Wat had ik toch een positief gevoel, de afgelopen ronde. Alles liep optimaal: twee follikels (dus meer kans...), perfecte timing van de IUI, geen stress. Alles oké. NOD vandaag. Afgelopen zaterdag voelde ik me niet helemaal lekker: misselijk (heb ik normaal nooit), moe, hoofdpijn. Af en toe ook een klein krampje. 's Middags bij het afvegen een beetje bloed. In slaap gevallen op de bank, tien minuutjes. Bij het wakker worden zijn de kleine krampjes wat groter geworden. Bekend gevoel: getver, ik word ongesteld... En ja hoor het is weer raak. Raar: ik ben normaal echt heel regelmatig en nu gewoon drie dagen te vroeg. Saggerijnig aan de wijn, met tranen in mijn ogen.... Laat naar bed. 's Nachts om vier uur word ik wakker met echt heftige buikpijn: het trekt tot mijn rug door. Weet niet zo goed hoe ik moet gaan liggen om er zo min mogelijk last van te hebben. Ik ben ook straalmisselijk (en tja ik had maar anderhalf glas wijn op, dus daarvan was het niet...). Ik ben zó misselijk dat ik maar alvast naar beneden ga: dichter bij de W.C.. Met dekbed en al op de bank. Ik kan toch niet slapen met zo veel buikpijn. Uiteindelijk toch in slaap gevallen. 's Morgens wakker geworden, pijn is zo goed als weg. Ik had een leuke dag gepland, dus geen tijd meer om te balen: huppekee: aankleden, ontbijten en wegwezen. En gewoon een leuke gezellige dag gehad. Gisteren was ik de hele dag in meetings en had ik dus een drukke werkdag. Ik heb dus één avond ontzettend zitten balen en vanavond gaan we gewoon weer aan de Gonal F. Ze zeggen toch altijd dat je na een slechte finale repetitie, een geweldige show krijgt? Tja dan moet ik dat zo maar zien he? (Mijn idee: deze ongesteldheid begon zó anders dan de andere, dat er misschien toch even heel pril iets aan de hand is geweest? Ach of het waar is of niet: het helpt me om opnieuw een positief gevoel te krijgen...)
Wat balen dat het weer niet gelukt is. Het zou inderdaad kunnen dat er iets is geweest. Hoop dat de volgende ronde meer geluk brengt
Meiden eff een ego bericht hier tussen door. Ik ben benadert door de VPRO om een opname te maken over mijzelf als alleenstaande ouder. het gaat erom dat er gezien word dat je ook je kinderwens kunt uitvoeren zonder een man (relatie) Nu hoor ik vandaag of morgen er meer over, maar ik word dan gefilmd met riley op de kinderboederij en ook dat ik op het internet station draai als dj, daarbij worden mij nog vragen gesteld over waarom ik afknap op mannen enz enz.. ben nu wel zenuwachtig hoor. Sorry moest dit even kwijt. XXX Gusam
Gusam, Kan me voorstellen dat dit spannend is, vind het wel knap dat je het wilt gaan doen, dat is toch zo? Zou echt niks voor mij zijn. Ben benieuwd hoe en wat Maar ook wel goed voor mensen die er sceptisch tegenover staan. Misschien dat ze er dan anders tegenaan gaan kijken.
heb net de nieuwste uitgave van het blad Kinderen gekocht, en er staat nu een stuk in over alleenstaande moeders (die gescheiden zijn) en zag dat er volgende maand een stuk in komt over geen partner, toch een kind. Ga die zeker ook halen
Ik ben trouwens ook benaderd, door de Ikon, programma met Paul Rosenmuller... Ikzelf ga daar niet aan meewerken want ik wil anoniem blijven (in ieder geval totdat ik zichtbaar zwanger ben)... misschien iets voor jullie? Ik plak hieronder even gedeeltes van de emailconversatie in... Mochten jullie willen, dan stuur ik via een persoonlijk berichtje haar gegevens door, kun je contact opnemen. Ik verdiep me op dit moment in het feit dat vrouwen in Nederland steeds vaker > boven de 35 zijn als ze hun eerste kind krijgen. Eigenlijk is de aanleiding de > mededeling van het AMC vorige zomer dat het binnenkort mogelijk zal zijn om > eicellen in te laten vriezen om niet medische redenen. Dit zou voor veel vrouwen > een oplossing zijn: als je dan geen partner hebt of nog niet toe bent aan > kinderen, kan je toch de kwaliteit van de eicellen behouden totdat je wel de > geschikte partner hebt gevonden, of je situatie wel geschikt is voor een > kind. De medische wereld hamert er tegelijkertijd op dat het -medisch > gezien- het beste is dat je zo vroeg mogelijk kinderen krijgt. > Aan de andere kant nog steeds de maatschappij die aan alle kanten uitstraalt dat > het beter is om eerst aandacht te besteden aan je loopbaan, en dan pas na te > denken over kinderen. > Hoe meer ik me in dit onderwerp verdiepte, hoe meer ik > ontdekte dat 35+ vrouwen ook zelf al manieren zoeken om moeder te worden zonder > man en dan vooral door zelf de poging te wagen om zwanger te worden, hetzij door > zelfinsiminatie, hetzij door de medische molen in te gaan, zoals jij. Om deze uitzending tot een succes te maken, zoeken we een aantal mensen die mee willen werken aan het programma. We werken altijd met een 'hoofdgast' aan tafel (een ervaringsdeskundige) en een aantal gasten in het publiek die een bijdrage leveren vanuit de wetenschappelijke / maatschappelijke hoek. Ik begrijp heel goed uit jouw mails dat jij niet bij Paul Rosenmoller aan tafel zou willen zitten. Maar ken jij mensen in jouw situatie (maar het mag ook gerust iemand zijn met een partner) die heel erg open met hun verhaal naar buiten treden, en die dit wel zouden willen? We willen graag aandacht geven aan de spagaat waarin vrouwen zitten: enerzijds de maatschappij, die er voor zorgt dat je niet snel je kinderwens prioriteit geeft, anderzijds je biologische klok met alle medische gevolgen en risico's van dien. Er is heel erg weinig kennis bij vrouwen van mijn generatie (bijna 30) wat de gevolgen kunnen zijn van het uitstellen van je kinderwens, en daar willen wij graag wat aan doen.
