uitslapen en voeding...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cyntje78, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi allemaal!

Vanmorgen om 6.00 weer ons ventje wakker moeten maken, en daar is hij niet bepaald blij mee.
    Hij krijgt 6 flessen op een dag en ik vroeg me af...

Zal ik hem laten uitslapen en afwachten tot hij zelf komt? (uiterlijk tot 7 uur byvoorbeeld)
    OF... zal ik eerst proberen om de fles van 23.30 steeds ietsjes (15 minuten) eerder geven en kijken hoe laat hij dan komt voor zijn fles?

Maar dan kom ik op een geven moment weer niet uit met het aantal flessen en de tijden.

Voor mij is het op vrije dagen natuurlijk fijn om een uurtje langer te kunnen blijven liggen (maarja, wat iseen uurtje voor een slapert zoals ik)
    Voor mijn vriend is het natuurlijk fijn als de laatste fles om bijvoorbeeld 22.30 is ipv 23.30

Hoe hebben jullie dat gedaan? (met 5 flessen van 110 cc en laatste fles 130 cc)

Groetjes Cyntje78

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    maak je hem 's ochtends vroeg wakker?
    zou ik zeker niet doen hoor, heb ik hier ook nooit gedaan.
    ik heb sowieso altijd op verzoek gevoed, maar als je op schema wil voeden kun je ook uit gaan van de tijd dat hij zelf wakker wordt. dus krijgt hij om de 3 uur een fles, en wordt om 8 uur wakker, dan weer om 11, 14, 17, etc.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nee s ochtends wakker maken, zeker als hij s avonds laat een fles krijgt is echt niet nodig normaal gesproken.

Verder heb ik geen verstand van flessen maar lijkt me niet uit te maken in dit geval.

De tijd dat ze zelf om 5 uur WAKKER zijn komt snel genoeg ;)

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb het altidj op verzoek gedaan...en dan een soort van schema vanuit die eerste voeding...

je kan dan wel altijd de laatste voeidng om een bepaald tijdstip geven..en dna mss de fles qua hoeveelheid aanpassen als dat moet

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik maakte onze dochter wel wakker 's morgens om uiterlijk 8 uur omdat dan mijn dag ook begint.. Als ik haar langer liet slapen was ze helemaal van slag.. Maarja is nu niet meer van toepassing want ze wordt zelf tegenwoordig (veel) eerder wakker..;)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar 8 uur is natuurlijk een schappelijkere tijd dan 6 uur. :D Behalve als ze dan toch op moet staan omdat je moet gaan werken bijv, zou ik een baby niet al om 6 uur wakker maken.
    Hier heb ik haar altijd zelf wakker laten worden en dat is nooit later dan 08.30 geworden en dat vind ik prima.

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oké.... dus lekker laten liggen. En genieten van de tijd dat hij "uitslaapt" voor zo lang het duurt?

Het is wel zo dat ik vanaf 17 maart weer moet werken :( En dan moeten we, als ik ook moet werken, wel de fles geven om 6 uur. Maar het is dan geen probleem om hem de andere dagen uit te laten slapen.

Met 6 flessen is het dan best lastig schuiven. Maar ons ventje drinkt met 2 vingers in zijn neus een fles van 130 cc dus eventueel kunnen we de andere flessen ophogen om uiteindelijk aan het juiste aantal te komen om 23.30 uur, maar dan soms een fles minder zeg maar.

Vind het soms zo eng om iets te veranderen... ben bang dat hij dan helemaal van slag raakt :)
    Het gaat soms ook zo snel al die veranderingen!

Groetjes Cyntje78

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Gewoon proberen, vaak is de moeder meer van slag dan het kindje ;):D

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zou 'm niet wakker maken. Misschien kun je wel naar 5 voedingen als hij de nacht volhoudt! Dan hoog je de flessen ietsje op en geef je de laatste misschien rond een uur of 23:00. Hebben wij ook al vrij snel gedaan. Ons schema is al een hele poos zo:
    7:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00

Soms is het wel wat anders: half uurtje eerder of later. Soms komt hij sochtends pas om 8:00 uur. Dan speel ik de hele dag een beetje met de tijden en zorg ik dat ik om 23:00 ongeveer uitkom.

Succes!

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dat is natuurlijk ook een idee...

