Hallo, Hoeveel dutjes deden jullie kleintjes nog met 11 mnd ongeveer? En hoe lang sliepen ze dan ongeveer met één dutje? Mijn mannetje doet nu nog steeds 2 dutjes van ongeveer 2 tot 2,5 uur per keer op een dag, vroeg me af of dit veel is/weinig of normaal? Liefs
Wauw deed die van mij dat nog maar. Amy slaapt meestal 1x per dag en dan 1.5- 2uur soms ook maar 1 uurtje. Heel heel soms 2x en dan is het 2x een 1 en 15 minuten ( ongeveer). Hoe lang slaapt je kindje snachts? Hier maar 10 uur ongeveer op een nacht. Dus gaat ze er ook niet heel erg vroeg in, want als ik ze om 7 uur op bed doe, dan is ze om 5 uur snachts weer wakker en daar zit ik nie op te wachten haha.
Omdat mijn man erg laat thuis is vanwege zijn werk en ik wel gewoon als een gezin aan tafel wil eten gaat mijn zoontje pas om 20.30 naar bed en hij slaapt dan tot 07.00 / 07.30 wel normaal toch? Geloof dat ik ooit gelezen had dat een kind ongeveer 11 uur per nacht nodig heeft...
Ja dat vind ik wel normaal. Ik leg Amy meestal rond 21 uur op bed maar tegen de tijd dat ik haar in slaap heb is het 22 uur denk ik. Laatste weken is het drama met gaan slapen. En snachts wakker worden. Meestal wordt ze dan rond 8:30 wakker, ligt eraan hoe lang ze snachts wakker is geweest.
Volgens mij is het redelijk normaal hoor, maar ik vind het wel veel overdag. Maar elk kindje is anders, hij zal het wel nodig hebben overdag. Eva slaapt als we geluk hebben 2 keer 1,5 uur overdag, soms een uitschieter van 2,5 uur. Maar de laatste tijd weer 1 keer een uurtje en 1 keer 3 kwartier. 's Nachts slaapt ze van ongeveer 18:30 tot 7:00, dus dat is wel lang.
goh wat lekker! op het moment slaapt amy meestal 1 keer 1,5 uur of een uurtje op een dag. met heel veel geluk es 2 uren. als ze smorgens echt heel vroeg is, doet ze in de namiddag nog een slaapje van drie kwartier.maar dat komt zelden voor. ze slaapt ongeveer van 20.00 tot 9.00
Hier 's ochtends anderhalf uur maar de laatste tijd af en toe 2 uur en 's middags variërend van 35 minuten tot een uur of anderhalf uur. Meestal max. 3 uur overdag dus. En 's nachts vaak maar een uur of 10. Van 20.45 uur tot 6.45 uur. Soms met geluk tot 7.30 uur.
Hier slaapt hij een keer nog maar, van ongeveer 12.00u tot 14.00u. Al begint het nu wat korter te worden. Het ligt eraan hoe moe hij is en hoe hij die nacht heeft geslapen. Hij gaat meestal om 19.30u naar bed, tot 7.00u-7.30u. Vanmorgen was het 8.00u!
als marit na half 9 sochtends wakker is doet ze maar 1 slaapje om 13.00 tm 15.00...is ze voor half 9 wakker dan doet ze 2 slaapjes om 11.00 uur tm 12.3 en om 16.00 tm 17.30 ze gaat er altijd weer in 19.0o en slaapt dan door tot ergens tussen 08.00 en 09.00
Louise was/is ook zo'n slaapkopje hoor.. overdag meestal ook 2 x anderhalf a twee uur en snachts meestal 12/13 uur.
die van mij slaapt heel wisselend, hangt helemaal van de dag af.... echt vervelend want er is geen peil op te trekken en plannen is dus lastig. Vaak is hij al om 6 u wakker. 's morgens slaapt hij dan nog ergens 45 min tot een uurtje voor het fruit en vaak zo'n 1,5 uur begin van de middag. Heeeeel soms voor het avondeten nog eventjes, maar dat lukt meestal niet meer.... (maar is dan wel te moet om te spelen....). Valt rond een uur of 19u echt om dus voor die tijd moet er gebadderd en gegeten worden (valt regelmatig in de kinderstoel in slaap, zeker op KDV dagen).
Hier slaapt hij ook nog 2 x per dag. Van 10 tot 12 en van 15 tot 17.... Slaapkop. Maar ik vind het heerlijk
MaryWoods, met Eva is het wat dat betreft ook lastig plannen, maar ik hou Eva gewoon wakker als ik weg wil, dan slaapt ze maar wat minder. Moet je kindje wel tegen kunnen, Eva is wat dat betreft heel makkelijk. Ze zou ook best wel een dagje zonder slaap kunnen, heeft ze met 4 maanden ook wel eens gedaan .
Lynn wordt 's morgen tussen 6 en 7 wakker. Ze gaat dan om 8.30-9.00 weer naar bed. Ze slaapt dan 2 uur. Rond 2 uur gaat ze nog een keer 2 uur slapen. Soms iets korten maar dan slaapt ze rond half 5 nog een half uur. We leggen haar rond 19.30 in bed. Ik probeer me altijd aan te passen aan haar slaapjes, ze is dan veel gezelliger. Ik vind het zelf ook belangrijk dat ze de slaap krijgt overdag. Maar misschien gaat dat ook niet voor ieder kind op. gr. Mayke
Eva blijft wel redelijk gezellig als ze niet slaapt. Ze vindt slapen overdag ook niet zo interessant, het gebeurt ook regelmatig dat ze niet gaat slapen maar alleen in haar bed aan het rondlopen is of er tegenaan beuken waardoor haar ledikant verschuif . Maar 's nachts is het echt slaaptijd voor haar, ze slaapt ook altijd door en minstens het klokje rond.
Hier overdag 2 slaapjes van ongeveer 1,5/2 uur. 's Avonds rond 19.00 uur gaat hij weer naar bed en slaapt dan tot ongeveer 07.00 uur!