Ik voldoe niet aan die doelgroep, ik ben 26 jr en ze zijn opzoek naar mensen met de leeftijd 35 jr. XXX Gusam
Knap je af op mannen Gusam? Ik heb meegewerkt aan een uitzending van Netwerk misschien weten jullie dat nog, ik was toen ook ontzettend zenuwachtig. Ik vind het wel leuk dat ik daaraan meegewerkt heb ook voor later, maar ik kan het niet meer terug kijken om 1 of andere reden toch heel raar om jezelf zo te zien. Het was een bijzondere ervaring maar ik zou het niet weer doen. Ze wilden me daarna ook blijven volgen als een soort van dagboek en mee naar echo's enzo, maar dat heb ik dus niet gedaan
Toppie, zie hier Gaat alles verder goed met iedereen? Big Wish, wat is jouw laatste nieuws? Als ik al die zwangeren hierzo lees, gaat het toch weer een beetje kriebelen.. Maar ik wil (nog) geen 2e in mijn eentje, ik ben bang dat ik dat niet aankan, al heb ik nu wel een heel makkelijk kind hoor!
Die foto is zo geweldig Hij is echt aan het genieten. Ik heb inmiddels besloten om ervoor te gaan. Ben nu echt even hard aan het sparen, en wil volgend jaar gaan beginnen. Dus ja, er gaat heel wat gebeuren als het allemaal goed gaat volgend jaar. Ben al begonnen met de Etos zwanger worden pillen om te proberen een goeie cyclus te krijgen. En begonnen met ovulatietesten, zodat ik straks in principe weet wanneer ik mijn eisprong heb. Het kriebelt hier ook zeker wel. Kan me voorstellen dat je het (nog) niet wilt. Misschien als hij wat ouder is. Wanneer ga je verhuizen?
Wát een fantastische foto! Insturen voor baby van de maand? Ik vraag me af, wat is Loop stil? Alles goed met de zwangerschap??
hallo girls hier alles goed hoor, alleen vaak moe ik ben nu 5 kilo aangekomen en omdat ik een dikke tante ben en mijn buik best groot was vrijdag een groei-echo gehad. alles zag er zo mooi uit! het is overduidelijk een manneke en ze schatten hem nu op 2200 gram. mijn buik op 04-06-2010: http://i47.tinypic.com/25ri842.jpg echo van mijn mannetje: http://i50.tinypic.com/2a7uejk.jpg
@loopy 5kg in heel je zwangerschap? maar fijn dat je mannetje het zo goed doet. nog een paar weekjes meid en dan heb je je mannetje in je armen. @sjors ik heb (nog) geen hekel aan mannen maar het scheeld niet veel, ik zal nog niet uitsluiten dat ik nooit geen vriend meer zal hebben, maar ik zie wel wat de toekomst brengt. ik ben nog te jong om te zeggen dat ik nooit meer een relatie aan zal gaan. XXX Gusam
ja tot nu toe 5 kilo. maar ik moet nog ee week of 8 dus wie weet komt er nog wel 8 kilo bij (hoop van niet, ik ben nu 114 kilo)
Miiirrrr speciaal voor jou: Echt ook voor jou komt het. Het is moeilijk als het gaat zoals het nu is gelopen. En tja, misschien was er wel iets. Hopen maar dat de volgende ronde inderdaad een grote suprise is. Het is je zo gegund!
Loopy, spannend hoor, nog een paar weekjes. Straks heb je eindelijk je prachtwondertje in je armen. Doe het rustig aan. Je hebt in ieder geval bijna verlof, of heb je dat nu al? Big wish, spannend nu je er zo mee bezig bent. Hoop echt dat het allemaal dan snel mag gaan lukken. Alleen al de "voorbereidingen" en er daardoor eigenlijk al helemaal mee bezig zijn is al erg spannend en leuk toch? Gusam: Spannend van de tv documentaire. Wanneer gaan ze dat doen dan. Wel even laten weten wanneer het dan wordt uitgezonden, want dan ga ik zeker kijken. Hoe gaat het eigenlijk met Ylona? Sjors: Enorm leuke foto. Wat wordt hij alweer groot. Hier veel last van mijn buik gehad de afgelopen tijd. Zwangerschapskwaaltjes zijn er ook nog niet zo lang pas weer af. Hoop dat ik snel weer kan beginnen.
5 kilo Loopy, dat is netjes zeg. Je ziet er goed uit op de foto Ben ook wel benieuwd hoe het met Ylona is Ja, inderdaad door de 'voorbereidingen' ben ik er eigenlijk al wel mee begonnen. Was gister en vandaag alle spulletjes die ik al heb verzameld in loop der tijd een op een rijtje aan het zetten, en dan gaat het echt wel kriebelen Balen zeg Musicalfan, dat je zo'n last hebt gehad van je buik. Ik hoop echt dat het snel weer normaal is en je aan de volgende ronde kan beginnen.
Loopy, Ik bedacht me vandaag dat jij graag foto's wilde zien van mijn nieuwe huis. Ik wel nu wel nog graag anoniem blijven, dus plaats hier nog geen foto's, maar kan je wel link naar mijn huves pb-en als je dat wilt?