wie werkt er als gastouder

Discussie in 'De lounge' gestart door moppie1982, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ik weet niet of het hier hoort of bij hetkopje kinderopvang.

wie werkt er als gastouder?
    hoeveel uren werken jullie.
    hebben jullie altijd werk? of heb je ook tijden bij dat je geen gezin hebt?
    wat houden jullie er aan over.
    klopt het dat je 35 procent belasting betaalt. 1 keer per jaar.
    vragen jullie geld voor maaltijden en tussendoortjes. zo ja wat vraag je.
    hoeveel kinderen vang je op en is dat goed te doen.
    hier mag je 6 kinderen opvangen maar vraag me af of dat goed te doen is en niet te veel.
    wat doe je zoal met de kinderen, want met 6 kinderen ben je toch meer aan huis gebonden.

ik wil ook graag als gastouder gaan werken en heb daarom nog informatie nodig.

alvast bedankt voor de info

groetjes bianca

2. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ja ik werk als gastouder. Per 1 oktober 2009 werk ik 20 uur per week en sinds afgelopen 1 november 24 uur per week. Ik werk in huis bij een gezin met 4 kindjes en verdien 13 euro per uur. Meestal heb ik maar 1 of 2 kindjes. De oudste gaan naar school en de ena jongste naar de creche. Ik hoefde achteraf lang geen 35 procent aan de belasting te betalen. Meestal moet je dat voor de zekerheid appart zetten zodat je zeker weet dat je de belasting kan betalen. Verder krijg ik geld voor boodschappen te doen en als ik de kids een keer bijvoorbeeld naar de binnenspeeltuin neem dan wordt dat ook betaald.

Mocht je nog meer willen weten dan kun je me een pb sturen.

3. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoi ik werk ook als Gastouder. Ik werk nu 35 uur maar ga naar de 30. De kindjes komen bij mij thuis, zij hoeven niks mee te nemen behalve hun opvolgmelk als ze dat hebben. Ik vraag 5,50 per kind per uur. Ik ben kleine zelfstandige en een erg creatieve boekhouder en heb daardoor heel veel belastingvoordeel(betaal zo goed als niks;))

Als je vragen hebt, pb me maar!

4. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    O ik vang 4 kindjes op inclusief me eigen zoon en 2 naschoolse kinderen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Voldoe je aan de eisen? mbo2 helpende verzorgende en kinder ehbo? Anders moet je dat eerst nog halen en dat kost ook geld.

Je mag 5 kinderen beneden de 4 opvangen en dan nog een bso-er erbij. Eigen kinderen tellen onder de 10 mee dus ik mag 4 "vreemde" kinderen opvangen.

Je hebt niet altijd meteen een nieuw gezin als er een gezin stopt, ook zijn niet alle dagen even populair. De maandag is rustig terwijl ik de dinsdag wel 10x kan invullen!

Wat je doet met de kinderen is ook erg afhankelijk van de leeftijd! met 3 peuters doe je meer dan als je 3 baby`s hebt.

Zelfstandige wat mamaD zegt kan niet zomaar, je moet dan je inschrijven bij de kvk, aan het urencriterium voldoen, kijk maar eens op de site van de belastingdienst (dan hoef ik het niet allemaal te typen ;) )! Maar als je veel kinderen hebt op veel dagen dan is het absoluut de moeite waard.

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Mamady hoe doe je dat dan met de belasting? Mag me er ook wel een pb over sturen......

7. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ik voldoe aan de eisen
    ik heb een mbo 2 helpende diploma
    en een mbo 3 verzorgende diploma
    ehbo mag ik halen via het gastouderbureau heb ik gelezen

dank je wel voor de antwoorden

krijgen jullie als je eigen kindjes op vakantie zijn en ze komen bijv 3 weken niet krijg je dan ook invalkindjes die dan tijdelijk bij je komen of niet.

krijgen jullie wel doorbetaald als je ziek bent bijvoorbeeld

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    In principe krijg ik geen invalkindjes als de kindjes die ik heb op vakantie zijn. Wel is afgesprolen dat ik de uren die ik dan niet werk de weken voor en na de vakantie inhaal zodat ik wel aan mijn uren kom.

