Hoi Meiden, De titel zegt het al, tot wanneer hebben of gaan jullie het water uit koken voor de fles voeding? Die kleine van mij is nu 8 maanden en kook het nog steeds uit, vind ik helemaal niet erg want het is maar een kleine moeite maar ik vroeg me af hoe jullie dat deden/doen veel liefs chantal
Ik heb het alleen de eerste week gedaan. Maar toen zeiden ze in het ziekenhuis dat het niet nodig was, omdat kraanwater in Nederland van goede kwaliteit is.
Ow sorry heb het andere topic niet gezien... @liesbeth: tegen mij zeiden ze juist dat je het het beste zo lang mogelijk kon uitkoken maar ja wat is lang
ik gebruik eigenlijk alleen maar barleduc (bronwater)voor de flesvoeding.dat uitkoken duurt te lang zeker snachts haha.en barleduc is prima voor het maagje van de baby.het staat er ook op geschikt voor babyvoeding.
Maar ik kook niet per fles water uit, ik doe een pan water koken en dat gooi ik een schenkkom en dan kan ik elke keer de fles opnieuw vullen en dan weer in de magnetron zetten, is ook heel handig...
Dat heb ik nog nooit gedaan... Als je het water uit de kraan eerst goed laat doorstromen hoef je het helemaal niet uit te koken.
Ik heb het water nog nooit uitgekookt. Ik las in een ander topic dat barleduq hetzelfde schijnt te zijn als kraanwater.
Hmm ik doe het ook! dat uitkoken 1 x per dag en dan ik een kan in de koelkast, kleine moeite Bij mij zei kraamzorg ook dat barleduc goed was maar de verpleegkundige van het cb zei juist dat dat helemaal niet goed was omdat je het pak meerdere dagen gebruikt (tot het op is) en dan kunnen er bacterien bij komen... Hmm je wordt er soms toch gek van hoeveel tegenstrijdige berichten er over alles zijn!
hier gebruiken we van begin af aan, op aanraden van kraam, gewoon warm kraanwater voor de fles. gaat nog steeds prima! joyce
Goh ik gebruik gewoon kraanwater dat op temperatuur is door het stromen. Heb het van de kraamhulo geleerd...en heel makkelijk! Uitkoken van flesjes en speentjes doe ik om de dag maar dat hoeft ook alleen maar de eerste tijd. Beetje weerstand opbouwen is trouwens toch ook goed.
zo gek dat kraamverzorgster dat zegt lauwwater uit de kraan dit is toch al zo vaak gezegd dat het niet goed is. Voor volwassen niet en zeker niet voor baby's ivm bacterien.
Ik heb nog nooit kraanwater uitgekookt voor de babyvoeding. Gewoon water tappen in het flesje en in de magnetron opwarmen. Kraamverzorgster zei ook dat de kwaliteit van het water in NL goed is en dat uitkoken overbodig is.
Dat wist ik niet. Maar ze hebben het over geisers en boilers...we hebben gewoon cvketel. Nou dus koud water en dan in magnetron in wel goed? Of koken en dan laten afkoelen? Nou daar ben ik klaar mee
je hoeft het niet te koken tegenwoordig gewoon koud water en in magnetron. Ik kook het zelf altijd maar is meer gewoonte omdat ik in het begin nog geen magnetron had, nu wel.
ik heb het ok aleen de eerste week gedaan en barleduc is ok goed vooral als ze niet goed kune poepen maar zoon pak mog niet lander dan 3 dagen gebruiken want dan is het niet goed meer zij ze tegen mij