BAM - Bewust Alleenstaande Moeders 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Nou Musicalfan, ik zeg: staar je niet blind op een negatieve test...! Gewoon over drie dagen nog een keer testen.

Vanmorgen heb ik mijn 5e IUI gehad. Ik mocht inderdaad even blijven liggen, maar voor mijn gevoel nog veel te kort. De onderhandelingen voor een volgende keer langer blijven liggen ben ik dus alweer gestart...
    Ik had nét een eisprong gehad tijdens mijn IUI. En zoals altijd was de IUI weer helemaal pijnloos en heb ik geen krampen. Krampen heb ik gelukkig maar één keer gehad.
    Overigens wèl weer een hele verstrooide typische Mmiiiir-actie:
    Ik moest 2 eenheden Pregnyl spuiten, twee dagen geleden. Hoe je dat doet? Je krijgt kleine glazen buisjes mee: een aantal met poeder (de Pregnyl, met dank aan jullie, mijn bus-volplassende vriendinnen die meedoen aan MvM) en een aantal met water met wat zouten. Je krakt één buisje met water open. Je pakt een injectiespuit met weerzinwekkend grote naald. Je zuigt het water uit het buisje. Je krakt een buisje met poeder open. Je spuit het water in dit buisje. Vervolgens zuig je alles weer terug in de injectiespuit. Je krakt het tweede buisje met poeder op. Je spuit je injectiespuit leeg in dit buisje. Je zuigt weer alles op. Je vervangt de naald door een wat vriendelijker (kleiner) exemplaar. Je spuit het in je buikvel.
    Nou dus ik aan de slag, met een slaperige kop (het moest om 12 uur 's nachts zodat ik precies op tijd een eisprong zou hebben). Ik krak de drie buisje open en meng de boel, vervang de naald (néé dat vergeet je niet!) en begin te spuiten. Op een gegeven moment begint het toch wel wat gevoelig te worden. 't Is ook best een hoop vloeistof die je naar binnen spuit... Dus oké, halverwege wissel ik van kant en begin de rest aan de andere kant van mijn navel te spuiten...
    Denk ik opeens: hm heb ik het nu wel goed gedaan? Wat blijkt: ik heb per ongeluk twee buisjes water met één buisje poeder gedaan...! Dus veelsteveel water en niet genoeg poeder. Gelukkig had ik nog één buisje reservewater, dus heb ik het andere buisje poeder nog kunnen mengen en ook kunnen inspuiten.. Nóg meer water onder mijn huid... Nou dat is dus effe een paar dagen geen strakke spijkerbroek aan: mijn buik is mega-gevoelig geworden en voelt als één blauwe plek aan!
    Over vier dagen moet ik nog een half buisje Pregnyl spuiten, om de innesteling te ondersteunen. Overigens zag mijn baarmoeder er weer fantástisch uit op de echo hahaha. Ik ga me denk ik maar opgeven voor de miss baarmoeder verkiezingen. Nou zaadjes, zwemmen he? En embryo: lekker paar daagjes reizen en dan staat er een bedje voor je klaar!!

2. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    haha, miss baarmoederverkiezing.

Maar ja, jeetje is wel heftig zeg allemaal. jezelf spuiten is zo onnatuurlijk. Ik heb dat ook. Injecteer mezelf met b12 injecties.
    Maar dit is natuurlijk weer anders.
    Oei, te weinig poeder en teveel water. En dan nog een gespoten. Kan dat geen kwaad? Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen.
    En o ja, ik denk niet dat ik die test over 3 dagen herhaal. Ik wil zolang als ik kan wachten.

3. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Spannend miiir.
    En idd lijkt mij ook best eng zo jezelf spuiten.
    Ook ik ga voor je duimen.

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

@mirr ik ga voor je duimen dat het raak is.

@musicalfan ik ga voor jou ook duimen dat je over een paar dagen een super posi test in handen hebt.

@woningruil, dit gaat goed komen alleen eff gedult hebben, dit omdat die nog bezig is met scheiding, maar ik heb gedult genoeg voor dat huis.

XXX Gusam

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Nou het is hier over.:x Heb enorme buikpijn en ben echt ongi. Niet zoals normaal, maar net wel tijdens plassen flinke stolsels verloren.
    Vanmorgen had ik toch nog een test gedaan(ik was zeer onrustig) en die was licht positief.Maar wel zeer licht streepje (krijg hem helaas niet op de foto) dat ik dacht ben ik het me nu aan het verbeelden of is het echt zo. Donderdag had ik ook getest en toen was er ook iets te zien in een bepaald licht maar nu was het dus echt duidelijker. Ik blij, dacht zou het dan toch echt zo zijn? Maar dat was dus voor zeer korte duur. Even later kreeg ik enorme buikkrampen en met plassen veegde ik wat bloed weg. En helaas zette dat dus door.
    Dus op naar de volgende ronde. Moet wel zeggen dat ook al was het te mooi geweest om waar te zijn dat het in een keer gelukt zou zijn ik nu flink teleurgesteld ben.
    Juist vanwege dat lichte streepje, maar eigenlijk daarvoor nog vanwege dat ik overtijd was en ik dat nooit ben en ik heel veel klachten heb die zwangerschapsgerelateerd zouden kunnen zijn.
    Maar ja we houden de moed erin en gaan door.

