Welke sport is leuk voor peuters?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mooiezomer, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    L. heeft er veel energie. Het is een erg bewegelijk meisje en houdt van dansen en springen.
    Voor de geboorte van S. ging ik soms samen naar baby/peuter zwemmen, maar nu met 2 kleintjes is het niet meer haalbaar. Welke sport doet jouw peuter en hoe bevalt dat? En hoeveel uur per week 'sporten' ze?

-x-
    Mooiezomer

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.133
    1.831
    113
    Hier gymde ze en nu is gym turnen gewoorden.
    Erg leuk en bij gym leerde ze al voor turnen.

1 u per week

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Met de oudste deed ik ouder- en kindzwemmen en ouder- en kindgym. Ook nog een cursus bewegen op muziek gedaan en toen ze drie was is ze op peuterdans gegaan. De jongste ook ouder- en kindzwemmen en een keer een bewegen op muziek cursus. Peuterdans was bij haar geen succes.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn oudste gaat 1x in de twee weken naar peutergym. Voor mijn dochter gaan we tzt kijken naar peuterdans. Er is ook peuteryoga, maar dat is misschien iets minder geschikt voor een beweeglijke peuter :)

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.130
    113
    N. zit vanaf haar tweede op peuterballet. Dit is 45 minuten in de week. Daarnaast zit ze vanaf 1,5 op dreumesgym (nu peutergym). Ook 45 minuten per week.

M&V zitten ook op dreumesgym vanaf 1,5 jaar. V start volgende maand ook met ballet.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl had per week een half uur ouder&kindzwemmen, drie kwartier dansles en drie kwartier peutergymmen.

Toen ze 4 werd zijn we gestopt met peutergym, omdat ze op school al minimaal 2x/week gymles krijgt. Dansles duurt nu een uur, zwemmen nog steeds een half uur. Bij elkaar is dit wel genoeg merk ik.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Vanaf 6 mnd-start zwemles : half uur per week ouder-kindzwemmen
    Vanaf 3 jaar: gym drie kwartier pw
    Vanaf 5,3 jaar: zwemles eerst een half uur pw, nu (5,5 jaar)een uur per week en over een tijdje zal het 2x pw een half uur worden tot diploma a/b.
    Volgend jaar in groep 3 wordt gym/turnen een uur pw. Als ze klaar in met zwemmen komt er waarschijnlijk iets van dans bij. Uur pw.

De jongste is 3 en doet een half uur Ouder-kindzwemmen pw vanaf 6 mnd en vanaf 2 jaar een half uur peutergym.

Dan gaan ze nog 1-2 keer per maand naar korfbal, uurtje spelletjes doen met bal.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.295
    113
    Onze uk zit op peuterjudo. Genoeg beweging en leert ook om stil te zitten!
    Het is elke week 45 min.heeft daar zoveel plezier en leert ook echt rekening te houden met andere.

9. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Wat hebben jullie een sportieve kindjes. Leuk hoor!

Denk dat peutergym wel iets voor haar is. Ik doe liever niet mee, want dan moet ik opvang regelen voor haar zusje. Er is hier een turnvereniging die ook les geeft aan peuters. Dat kan ook nog. Mocht ze het dan leuk vinden kan ze makkelijk doorstromen naar het echte turnen.

Aan judo had ik niet gedacht. Vind het eigenlijk ook meer voor jongens (of generaliseer ik nu?) maar misschien een keertje gaan kijken. Ballet of dansles; daar is ze te houterig voor. Hahahaha!

Bedankt voor de ideeën!

-x-
    Mooiezomer

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

C zit sinds 2 weken op Peuterswing (dansen)
    Duurt 45 minuten en wij kunnen meekijken.
    Ze vind het geweldig!

11. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Judo is ook leuk voor meisjes en ze leren er veel van.
    Ze beginnen met even stil zitten op een rijtje en dat doen alle peuters/kleuters netjes.
    En dan doen ze spelletjes om warm te worden. Ze leren vallen en judoworpen, doen wedstrijdjes en dan nog een spelletje. Erg leuk juist!

Maar ook peutergym is leuk.

12. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Tsja ons dochtertje is helemaal gek van paarden dus ze rijd zo om de week bij een kennisje die kleine pony's heeft wat rondjes met andere kleine kindjes. Ze leren er ook de verzorging enz. Hartstikke leuk. Mag uiteraard niet te vaak en te lang vanwege de heupjes.
    Verder start ze komende zondag met peuterzwemmen, daar vroeg ze zelf om. Ze is 2,5.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier 1 keer per week judo. Echt geweldig om te zien hoe die trainer met de kinderen omgaat. En hoe zoontje naar hem opkijkt.
    Zoontje vind het ook echt heel leuk. Hij zit in het groepje van 4 tot 6 jaar. In het volgend groepje doen verschillende meisjes mee. Is zelfs een meisje van 12 jaar wat regelmatig meehelpt bij de kleintjes met een bruine band.
    Les begint altijd met op een rijtje zitten. Dan wat vertellen over vanalles. Daarna wat oefeningen om warm te worden. Judo oefeningen en afsluiten met een concentratie spelletje en high five. Dan mogen ze nog 10 minuutjes spelen.

14. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Leuk!

Mijn dochter zit op peuterdans elke zaterdag 45min, ze vind het heel leuk!

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.295
    113
    Precies dit! Alles op een speelse manier. We hebben ook echt een super juf. Ze leren zo veel. Zitten minder meisjes op dan jongens maar het is echt een sport voor beide.

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Volgende week gaat mijn dochter een proeflesje dansen. Ik ben heel benieuwd of ik er bij mag blijven, ik hoop het wel, anders vrees ik dat ik haar vlug weer op kan halen:oops:
    Hopelijk vindt ze het leuk em leert ze wat nieuwe kindjes kennen, straks voor school!

17. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Vanmorgen heeft ze haar eerste turnles gehad. Ik mocht de eerste keer kijken en het was echt heel leuk. Ze gingen begonnen met warming up , toen over de balk lopen en er vanaf springen, koppeltje duikelen, evenwichtsoefeningen en als afsluiting een spelletje. Volgende week weer.

-x-
    Mooiezomer

18. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Gezwommen vanaf 6 mnd, daarna peuterzwemmen, kleutergroep en vervolgens abc.
    Peutergym tussen 2-3 jr ongeveer

19. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Bij onze peutergym kwamen de kleine brusjes mee. Die zaten dan vaak in de draagdoek/draagzak bij mama.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Middelste heeft peuterballet gedaan vanaf 2.5; met de jongste wil ik binnenkort gaan kijken bij peutergym.

Deel Deze Pagina