waar slaan jullie je fotos en videos op?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joyciejj, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Online of op een harde schijf?
    En waar dan online? Kost het geld?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.335
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Harde schijf. Online vertrouw ik nog niet zo.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Online, bij onedrive (van microsoft). Kost wel geld, maar weet ff niet hoeveel precies. 75 euro per jaar ofzo, en dan heb je ook office erbij.

en ook naar een externe harde schijf :)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wij doen het ook via onedrive maar betalen niks. Neem aan dat je extra ruimte hebt gekocht?

5. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

OneDrive!
    Kost niks en vind het fijn dat t dan altijd "ergens staat"

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Externe harde schijf, twee verschillende computers. Ook nog wat belangrijke dagen op cd'tjes en ik maak van vakanties, trouwen en kids etc foto's of druk ze af en doe ze in mapjes :) En alles van mijn telefoon inderdaad in de cloud.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

In drievoud; 1x op oneDrive, 1x op Google Drive en 1x op Dropbox. Dat backupped automatisch.

Verder nog 3x op diverse HD's. 1 HD in de laptop en 2 externe HD's. Dat backupped elke 2-3 maanden (als ik er aan denk).

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Onze foto's gaan automatisch naar Dropbox. En apart nog op de pc en op stick.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Externe harde schijf

10. Tooto

Tooto Niet meer actief

Externe harde schijf.

11. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Externe harde schijf

12. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    op een diskstation, op twee locaties. In geval van brand hebben we dus altijd nog onze foto's en belangrijke dingen nog.

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    google

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Op 2 externe harden schijven. En een paar dingen op dropbox.

Vraag aan de personen die online opslaan: slaan jullie dan echt alles online op? Want bij mij is Onedrive en dropbox echt vol. Zijn er nog meer alternatieven dan?

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij slaan inderdaad alles op. We hadden telkens de mazzel dat er meer ruimte vrij kwam als je *bepaalde handelingen* uitvoerde, zoals apps installeren op diverse apparaten, een Google-account activeren, dit dat zus zo doen en daarbij kwam op een gegeven moment meer dan 15 gb per persoon vrij. Die dingen hebben we aan elkaar gekoppeld en in totaal zijn dat een heleboel foto's/filmpjes.

Al haal ik vaak wel de filmpjes eraf en gooi ik die op Youtube (privé, dus niet zichtbaar voor anderen) omdat het anders zoveel ruimte kost.

16. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Ik ben nu dus ook met onedrive bezig! Heb veel op sd kaartjes staan en op usb sticks.. en dat zet ik nu allemaal op onedrive! Maar duurt dat zoooo lang of bij jullie niet? Het is zo'n 20 gb.. maar ik doe het mapje voor mapje, maar het gaat zo traag

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Geen idee; ik doe het meestal 's nachts :)

Ik gebruik de apparaten overdag/'s avonds en heb de power nodig. Dan mogen ze het 's nachts zelf uitzoeken :D Als het er eenmaal op staat, synchroniseren ze na elke foto en merk je er niks van.

18. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    zowel op de externe harde schijf als op iCloud waar ik dan wel €0,99 voor betaal. Maar na het laten vallen van mn oude laptop net zonder backup die stond die dag gepland. Sla ik alles echt dubbel zo niet driedubbel op

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja we slaan echt alles op.

Time capsule, 2x harde schijf, 1x Dropbox en nog 2x online.

Dropbox e.d. kan je toch tegen bijbetaling extra opslag ruimte kopen?

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Op mijn en mijn zijn pc, alle extra schijven die we daar hebben en dvd's. Geloof dat we hier van elke foto minstens 5 opgeslagen beelden hebben.

Niks cloud of wat dan ook

Deel Deze Pagina