@mar het is kl*te dat ze zo reageerde, dat is voor jou niet prettig. Meid jij moet doen wat jou gevoel aan geeft, je zal altijd negatieve reacties krijgen van wie dan ook, ik kreeg ook van mijn vader allen maar negatief, ik heb nu zoiets het is mijn wens jammer als je het er niet mee eens bent. ik moet wel zeggen ik heb het nooit met mijn ouders besproken tot ik zwanger was en toen heb ik het verteld, en ik moet zeggen ze zijn nu tot 2x toe bij gedraait. het is niet makkelijk meid en je hoeft je niet te gaan verdedigen al wil en voel je dat wel, had ik eerst ook. nu staan ze met bewondering naar me te kijken. een dikke knuf meid, en volg je gevoel. het is jou leven en jij moet je ook gelukkig voelen. XXX Gusam
mar30, mijn vader hoopte ook lang dat ik de juiste man tegen zou komen hoor. maar ik ben geen 20 meer en ik heb gewoon slechte smaak wat mannen betreft. dus ik heb hem gezegd dat ie zich geen zorgen moet maken. ik woon/werk al 16 jaar zelfstandig en ik ben nog nooit om geld komen vragen omdat ik niet voor mezelf kon zorgen. en nu rens er is, is hij mega-blij! een relatie is helaas geen garantie voor een onbezorgde toekomst voor je kinderen. als het misloopt zijn vooral de kinderen de pineut...
Heej lieve Mar! En als alleenstaande mama mag je dan geen beroep doen op je omgeving? Nee hoor meis, ik heb nooit gevraagd omdat ik vond dat ik er bewust voor koos, alles ook zelf moest doen! Maar dat is echt niet zo! Vraag gerust om hulp! Jammer dat je ouders zo reageren, maar net wat Loopy zegt, het geeft geen garantie!
Lieve Mar Aan het begin waren mijn ouders ook heel even sceptisch, maar al snel draaiden ze bij. Gelukkig maar. Nu staan ze helemaal achter me en steunen me waar dat nodig is. Elke maand dat het weer niet raak is, kan ik gelukkig bij hun terecht. Het is wel jouw leven en jouw keus, maar ik snap dat je het er moeilijk mee hebt nu dat ze zo reageerde. Hoop dat ze snel wat meer bij zullen draaien. Bovendien is het vaak inderdaad meer dat ze zich meer zorgen over jou maken en dat is vast goed bedoeld, want zodra jij een kindje in je armen mag sluiten en zij opa en oma zijn, kunnen ze zich vast niet meer herinneren dat ze zo hebben gereageerd. Vertrouw op je eigen gevoel en zie hierboven, deze meiden doen het allemaal fantastisch en zijn geweldige moeders waar ik heel veel bewondering voor heb. Ik hoop ze snel te mogen volgen. Dat het zwaar zal zijn is niet te ontkennen, maar als jij denkt dat jij genoeg liefde en plaats hebt voor een kindje, moet je dat zeker doen. Ook bij jou zal een kindje een heel warm en veilig "nest" vinden. Dikke knuffel voor jou!
Bamjolan: Zijn je rode duivels toch doorgebroken? Je had toch pas op je banner staan dat je overtijd was of heb ik dat verkeerd? Succes met het klussen van je nieuwe huis. Lekker hoor dat het zo groot is. Gusam: Riley is echt een schatje zeg. Hoe is het verder met jou?
Hey meis Nee hoor ik wacht op mn eisprong/heb m al gehad. Beetje appart deze cyclus, volgens mij issie op de hobbel... Lieve dames, ik heb een andere Hyve aangemaakt ivm prive omstandigheden...mochten jullie me (opnieuw) willen toevoegen, pb me dan eventjes.