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hou moed musicalfan! aan de vage test te zien heeft je lijf het in ieder geval geprobeerd en dat is al heel goed nieuws! wie weet is het volgende ronde raak, wij duimen in ieder geval heel hard!

het is nu even vreselijk k*t, maar waarschijnlijk kun je het over een dag of 14 alweer proberen!

7. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Thanks Loopy

Ik ben wel erg geschrokken. Vanmorgen dus licht positief getest, eerst nog niets te zien bij toiletbezoek en 2 uur later wat afvegen. Toen weggeweest en eenmaal thuis leek het wel of er een vulkaan was losgebarsten. Ik verloor zo ontzettend veel grote rode stolsels. Ik was zo bang. Ik heb altijd als ik ongi ben wat last van stolsels maar dit was gewoon eng en grote ertussen. En het rare is, dat ik nu bijna niet meer ongi ben. Alsof dat er allemaal uit moest en klaar ofzo.
    Ben er toch verdrietig om. Misschien is het raar, maar ik kan het niet helpen. Ben er niet eens zeker van dat ik daadwerkelijk in verwachting was, maar toch.
    Ga morgenochtend eerst de test aan mijn ouders laten zien(kijken of zij ook streepje zien of dat ik me dat verbeelde)en dan naar de huisarts. Toch voor de zekerheid laten prikken op hcg. Dan weet ik in ieder geval zeker of ik wel of niet in verwachting was. Dat moet ik voor mijn gemoedsrust gewoon duidelijk hebben, of is dat vreemd??
    Ik heb dit in ieder geval nog nooit zo meegemaakt en ik was er gewoon echt bang van. Sorry, maar wilde het toch even van me afschrijven.

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    het ís ook erg verdrietig. ik heb het ook 3 keer gehad. twee keer ervan bijna een week over tijd en één keer ruim een week.

ik heb mezelf getroost met het idee dat mijn lijf moet hebben herkend dat het vruchtje niet gezond genoeg was. en als je een zwaar gehandicapt kind hebt verloren is dat wel een kleine geruststelling: dat je lijf werkt zoals het hoort.

ik denk dat er een klein vlindertje bij je is weggevlogen. maar het is wel bijzonder dat dit vlindertje juist jou als mama wilde hebben. en ook al mocht het niet bij je blijven, dat is toch ook wel bijzonder!

heel veel sterkte meis...

9. Gusam

Gusam Niet meer actief

loopy ik sluit me helemaal bij je aan, musicalfan het is idd even schrikken, maar ik hoop voor je dat de volgende maand, je beeb blijft plakken, ik ga voor je duimen.

Hier gelukkig al 3 dg geen medicijnen hoeven te gebruiken tegen de misselijkheid, over ruim 2 weken een geslachtbepaling, en ik ben benieuwt of mijn gevoel klopt (meisje)
    Verder gaat hier alles goed, bij Riley is het 1e tandje door, nog neit helemaal zichtbaar maar wel voelbaar hihi (scherp randje nu)

XXX Gusam

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Loopy, Wat schrijf je dat ontzettend mooi en lief. Krijg er tranen van in mijn ogen en kippenvel. Ja, jij weet als geen ander hoe moeilijk e.e.a is. Ik ben zo blij voor je dat het nu allemaal goed gaat.
    Ik heb de test vanmorgen aan mijn ouders en de assistente laten zien. Zij zagen hem ook (dus ik verbeelde het me gelukkig niet).
    En net laten prikken op hcg. Dan weet ik het straks in ieder geval of het wel of niet zo was.
    Zo niet, was het een vals positieve test van de kruidvat.
    Zo stom ook, als ik niet gisterochtend had getest had ik het niet eens geweten. Was ik hoe dan ook, ook geschrokken, want dit was gewoon eng.
    Maar er riep iets in mij gisteren om toch te testen (terwijl ik eigenlijk nog een weekje zou wachten). Nou ja, maakt verder ook niet meer uit.
    Ik hou hoop en moed, was pas de eerste ronde.
    Hoop dat met jou alles goed gaat en nogmaals bedankt voor je ontzettend lieve woorden. Dat doet me goed.

Liefs van mij

11. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    het is helaas zo dat meer dan de helft van alle zwangerschappen misgaat vóór de NOD. dus veel vrouwen die (te) vroeg testen kennen dit klotegevoel ook. Ik denk niet dat het een foute test was, maar dat je een hele vroege miskraam hebt gehad.

12. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Balen zeg! Ik hoop dat de volgende x je beebje blijft plakken.

Bij mij is het ook spannend. Heb vandaag een echo gehad en het vruchtzakje had de termijn van 5w1d. Maar er was nog geen beebje zichtbaar helaas. 10 mei mag ik weer voor een echo komen!

Liefs Ylona

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Bedankt meiden voor alle lieve woorden.

Spannend Gusam, ben heel benieuwd of je gevoel goed is.
    Hoop dat Riley niet al te veel last heeft gehad van haar tandje die doorkwam, of was dat misschien de reden dat ze pas ziek was.

