BAM - Bewust Alleenstaande Moeders 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt dames!
    Hier gaan de kids nu in de vakantie wel naar de opvang omdat ik moet werken, maar ze vinden t gelukkig wel leuk!

Gaan jullie kids ook (straks) naar de opvang of hebben jullie vrienden of familie?

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Wat een mooi ventje!!!! :D:D:D

Vooral foto's blijven spammen, Loopy! En de andere dames trouwens ook..... Keileuk zegt deze brabantse...

3. Gusam

Gusam Niet meer actief

@loopy wat heb je toch een mooi mannetje.

@bamjolan welkom terug.
    Riley zat eerst ook op de kinder opvang, maar nu dat we aan het verhuizen zijn naar een ander dorp gaat het niet, omdat ik eerst via de gemeente geld had daarvoor, nu moet ik het eerst weer opnieuw aanvragen.

XXX Gusam

4. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Bamjolan, ik hoop niet dat ik je hiermee voor het hoofd stoot maar ik wil het je toch vragen.. Waarom een 4e kindje in je eentje?? Is dat niet wat veel?? Respect dat je het op kan brengen hoor, want ik zie een 2e niet zitten en ik heb echt een heel makkelijk kind dus daar ligt het niet aan. Ik vind het heel knap dat je het aandurft maar ik vraag het me toch af.. Waar ligt je grens??

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    #305 bamjolan, 20 jul 2010
    Laatst bewerkt: 20 jul 2010
    Bij een elftal met 4 reserve spelers ;)
    Nee hoor is natuurlijk gekheid haha

Jij wilt 1 kindje, ik niet, ik wilde zoiezo een groot gezin, en zou niet weten waarom het veel zou zijn?
    Dat andere het veel vinden wilt niet zeggen dat ik t veel vind natuurlijk.
    En dat een ander t zwaar vind, wilt niet zeggen dat ik t nu met 3 zwaar vind want dat vind ik totaal niet, ik geniet erg van ze.
    Ik kan niet zeggen waarom, want de kinderwens is niet te beschrijven.
    Zolang het op alle vlakken kan, zie ik geen problemen, garantie is er niet, ja sterven dat is helaas de enige garantie die we hebben.
    Verder maakt iedereen natuurlijk zn eigen keuzes, de een wilt 1 kindje en de ander wilt er 3, 4 of 5 :D

6. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    #306 mamavan3, 22 jul 2010
    Laatst bewerkt: 22 jul 2010
    ben het met je eens bamjolan ik heb er straks ook 3 in me uppie en kan me behoorlijk irriteren aan de opmerkingen die ik de laaste tijd krijg 2 is toch genoeg, net of dat de maatschapij moet bepalen waar de grens ligt voor iemand, zolang je het financieel kan bol werken en je heb mega veel liefde voor je kindjes waarom niet?
    Ik vind 3 kids in me uppie opvoeden makkelijker dan met een vent erbij die alleen maar een grote last kan zijn, dus doe mij maar lekker bammen:D en genieten van onze kroost

7. Gusam

Gusam Niet meer actief

Hoe is het verder met iedereen?

Hier aardig opgeschoten, alles is in het nieuwe huis en het oude huis is nu helemaal leeg, nog een keer met een doekje erdoorheen en dan is het wel goed, vrijdag sleutels inleveren.

Verder in het nieuwe huis is alles op zn plek, nu dozen uitzoeken en nog dingen ophangen, en maandag daar slapen.
    Ben kapot.

XXX Gusam

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik zou het oude huis niet te grondig poetsen, alleen voor het oog. nieuwe bewoners gaan toch weer alles opnieuw poetsen. dat schedelt jou een hoop werk en energie.

nu de rest van je zwangerschap voldoende rusten hoor!

9. Gusam

Gusam Niet meer actief

Voor de nieuwschierigen onder ons, foto's van hoe het huisje eerst was, en nu het (verlopige) eindresultaat staan in mn album. Ik ben super trots op hoe Riley haar kamertje is geworden, er komen nog van die dunne roze gordijnen.
    Morgen gaan we er slapen, ben benieuwt hoe dat gaat.
    Babykamertje is al wel geschildert maar niet af, die wil ik voor 1 sept af hebben.
    Dus nu kan ik mijn rust opzoeken en af en toe dingen uitzoeken en zo.

Ik moet zeggen dat ik vandaag een regelmaat had in harde buiken die ook ongie pijn aangaven, dus mijn lijf zegt nu rust anders is het foute boel denk ik.

Ik heb morgen avond geen internet want er blijkt iets fout te zijn met de aansluiting, en daar komt dinsdag een monteur voor.

Nu lekker uitrusten.