Lieve meiden, Bedankt voor jullie steun en lieve woorden (heb me rotgejankt, haha). Jullie hebben ook gelijk. Ik ben zekerder dan ooit dat ik graag een kindje wil en hoewel het heel zwaar zal zijn om alleen een kind op te voeden, ik weet gewoon dat ik het kan. Ik moet mijn ouders gewoon de tijd geven om te wennen aan het idee van mij als alleenstaande moeder. Dat moest ik ook! Ik weet ook zeker dat, mocht ik een kindje krijgen, ze 100% achter me staan. Mijn ouders kennende, zal het onderwerp binnenkort wel weer ter sprake komen. Hopelijk zijn ze dan wat bekomen van de schrik! Ik ben blij dat ik op dit forum zo veel steun ontvang! Liefs Mar30
@musicalfan, ik moet zeggen dat het hier wel goed gaat, alleen mijn verkoudheid wil nog steeds niet helemaal weg, het is voor een groot deel wel weg maar blijf slijm ophoesten en zo. dus van de week toch nog maar even naar de ha denk ik. verder gaat het wel goed, mij buik zit nu steeds vaker in de weg, maar nog ruim 9 wk en dan heb ik de kleine in mn armen. XXX Gusam
Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie een leuk weekend? Ik ben weer druk bezig in huis, laminaat is klaar beneden! Ben vandaag begonnen met mijn slaapkamer, morgen afmaken! Zal morgen op de babysite wat foto's plaatsen.
Hey Bamjolan Hier een lekker rustig weekend. Fijn om te horen dat het laminaat ligt en ben benieuwd naar foto's. Kun je mij dan pb voor het ww. Anders kan ik niet op je site komen. Liefs
Mijn weekend stond echt in het teken van baby's! Zaterdag een surprise babyshower voor een vriendin die over 3,5 week is uitgerekend. Vervolgens kreeg ik van een andere vriendin te horen dat ze 10 weken zwanger is (van de eerste) en morgen ga ik 2 dagen naar een vriendin die 3 weken geleden bevallen is en wel wat hulp kan gebruiken. Super leuk allemaal, maar ook wel heftig hoor. Lijkt wel of ik qua emoties is een achtbaan zit! Ik laat het gewoon maar over me heen komen. Ben vooral heel blij voor mijn vriendinnetjes! X
Mar, ik ken die gevoelens wel. Je gunt het een ander zeker, maar je wil het zelf ook zo graag. Geniet er wel van hoor! Voor ons komt het vast ook!
Tja ik herken helemaal wat je vertelt, Mar. Ik kan er de éne keer ook beter tegen dan de andere keer, dat ze baby's hebben. Zeker als ik voor de zoveelste keer tegen mijn zin in weer opnieuw ongesteld geworden ben, en dan vervolgens bij de albert hein de één na de andere zwanger zie, dan krijg ik echt zin om ze te .... SCHUPPEN..... Gelukkig houden we ons netjes in en blijven we gewoon vriendelijk glimlachen he?
@mirr en Mar ik ken het gevoel ook, voordat ik riley had heb ik dat ook heel erg gehad. maar ik ga voor jullie duimen dat jullie heel snel zwanger zijn, zodat jullie ook lekker kunnen genieten enzo. dikke knuf voor jullie. XXX Gusam
Inderdaad Mmiiiir, we blijven gewoon lachen en blij voor ze zijn. Ik wil ook niet de jaloerse vriendin zijn, met wie je niet over baby's kunt praten. Ik heb trouwens een soort van tijdsplan voor mijzelf gemaakt. Ik ga in oktober/november as. mijn huis te koop zetten. Als dat verkocht is, op zoek naar een grotere woning en daarna naar een donor. Hopelijk heb ik dan volgend najaar een donor gevonden met wie ik de grote sprong ga wagen! Ik ga eind oktober as. trouwens naar een workshop voor alleenstaande vrouwen met een kinderwens. Vooral tips (financieel) en ervaringen uitwisselen. Is een van jullie misschien al eens naar zo'n workshop geweest? X Mar30