Voor het eerst op vakantie, beste tips!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LaRambla, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    In juni gaan wij voor het eerst met de kleine op vakantie. Ze is dan 4,5 maand. We gaan 9 dagen naar een resort in Gran Canaria. Nou is onze dochter helemaal niet moeilijk, ze slaapt, eet en pruttelt helemaal volgens het boekje. Ik ben dus absoluut niet bang om op vakantie te gaan. Wat ik wel graag zou willen weten;

Wat zou je willen dat ze tegen jou hadden gezegd toen je voor het eerst op vakantie ging? Dus wat mag je echt niet vergeten of is super handig? Ben benieuwd ;)

2. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Ik zie dat ik hem 2x heb geplaatst. Excuses!

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Op die leeftijd vond ik mijn draagdoek echt onmisbaar. Voor de zomer een linnen variant, die zijn een stuk koeler. Heel handig op het vliegveld of als je ter plaatse een wandeling maakt. En als je hem niet gebruikt kun je er makkelijk een lekker ligplekje van maken of juist een soort parasolletje tegen de zon.

Wij zijn met onze oudste ook op vakantie geweest in een appartement toen hij 4,5 maand was. Ik had er niet over nagedacht, en gevraagd om een rustig gelegen appartement. Dat kregen we ook, maar het lag wel heel afgelegen op het resort. Daardoor was het niet mogelijk om bijv. met de babyfoon bij de hand naar het zwembad te gaan, terwijl ons kind sliep. Dus bij nader inzien zou ik wel vragen om een appartement in de buurt van het zwembad, zodat de babyfoon het haalt én je je huisje kunt zien van waar je bent. Want een baby van 4,5 maand slaapt nog best veel en dan is het wel handig als je niet de hele tijd in de woonkamer moet blijven wachten (wij hadden een balkon in de schaduw en het was nog vroeg in het seizoen, dus buiten zitten was geen optie).

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh en wij huren altijd een eigen auto. Wij houden van uitstapjes maken en met een baby in een bus vind ik waardeloos. Bovendien kun je dan zelf je dag indelen en hoef je je niet aan het vastgestelde programma te houden, met het risico dat je met een huilend kind in een volle bus zit. Ook voor de transfer vind ik het handiger, want dan hoef je niet eerst 5 andere hotels bij langs voordat je zelf eindelijk op de plek van bestemming bent.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vergeet vooral de Biotex vakantiewasmiddel niet mee te nemen. Ik zit nu op Center Parcs en de kleine meid is 2 nachten achter elkaar doorgelekt. Kon gelijk de pyjama in de week zetten. En een speelkleed vind ik handig maar ik weet niet hoeveel je mee kan nemen.

6. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Zoals al eerder werd aangegeven een centrale ligging van je kamer is erg handig kan je als de baby een dutje doet lekker bij het zwembad zitten of op het terras met de babyfoon..

Deel Deze Pagina