Ylona dacht je dat je verder was in je zwangerschap of niet?
    Nog gefeliciteerd met Mika. Beetje laat, maar hoop dat het een leuk feestje was.
    Spannend dan de volgende echo.Duurt dan wel even, maar dan zullen ze sowieso de baby zien.

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ach wat jammer, Musicalfan, ik lees net dat je een behoorlijke teleurstelling hebt gehad...
    Ik vind het echt heel vervelend voor je...

Het blijft áltijd lastig he, met dat testen voor of rond je NOD. Ik lees zo vaak dat het dan toch nog mis gaat. Maar als je al een test hebt liggen dat is het zó moeilijk om toch maar even af te wachten!

Daarom ben ik blij dat ik volgende week een dikke week op vakantie ga. Mijn NOD is op de 6e, maar ik kom pas de 8e 'savonds laat thuis. En ik laat de tests gewoon liggen waar ze liggen. Omdat ik een buitensport vakantie ga doen zonder apotheek om de hoek (voor zover dat mogelijk is in Frankrijk... )
    wordt volgende week voor mij geen moeilijke wachtweek gelukkig..!

@Ylona: wel fijn dat je al iets hebt kunnen zien he? En als je de 10e terug mag komen, kun je het hartje zien kloppen. Lijkt me geweldig...

15. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey Miir, ik had getest toen ik 8 dagen overtijd was, maar ja, toen ging het ook meteen mis.

Lekker op vakantie. Geniet ervan en inderdaad dan heb je lekker afleiding en kun je niet in de verleiding komen om te testen.

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    veel plezier op vakantie miir! ik zou de wijntjes voor de zekerheid maar laten staan ;)

17. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Oeps sorry, verkeerd gelezen...!

Ik heb trouwens al bedacht dat ik een keelontsteking heb, en daarom aan de antibiotica ben en (dus) geen alcohol drink ;) ...

18. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hier even een update:

Jaja er is kennelijk een wonder gebeurd hier en ik ben helemaal aan het stuiteren en tegelijkertijd ook best bang.
    Na afgelopen zondag zo enorm veel dikke stolsels en veel bloed te hebben uitgeplast na een heel licht positieve test, dacht ik het is over. Ik kreeg van jullie allemaal hele lieve berichtjes en die deden me erg goed.
    Afijn, mijn temp bleef hetzelfde en ik ben enorm misslijk (wordt steeds erger en heb vreselijke lage rugpijn.)
    Maandag hcg laten prikken maar die uitslag duurt nog even (ik vroeg het vandaag, maar ze hadden hem dus nog niet)
    Iets in mij liet me voelen doe een test, dus gedaan. Met middag urine. En wat er gebeurde ik kan het nog steeds niet geloven. Dat minieme lichte streepje van zondag (wat ik me overigens gelukkig niet verbeelde, blijkt nu overduidelijk te zijn). Mijn fototoestel deed het niet, mijn telefoontoestel was leeg, dus ik werd zo'n beetje gek, want ik had er graag een filmpje van gemaakt, om het streepje snel te zien verschijnen, want dat gebeurde. Toen de clear blue erbij gepakt en die zei heel snel zwanger. Wat ik al zei ik ben aan het stuiteren, en tegelijkertijd ban, want ik heb wel veel last van mijn onderbuik (vooral rechtsonder).
    Ik heb nog gesmeekt om een afspraak bij de huisarts voor morgen en ze heeft me er tussen kunnen proppen. Net mijn moeder en zus aan de telefoon en heb het ze niet verteld. Ik wil dat morgen doen nadat ik bij de huisarts geweest ben dmv een leuk shirtje aan te trekken. de rest hoort het als alles goed mag gaan pas bij een week of 12.
    Maar hoe moeilijk is dat, dat je het nu met niemand kan delen.
    Ik kan het wel van de daken schreeuwen en hoop dat jullie dat ook snel mogen doen.
    Dit is tot nu toe (ook al kan het nog zo fout gaan, maar daar gaan we niet vanuit) wel een successtory, want wat er zondag gebeurde was echt zo schrikwekkend. Wel las ik over miskramen over helder rood bloed en bij mij was het enorm donker rood/bijna tegen zwart aan, maar zoiets heb ik nooit eerder gehad.
    Ik wilde het wel even kwijt en hoop dat ik door mijn endometriose niet alsnog een miskraam oid krijg.
    Echt ik kan het gewoon niet geloven.
    Ik duim voor jullie dat jullie dit gevoel ook snel mogen krijgen.
    En dus de eerste ronde raak!
    Sorry voor mijn oh zo enthousiaste verhaal, maar ik duim echt voor jullie dat jullie dat ook snel mogen hebben.

Knuffels van mij

O ja, foto is uiteindelijk wel gelukt. Zie avatar

19. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    HOERA musicalfan, wat een goed nieuws... !!
    Wèl goed dat je aangedrongen hebt op een afspraak zodat alles eens goed nagekeken wordt.

20. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    oh wow wat mooi! super zeg! dan loopt je denk ik bijna gelijk op met ylona!

Deel Deze Pagina