Truste Meiden.
    XXX Gusam

10. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Bamjolan ik snap je helemaal na je uitleg en nogmaals respect hoor dat je het zo makkelijk doet, dat moet je toch maar kunnen. Dus ik zou zeggen succes met je pogingen voor een 4e kindje, ik gun het je van harte hoor!

mamavan3 ik zeg niet 2 is genoeg, de hoeveelheid kinderen 'bepaalt' iedereen natuurlijk zelf, ik vroeg het me van bamjolan alleen af en zij heeft het me uitgelegd.

Misschien komt het omdat ik zelf ontzettend een partner mis. En niet omdat het zwaar zou zijn want dat is het niet, maar meer gewoon om de leuke dingen, de ontwikkelingen mee te kunnen delen. Als ik op straat een stel die lopen achter de kinderwagen ben ik gewoon stikjaloers.. En dit heb ik dus wel onderschat, het kunnen delen van de mooie momenten met iemand waar je van houdt.

Maar uiteraard ben ik zielsgelukkig met Dyami, die overigens vandaag alweer 10 maanden is, en samen maken we er wel wat leuks van :)

Loopy, hoe is het met kleine Rensje?

Ylona, hoe is het met het kleine grietje?

Gusam, top een nieuw huisje, ik weet hoe het voelt ik woon ook net 3 weken in mijn nieuwe huis ;) Enne, rustig aan he!

11. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Gusam: Je huisje ziet er echt top uit! Geniet er maar van. Nu lekker uitrusten.

Miiir: Hoe is het met jou?

12. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
  13. Gusam

Gusam Niet meer actief

Hey dames,

Ik zit eff met een dillemma, dus heb even jullie advies en tips nodig.

Ik zit er nu regelmatig aan te denken om aan de gyn te vragen (als ik op het laatst loop) om mij in te leiden, dit om het volgende:

Ik heb Riley en een hond waar ik opvang voor moet regelen, nu is het zo dat Riley wel ergens terecht kan maar lissa niet, en aangezien ''vrienden'' mij steeds weer opnieuw laten zitten kan ik het niet maken om op het allerlaaste moment erachter moet komen dat iemand weer van zich aflaat weten, en dat lissa dus geen opvang heeft (uitlaten en eten enzo).
    Het risico dat je bevalling in de avond of nacht begint is ook groot, en dan denk ik niet dat iedereen zit te wachten dat ik ze dan bel om op te passen zo wel op de hond als Riley.

Ik kan er ook niet tegen dat als ik ervoor kies het allemaal op zn beloop te laten, en de bevalling spontaan te laten beginnen, dat ik nog tussen de weeen door nog oppas moet gaan regelen.

Maar daarin tegen heb ik ook zoiets van laat het allemaal maar op zn beloop, en wacht ik af wanneer de kleine zich aan gaat dienen, maar dan krijg ik als het begint nog een hoop geregel voor oppas en ook het wegbrengen daarvan.
    Ik zou graag de bevalling zelf laten beginnen, maar neig toch heel erg naar de duidelijkheid en de rust van inleiden.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegt heb, maar wat zouden jullie doen?

Voordelen inleiden:
    -Kan al opvang en riley dan wegbrengen zonder weeen.
    -de hond heeft meer rust en duidelijke opvang.
    -mijn nichtje (peettante) is dan optijd voor bevalling.
    -heb dan rust in mn lijf als ik aan de bevalling begin.

Nadelen:
    -Het kind kan dan zelf niet aangeven wanneer ze klaar is om te komen (want ze word gehaald).
    -lange tijd in zh (vanaf inbrengen gel tot de geboorte) anders kan ik thuis nog de weeen opvangen.

Voordelen spontane bevalling:
    -De kleine heeft er zelf voor gekozen om ter wereld te komen.
    -kan langer thuis de weeen opvangen.
    -kan rustig wennen aan de weeen.

Nadelen:
    -moet dan op het laatst met weeen riley en de hond wegbrengen of iets regelen.
    -onrust ivm of alles goed geregeld is.
    -op het laatst nog in de auto naar zh.

Dit is het zo beetje wat ik me nu kan bedenken.
    Wat zouden jullie doen? of hebben jullie tips?

XXX Gusam

14. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi gusam, ik zou het zeker bespreken. maar of zoiets kan en mag zonder medische reden dat weet ik natuurlijk niet. medische ingrepen kosten de maatschappij een hoop geld en ik kan me voorstellen dat de verzekering het niet wil betalen als er geen medische noodzaak is. dat kun je maar beter van te voren goed onderzocht hebben!

15. Gusam

Gusam Niet meer actief

@bij Riley ben ik toen ook ingeleid, ik weet niet hoe ze dat uiteindelijk op papier hebben gezet maar heb er niets van terug gehoord, dus dat zal wel goed zijn.
    Bij Riley hebben ze dat ook gedaan ivm het regelen en zo van dingen, en ook zodat er bij mij wat meer rust kwam.
    maar ik had toen al wel regelatig harde buiken en mijn baarmoedermond was toen al iets verweekt.

