeg de stress dus ook meer last Hier ook s ochtends redelijk oke. smiddags veel meer last. Kortom. rustig aan. Verkoeling zoeken als het kan. En rustig blijven ademen. Desnoods ademhalingsoefeningen. (nooit gedacht dat warmte zo n invloed kan hebben op je zwangere lijf) Loop de trap op en sta boven al te hijgen. Mijn ijzergehalte is niet nagekeken. Zal het onthouden. Kan ik altijd even op aan sturen mocht het erger worden. Sterkte dames met deze warmere dagen. dat we er toch ook nog maar van mogen genieten
Ik ben 17 weken en had het vorige week ook 3 dagen achter elkaar. Nu is het gelukkig weer over. Echt zo'n opgejaagd gevoel en of je inderdaad bijna gaat hyperventileren. Zelfs rustig liggen en ademhalingsoefeningen hielpen niet echt.
Hier ook last van. Soms ook erg duizelig. Had de tip gekregen om dat een zout snoepje in te nemen. Hartkloppingen en benauwdheid begint hier ook smiddags. Ben nu ook erg verkouden dus savonds als we naar bed gaan heb ik er het meest last van.
Misschien ook je schildklier eens even laten checken bij de volgende bloedanalyse? Ik had dezelfde symptomen (vooral de hartkloppingen en het moe zijn/futloos zijn, kortademig zijn en niet lekker in mijn vel voelen) en na een analyse zagen ze dat het mijn schildklier was die te snel was beginnen werken. Ze wijten het aan de zwangerschap, kan een oorzaak zijn voor het ontwikkelen van schildklierproblemen blijkbaar. Is niet erg, maar vraag er mss eens naar.
Hier sinds maandagavond heel erg last van kortademig. Word er zelfs duizelig van. Ivm een longembolie in het verleden moet ik me dus toch straks melden bij de HA
Ik heb het ook, bijna 18 wk zwanger. Soms heel beangstigend als mijn hart blijft overslaan. Heb lage bloeddruk (95/60), te laag hb en schommelende schildklierwaarden (te laag/te hoog) en dat kunnen allemaal oorzaken zijn.
Dat klinkt als wat ik ook heb, alhoewel ik dan 16 weken zwanger ben. Ook gisteren naar de HA geweest en bij mij kwam het ook door een lage bloeddruk. Hartkloppingen e.d. en daarnaast het lamme gevoel. Ik voelde me als 40 graden koorts, zonder de koorts. Dit was vanaf maandag al zo. Nu voel ik me iets beter. Zit nog wel ziek thuis. Werken en auto rijden was en is niet verantwoord.
Ik ben ook al een paar weken kortademig en s middags vermoeid. Gisteren met 30 wk bloed geprikt en toen bleek mijn ijzergehalte niet goed te zijn.
Veel herkenning lees ik... Ik moet as woensdag toch naar VK en dan stond ijzergehalte prikken al op het programma.. dus ben benieuwd. Zal deze klachten dan ook even nog een keer bespreken. Ben voornamelijk s avonds benauwd en bij inspanning. Lastig om dan niet steeds naar adem te happen maar rustig door de buik te blijven ademen!