Normaal gesproken krijg je niks als je ziek bent. Of je moet een verzekering ervoor af gaan sluiten. Maar volgens mij zijn die best prijzig. Ik ben zelf nog maar 2 of 3 dagen ziek geweest en die dagen hebben de ouders gewoon betaald.

9. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    dat is fijn dat je idd die uren kunt inhalen maar dan heb je denk ik op die invaldagen andere kindjes of niet of haal je de uren in bij je eigen gezin

ok dat moet ik nog even uitzoeken dan
    dank je wel minnie

10. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    houd je er nog wel wat aan over dan met het loon?
    heb wel eens gehoord dat je maar 2,50 overhoud per uur.
    Het lijkt mij ook wel wat om te gaan doen, voor 1 of 2 dagen, heb een spw4 diploma

11. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik werk zelf alleen bij dit gezin. 24 uur in de week. Dus als zij op vakantie zijn dan werk ik niet. En de uren die ik mis haal ik in bij hetzelfde gezin. Verder ga ik na mijn verlof ook gewoon weer terug.

12. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    dat zou ongeveer kunnen kloppen troetelbeer maar dat is per kind
    je mag 6 kinderen hebben incl eigen kinderen
    als je zelf geen kinderen hebt en je vangt er 6 op houdt je dus 6 keer 2,50 over en verdien je dus 15 euro per uur netto. lijkt me genoeg denk ik.
    je moet alleen nog iedere maand je vakantiegeld opzij zetten maar dat is iets van 75 euro per maadn denk ik
    mij lijkt het dat het toch goed verdient.het ligt er ook aan hoeveel uren je werkt en hoeveel kindjes je opvangt

13. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ik las dat je idd gewoon een zwangerschapsuitkering krijgt als gastouder en ook als je ziek bent door je zwangerschap krijg je het loon doorbetaald

14. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik heb met die 24 uur per week 1248 euro per maand. Daaar haal ik dan 200 euro vanaf voor de belasting.......bij lange na geen 35 procent dus. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik reiskosten kan terugvorderen en nog meer dingen. Je moet je idd goed inlezen hoe je alles moet doen met de belasting.

15. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb zelf straks 3 kindejes, en dan 2 onder de 4, dan valt het idd nog wel mee!

16. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Oja? Waar heb je dat gezien van die doorbetaling bij ziekte door de zwangerschap?

17. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    dat staat hierboven in het zelfde forum en dan vragen aan het uwv daar heb ik die vragen gesteld en op de laatste pagina zie je wat het antwoord is van het uwv

18. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hhhm heb er nu een vraag achteraan gezet. Ik werk idd bij het gezin in huis dus zou dan die 4 weken krijgen mocht ik ziek worden of wat dan ook. Alleen is dit door mijn gastouderbureau nooit verteld of bevestigt.....

19. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    er zijn zoveel regeltjes pfffffffff
    goed dat je het gevraagd hebt.

hier heb ik de keus om freelance gastouder te worden of zelfstandige. ik heb gevraagd wat het betekende freelance gastouder. maar volgens mij is dat zo ongeveer hetzelfde of niet.
    weet iemand wat het verschil is.

20. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Ik heb echt nog nooit gehoord dat je als gastouder doorbetaald krijgt bij ziekte of vakantie. Misschien is dit anders als je bij mensen thuis oppast?!?
    @ minniemouse: Ik schrik ervan hoe weinig jij overhoudt! Ik verdien 5,50 per kind (naschoolse 6,50) en verdien tussen de 2000 en 3000 per maand!! Zou je niet eens naar een anders bureau gaan?

Het verschil tussen freelancer en zelfstandige is dat je als zelfstandige veel belastingvoordeel hebt.Je moet wel minimaal 21 uur per week werken.

Deel Deze Pagina