XXX Gusam

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey Gusam

Dat is heel moeilijk. Ik snap je verhaal wel. Mijn zus is destijds ingeleid en duurde ook nog 4 dagen voordat de kleine zich echt aandiende. Dus tja, daar zit je net zo goed niet op te wachten denk ik.
    Heb je niet iemand, die mocht je weeen krijgen dat je met die persoon afspreekt dat ze Riley en jou komt halen, jou naar het ziekenhuis brengt (jij belt je nichtje om bij bevalling te zijn) en degene die jou en Riley komt halen, neemt Riley mee en haalt de hond ook op.
    Dat lijkt mij het beste. Tja, het is een lastige en ik kan je daar sowieso niet bij helpen.
    Doe wat goed voor jou voelt en bespreek het met de arts. Nee, heb je, Ja kun je krijgen.
    Succes meid. En verder lekker aan het genieten van je huis.
    Gaat dat met Riley ook goed?

Liefs

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Loopy, wat een prachtig mannetje is Rens toch.
    Ben je weer wat bijgekomen van de bevalling?
    En kun je het allemaal al bevatten?
    Hoop dat alles goed met jullie gaat, maar aan de foto's te zien kan het vast niet anders dan van wel!

Liefs

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Sjors, geeft niets meis, vragen staat vrij!
    Ik ben daar gelukkig heel open en eerlijk over.

Ik ben niet zo vaak online, heb 2 banen en druk druk, ik werk in feite iedere dag tot 17.00, zowel hier in de stad als buiten de stad, dus de trein en tram is momenteel ook mijn vervoersmiddel haha
    Woensdag heb ik even geskipt in de vakantie, lekker 1 dagje voor de kids! En dan t weekend natuurlijk.
    Zaterdag 7 en 14 aug ga ik ook werken.

19. Gusam

Gusam Niet meer actief

De controle afgelopen vrijdag is goed gegaan.

Ik had een (wat ik iedere keer te horen krijg) te lage bloedruk. de kleine lag mooi op schema, en ik ben terug gefloten door de vk, dit omdat ik vorige week zaterdag met regelmaat harde buiken had en daarbij ook lichtelijk pijnlijk.
    En het is niet de bedoeling dat de kleine te vroeg komt.
    Verder was alles goed, ik heb een echofoto mee gekregen van het voetje, ik zal proberen die vandaag even te plaatsen.
    Gisteren heeft mijn nieuwe buurman mij geholpen met de meubels van de babykamer in elkaar te zetten, anders had ik dat aankoimende week zelf gedaan.
    De nieuwe buren hebben me gister echt goed geholpen, de buurvrouw die maakt de gordijnen korter met het naaimachine.

Verder het verhaal van de bevalling, ik ga proberen om met de vk en de gyn te overleggen om toch thuis te mogen bevallen, er is bij mij niet zo zeer een mediche indicatie om in het zh te moeten bevallen, hun rede is mijn pschychish verleden geloof ik.
    want als ik het thuis zou mogen dan is:
    punt 1: Riley in eigen omgeving
    punt 2: mijn hond is gewoon thuis.
    Punt 3: ik ben in mn eigen omgeving (wat voor mij meer rust geeft.)
    Punt 4: ik kan dan doen wat ik wil.
    Punt 5: De bevalling kan dan spontaan beginnen (wat heel belangrijk is)

En op dat moment zijn er dan 3 mensen bij mij aanwezig en het ziekenhuis is op nog geen 10 min afstand van mij thuis.
    dus mocht er iets niet goed gaan dan ben ik daar zo.
    Voor mij zou thuis bevallen veel meer rust geven als in het zh, dus ik ga het gewoon aankaarten bij de vk en gyn, niet geschoten is altijd mis.

Mijn kleine meisje is ziek, ze heeft 38,3 en is flink aan het snotteren, en ze is echt niet lekker, ze gaat vandaag naar oma voor rust, zodat ik hier in huis nog wat dingen kan doen.

Fijne zondag meiden.

XXX Gusam

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Lieve Gusam

Ik zou het zeker voorleggen aan je vk en gyn. Ik zou het een goede oplossing vinden, zeker als dat rust geeft voor jezelf.

Wat ontzettend lief van je nieuwe buren dat ze je zo helpen.

En geef Riley maar een dikke knuffel. Vervelend dat ze ziek is.

Doe jij voor zover dat gaat rustig aan! Pas goed op jezelf hoor, de baby moet voorlopig nog even in je buik blijven zitten.

Dikke knuffel van mij

Deel Deze Pagina