Ik moet het gewoon eens proberen... maar moeders is zo'n scheiterd! Hij zit ook nog maar net 1,5 week op 6 flessen. Dit is ook eigenlijk onverwachts ingevoerd. Ons mannetje werd op een ochtend om 6.30 uur wakker en ik had me dus "verslapen" Hierdoor kwam de 2e fles ook later en toen heb ik maar besloten om er 6 flessen van te maken ipv 7

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter is bijna rechtstreeks (zat weekje tussen) van 7 naar 5 flessen gegaan..

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou je ventje ook laten liggen hoor. Als hij honge rheeft dan wordt hij er echt wel wakker van hihihi. Wij hebben Tycho ook steeds wakker gemaakt om 7uur in ons geval, omdat we dachten dat er maar maximaal 6uur tussen de eerste en de laatste fles mocht zitten, maar dat bleek alleen zo in de eerste week ofsow te zijn hahaha.

xxxx

13. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik zou lekker afwachten tot hij wakker wordt. Heb ik bij mijn dochtertje ook gedaan. Zij sliep al vrij snel van 22.00-09.00 uur (3,5/4 mnd.)...
    Heb sowiezo altijd op verzoek gevoed, als hij honger heeft komt hij wel :) Uiteindelijk komt er dan vanzelf een bepaald ritme in.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja, als hij honger heeft komt ie zeker! En hoe! Man... wat duurt het warmen van een flesje op zo'n moment lang zeg! :$:D

15. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Hahaja inderdaad! Ons meisje laat zich ook goed horen als ze honger heeft :D

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Even een update :D

Gisteren kwam ons ventje al rond 5 uur... maar kunnen rekken met speen tot 6.45 uur.

Maar vandaag... nadat hij vannacht rond 3.00-3.45 flink heeft liggen spoken met flink huilen is hij na troosten en speen toch weer in slaap gevallen. Met als gevolg dat ik vanmorgen om 7.15 wakker werd! Mannetje was een beetje aan het jengelen dus op mn gemakje een flesje gemaakt. Om 7.30 dus zijn eerste fles gehad!
    En hij was veel tevredener als dat ik hem om 6 uur wakker maak (maar nu was hij ook nog maar een beetje aan het jengelen in bed)
    Hij heeft zelfs een poosje liggen spelen in de box! Terwijl moeders zich even ging aankleden en optutten ;)

17. adi

adi Niet meer actief

Dames, ik zou toch even naar het gewicht van de baby kijken voordat je advies geeft..

Cyntje, als hij net van 7 flessen komt, zou ik zowiezo niet naar 5 flessen gaan. Met zijn gewicht is dat echt te weinig. En nog even max. 6 uur tussen de voedingen houden. Hij moet nog heel wat gewicht inhalen en heeft die voedingen nog wel nodig.

Je hoeft hem niet wakker te maken 's ochtends, maar probeer dan de rest van de flessen zo te verschuiven dat je 's avonds nog steeds op 6 uitkomt. De 6de fles gaven wij overigens altijd op verzoek 's nachts. Dus de 5de fles ergens rond 21.00uur en dan voor de 6de zelf laten komen, meestal was dat zo rond 2uur 's nachts. En dan 's ochtends weer rond 7uur de eerste fles weer.
    Ik vond het voor mijzelf veiliger om niet zo lang tussen de voedingen te laten.

18. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oh, maar ons mannetje zit nog op 6 flessen. En om 23.30 krijgt hij de laatste fles. Dus uitslapen tot max 7.30 lijkt me niet zo heel erg. En tussen de flessen zit gemiddeld 3,5 uur...

Alleen moet ik nu even kijken hoe we vandaag weer goed op 23.30 uit komen...
    23 uur op zijn vroegst....

Morgen trouwens weer wegen! Spannend!

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb ze smorgensvroeg nooit wakker gemaakt hoor...als ze trek hebben hoor je ze echt wel :p zou dus dat flesje gewoon geven wanneer je kindje zelf komt....

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ons kind nooit wakker gemaakt voor een voeding, ik voedde op verzoek (flessen). Na een maand of 2-3 hadden we een geweldige regelmaat en ze sliep met 7 weken door van 23u tot 6-7 's ochtend. Zeker als je kindje 4kg of meer is, lekker laten slapen!

Deel Deze Pagina