Hai dames, Heeft iemand ervaring met naar een van deze plekken te gaan met een peuter en een pasgeboren baby (die je dus niet alleen kan laten)? Ik wil met mijn dochter van 2,5 gaan die in principe best goed alleen kan spelen, en graag rondrent daar. Maar ik kan dus niet met haar mee want ik moet mijn jongste ook meenemen die 4 weken oud is. Mijn schoonmoeder kwam met “je kan de baby toch prima in de kinderwagen laten die slaapt toch de hele tijd” uh nee dankje. Maar is dit te doen? Ik kan haar opzich wel uitleggen dat mama even met de baby moet zitten en dat ze met andere kindjes moet gaan spelen. Maar zou dit leuk zijn voor haar? Heeft iemand dit eerder gedaan? Ik word gek van thuis zitten met haar omdat ik verder nergens heen kan door de baby. Ze gaat niet naar de opvang/speelzaal dus ze doet verder echt niks tenzij ik haar meeneem. Overigens gaan we naar MonkeyTown in Diemen, daar is het redelijk rustig doordeweeks en super dichtbij voor ons. Dus ik bedoel niet welke plek het beste is
Onze dochter speelt daar vaker alleen. We spelen ook vaak mee maar soms zit ik ff wa te drinken. Toen onze jongste nog klein was nam ik,vaker iemand mee. Dan kun je toch altijd spelen en is er iemand bij de kleine.
Ik kan vandaag niemand meenemen, maar ik zal het dan in mijn eentje proberen en kijken hoe het gaat ben benieuwd! Ik hoop dat ze niet verdrietig word en gaat zeuren dat ik mee moet... vaak snapt ze het wel als ik het uitleg dus op hoop van zegen! Trouwens je dochters hebben echt prachtige namen! Zo uniek!
Ik ga regelmatig naar monkey town met de oudste en zie daar vaak moeders die hun baby ook mee hebben. En inderdaad die slapen dan fijn in de kinderwagen of maxi cosi. Hier in Venlo hebben ze een peutergedeelte waar ZL totaal vrij kan spelen. Daarnaast is er maar 1 uitgang die goed zichtbaar is. Als de jongste straks geboren is ga ik gewoon naar monkey town. Door de weeks is het meestal erg rustig daar dus voel me dan ook niet opgejaagd en de oudste kan even zijn energie kwijt
Ik heb dat een paar weken geleden ook gedaan, zelfde reden als jou pittig he, met baby en peuter! Hier was het een succes, peuter (is wel 3,5) heeft heerlijk gespeeld en ik heb me met baby beziggehouden. Misschien een vriendje voor haar meenemen als je bang bent dat ze niet alleen speelt?
Hier ook vaak zelf met de kinderen geweest. Ik zocht vaak een tafeltje naast het peuter gedeelte uit en ging dan in het peutergedeelte zitten of meespelen. Dus ik zat niet naast de kinderwagen met baby.
Zij heeft geen vriendinnetjes die mee kunnen doordeweeks, ik ben de enige thuisblijfmoeder van al mijn vriendinnen.. maar ik hoop dat ze zich toch vermaakt
Vinden jullie het niet eng om de baby alleen te laten?? Mij lijkt dat echt doodeng.. straks loopt er een kind langs dat in de wagen gaat grijpen ofzo... ben veel te overbezorgd whaha
Ik ben er max 2 beter bij vandaan. Heb nog nooit een kind gehad wat in de wagen grijpt. Alle super kleine kinderen kunnen er toch niet bij en de kinderen die wel de hoogte van de kinderwagen hebben grijpen er niet in hoor. Ze kijken wel, maar dat vind ik niet erg, alleen maar leuk.
Hmm oké, ik heb het gevoel dat als ik twee meter van de baby vandaan loop mijn dochter gelijk wilt dat ik door de hele monkeytown met haar meega.. dus ik ga wel eerst proberen om haar alleen te laten gaan
Ik ga hier ook gewoon hoor. Ga ook dicht bij het peuter gedeelte zitten en af en toe loop ik even bij onze zoon (de oudste) langs. Ik laat onze dochter (jongste) ook gewoon staan als ik even wat te eten/ drinken ga halen en ze ligt te slapen. Heb me er nog nooit druk om gemaakt dat iemand haar aan zou raken of wat dan ook, maar zorg wel dat ik altijd zicht heb op de kinderwagen, waar ik ook ben. Het lastigste vind ik dus nog als ik zelf naar de wc moet, dan moeten dus beide kinderen mee. Maar dan ben ik eerder bang dan onze zoon in paniek raakt omdat hij me niet kan vinden dan dat onze dochter wat overkomt.
maar is het geen optie om met de baby op de arm in het 0-4 jaar stuk te gaan zitten? dan zit je er toch bij/middenin en kan zij vanaf daar overal op en in klauteren en zijn jullie dichtbij elkaar genoeg om te communiceren zeg maar
Ik deed het regelmatig met baby en net kleuter. Ik pakte een tafeltje naast het peutergedeelte en zette de kinderwagen dan naast het hekwerk van het peutergedeelte, daarachter zat ik. Dus kon zelf zo bij de wagen als dat moest. Toen ze peuter en kleuter waren speelden ze ook al enigzins zelf hoor in monkeytown. Ik zat daar wel, maar binnen het gedeelte ging ze zelf op stap. Ze wilde ook wel eens naar de bouwhoek een eind verderop, dan nam ik de kinderwagen gewoon mee.
Hebben ze geen peutergedeelte? Dan kan je toch prima de kinderwagen laten staan, als je er zocht op hebt uiteraard Zo kan je toch met je dochter spelen en ook de baby in se gaten houden. Want idd, over het algemeen slapen ze toch alleen maar