Onze zoon van nu 3 is ons ernstig aan het uitdagen. Inmiddels is hij echt toe aan zindelijk worden. Zijn luiers zijn in de nacht droog en hij voelt alles heel goed aan. Op de PSZ en 2 dagen als oma bij ons thuis oppast doet hij keurig (bijna) alles op de wc. Echter zodra wij thuis zijn vertikt hij het. Hij zegt ook gewoon letterlijk ik ga alleen op de wc als oma er is of bij de kindjes. Geen idee wat hem hiertoe beweegt. Ik heb hem ook zonder luier laten lopen thuis maar dan heeft hij gerust 15 ongelukjes Terwijl hij het dus wel kan! In de ochtend bij het wakker worden zet ik hem op de wc en dan plast hij wel. Tussendoor ook wel als ik hem erop zet en voor het slapen gaan. Uiteraard al een prachtige stickerkaart gemaakt, een bak met kadootjes etc. Iemand een tip?
Heb ik wel aan gedacht maar ik denk niet dat het verschil maakt aangezien hij expres in zijn broek/luier plast bij ons
Misschien bij jullie gewoon de luier omlaten en er verder totaal geen aandacht (positief of negatief) aan besteden? Hij weet drommels goed dat jullie het belangrijk vinden, blijkt uit zijn woorden, dus als je het helemaal loslaat, kan hij er geen strijd over gaan voeren. Misschien dat hij op een dag dan de luier niet meer om wil en zelf naar de wc gaat? En dan zou ik persoonlijk hem er dus niet voor belonen, dat is dan een 'normale' stap.
Maar het scheelt je wel bergen was... Eens opmerken dAt je het eigenlijk wel fijn vind als hij een luier draagt nu je er nog eens over nadenkt. En er vooral geen drukte meer over maken Dan is de lol van bij jou niet naar de wc gaan er snel genoeg af. En dan dus ook gewoon luier om doen naar oma/de kindjes. Doen ze hem daar maar af... Maar jij doet de luier om want blijkbaar is het nodig.
Ik zou even proberen te achterhalen waarom hij de aandacht op die manier trekt...wat wil hij bereiken. Verder zou ik het hem zelf op laten lossen...15 keer in je broek plassen...prima...kun je zelf 15x naar boven om schoon onder goed te pakken en nat spul in de was doen.
Been there, done that. Hij word er niet anders van. Dus nu heeft hij weer een luier aan. Hij is zowieso heel erg in een uitdaag fase op alle vlakken momenteel
Mja ik zou er ook klaarmee zijn.. Expres broek plassen mag in een luier. Wil je dat niet? Laat maar zien dan. En natuurlijk zou ik OOK willen weten wat de schterliggende reden is... Maar je bent niet de wasfabriek.
Precies, en als het een oongelukje zou zijn neem ik het voor lief maar niet expres de hele dag door. Reden? Tja zoals ik al zei hij is in alle opzichten momenteel gigantisch aan het uitdagen en uitlokken dus dat zal hier ook in ook wel zo zijn. Ik negeer het verder maar frustrerend is het wel. ( en ik ben met de oudste verwend, die trok met 23 maanden zelf haar luier uit omdat ze groot was en hoppa zindelijk was ze)
Ja met jongens is het helaas wel een ander verhaal...hij kan het wel...dat kon die van mij ook met 3 jaar maar hij had er niet echt zin in met als resultaat veel natte broeken hier en steeds te laat. Ik heb het laten rusten en de luier aangedaan. Met precies 3 jaar en 4 maanden ging de knop om aan het ontbijt: mama ik moet plassen...stond op en liep naar de wc. Op deze leeftijd juist omdat ze al een stuk ouder zijn met eigen willetje kan je het gewoon niet voor ze bepalen meer. Maar het komt echt vanzelf wel...vaak lees je met 3 jaar en 4 maanden of precies 3 1/2...allemaal groeispurt momenten... Ons meisje kwam er zelf mee net voor ze 2 werd en was met 2 jaar en 3 maanden overdag zindelijk op elk vlak. Snachts echt moeten trainen toen ze bijna 5 was....dat schoot echt niet op.
Bij mijn dochter duurde de nachten inderdaad ook totdat ze 5 was. Denk dat het me vooral frustreert omdat hij het dus wel gewoon echt kan maar het bewust bij ons niet doet. Maar ik denk dat ik het maar even moet laten voor wat het is en dan maar zien hoe het verder loopt
Wat lijkt me dat frustrerend sidmick. Ik hoop dat ie snel over dat uitproberen heen is. Geen tips helaas. Wij zijn nog niet zover in de zindelijksfase.
Mijn zoontje is nog geen 3, maar doet precies t zelfde als jou zoon. Op het kdv doet hij alles op de wc (op een ongelukje na) thuis vertikt hij het om naar de wc /potje te gaan. Gisteren kwamen we thuis, hij had op t kdv nog geplast. We komen thuis, hij plast én poept z'n hele broek vol, terwijl ik hem nog vlak ervoor had gevraagd om naar de wc te gaan. Vandaag ook maar gewoon een luier om gedaan. Wel gevraagd of hij naar de wc wilde, of hij moest plassen enz. Hij zegt dan dat hij niet wil. Geen tips, wel herkenning.