spenenvraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wanneer ga je over van de s naar de m speen?

Voorheen.altijd een.mannetje wat snel dronk, zelfs met de s speen. Jhbpm gebruikt om in te dikken en nu heeft hij meer moeite met het leeg drinken van de fles. Kan dat aan de speen liggen? Want hoe zit dat.nu? Je zou denken dat de zuigkracht toenemt hoe ouder de baby wordt en ze dus uit een steeds kleinere speen kunnen gaan drinken maar dat is dus niet zo? Of hoe.moet ik dat zien?

2. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik ben al over naar een grotere maat... De kleinste deed ze een uur over de fles en werd er veel e moe van. Zat wel jbpm in....
    Nu over op de dr Brown met fase 2 speen en soms de Difrax fles met een 1-2-3 speen op stand 3.....
    Nu drinkt ze goed maar was wel een gezoek

3. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Mijn dochter dronk zo snel dat ik eigenlijk nooit over ben gegaan. Op een gegeven moment spuugde ze meer waardoor ik meer JBPM gebruikte en ik wel een M moest gebruiken. Of bijvoorbeeld met pap ofzo.

Maar verder heeft zij totdat zij 1 werd eigenlijk altijd uit een S gedronken.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hmmm ik dacht dat dat hie ook zo zou gaan (voorlopig nog s) t probleem was dat hij te snel dronk dus jhbpm erin en dat ging dus goed met de s speen. Nu rommelt hij met de flessen en net had ik het idee dat gij wel zoog maar er bijna niks uit kwam.

Nu is hij wel verkouden en heeft wo zn prikjes gehad dus niet in zn hum. Nu twijfel ik dus enorm of het daar aan ligt of dat ik een m speen moet nemen. Ik ga het denk ik zo maar gewoon priberen dan.

Maar wat is de lOgica er achter dan? verliest een baby na een paar maanden zuigkracht waardoor een grotere speen nodig is?

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hiet met tien maand nog steeds m. Nooit s gebruikt ivm ook indikken.

De logica is denk ik dat ze meer melk krijgen, grotere flessen. Daar hoeven ze ook maar 20 min over doen. En denk dat ieder mondje anders is daarom zoveel keus. Maar laat ik duidelijk zijn, dat is wat ik denk. Of het klopt weet ik niet

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar je doet er jbpm in omdat hij snel dronk? Dan misschien daar gewoon wat minder van in doen en wel de s blijven gebruiken? Hier ook jbpm vanwege de zuigkracht, maar nog altijd ook met de s. Inmiddels geen jbpm meer. En heel soms deden we restje met de m. Maar ik vind het altijd zo gek, een borst heeft toch ook niet ineens een groter gaatje :D

7. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Ik gebruik beide s en m dus. Overdag m gaat sneller en drinkt fles helemaal leeg. ' s avonds de s omdat ze zich anders steeds verslikt.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is dus precies watnik dacht. Zit ik het in te dikken omdat hij te snel drinkt, gaat ie ineens moeite krijgen met drinken.mdus kan dan ook gewoon niet indiken en de s gebruiken. Alleen heeft t indikken ook t voordeel dat hij zich niet verslikt,en geen mondjes melk terug geeft... Dus wat is wijsheid?

Die jhbpm heeft geen nadelen toch?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en gebruik ook nog maat s, ik dik niks in trouwens. Ik gebruik trouwens de natural touch fles van Nuby, deze drinkt hij niet zo snel. Een fles als Avent had hij bijv echt binnen 2 min leeg.

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Als jij er geen nadelen aan ondervind dan niet. Hier ook nooit problemen mee gehad. Er zijn soms kindjes die verstopt raken of die last krijgen van spuitluiers. Mijn dochter geeft nu inderdaad wel eens een mondje terug, maar als je kleintje met de s speen te langzaam drinkt. Probeer het eens, een half schepje minder. Kan al het verschil uitmaken merkte ik. Verslikken deed mijn dochter niet met een half schepje minder. En anders kan je uiteraard wel de m proberen. Die ging hier alsnog echt te snel dus. Maar mijn redenatie was inderdaad wel steeds ik dik het in tegen te snel drinken, wanneer het dan dus langzamer gaat dan moet ik minder in dikken. :)

11. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat minder indikken heb ik vanmiddag al geprobeerd met de s speen maar hielp niet echt. Dus dan toch maar de m speen met wat indikken.

Altijd zo lekker dat je t net iets hebt wat goed werkt en dan werkt het hiet meer, hahaha

Hier overigens geen last. Ik heb juist het idee dat hij minder moeite heeft met zn ontlasting sinds ik de jhbpm gebruik alleen de kraamzorg zei me toen dat het de darmpjes verstopt dus ik ben altijd nog ergens bang dat dat gebeurt. Maar goed zij weet dat miss ook niet ennheeft t toevallig bij sommige kindjes eens gezien...

12. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Hier zijn we trouwens ook overgegaan op een grotere speen ivm indikken, omdat ze anders heel veel ging spugen

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Mijn dochter is 1 jaar en drinkt nu dus al steeds meer uit een tuitbeker en gewone beker, maar krijgt s ochtends en s avonds ng een fles. Wij zijn nooit van de S speen afgestapt, want ze drinkt mega snel. Wij hebben twee m spenen en die gebruikten we bij de papflessen. Bijde melkflessen altijd S.

Deel Deze Pagina