Wow, kan me voorstellen dat je helemaal hyper bent. Heb je een beetje geslapen vanacht? Supergefeliciteerd en dat in de eerste ronde
Dank je wel, big wish. Nee, ik heb nauwelijks geslapen. Ben wel doodop. Was onrustig en zo ontzettend beroerd dat ik een emmer naast mijn bed had gezet. En ik heb een soort angst voor spugen. Tja, dat is dus heel fijn. Heb hem uiteindelijk niet nodig gehad, maar het word nu al steeds erger. Durf bijna niets te eten en te drinken, maar zal wel moeten he. Maar ja, ik wil verder niet klagen want dit is wat ik zo ontzettend graag wil. Hoop echt dat ik over een week of 4 een echo krijg. Ik heb pas rust als ik weet dat het echt zo is en een hartje zie kloppen. Enne, ik ga zo eerst naar de dokter en daarna ga ik het mijn ouders en zus vertellen. Wat zullen zij opkijken zeg. De rest hoort het pas als alles goed blijft gaan over een week of 8/9.
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest. Ik krijg volgende week mijn eerste echo, omdat de arts zeker wil weten dat het goed zit. Hij heeft me voorzichtig gefeliciteerd. Ik vond het ietwat te vroeg, had zelf gevraagd of het eind Mei kon, de echo, maar vanwege al het bloedverlies wil hij zeker weten dat het goed zit en niet bbz is. Hij zei, zien ze niets omdat het te vroeg is, dan doen we het gewoon een week erna weer, en desnoods daarna weer, net zolang totdat we zeker weten dat het goed is. Dat is wel fijn, zo'n huisarts. Hij leeft enorm mee. Hij vond het ook vreemd van de test van zondag en al dat bloedverlies, maar ik zei hem, dat ik dan niet had verwacht dat de test daarna zo overduidelijk zou zijn. Hij had dat ook niet verwacht, want mocht er hcg achterblijven door bijv een miskraam, dan blijft de streep hetzelfde (eerste bijna dus niet te zien) en wordt hij niet zo overduidelijk als dat hij nu is. Hij zei ook het wijst echt op een zwangerschap, maar ik wil het wel zeker weten. Echt, ik ben zo blij met hem als arts. Gisteren wel verteld aan mijn ouders en zus. Ze waren zo verrast en blij, want wie had dit verwacht. Nu afwachten tot volgende week.
zou het kunnen zijn dat je één van de twee vruchtjes bent verloren? ik hoop dat alles goed zit meis, ik blijf duimen!
musicalfan, wat een goed nieuws, bij mij kwam er ook in me op na jou verhaal dat het evt een 2ling is geweest en dat er 1 is afgestoten. vandaar je stolsels enzo. Hier weer controle gehad bij vk, alles was goed maar mijn bloedruk was laag en dit moet ik in de gaten houden, maar ja ik heb altijd een lage bloeddruk. Hoe is het met de andere dames? XXX Gusam
Gusam, fijn dat het allemaal goed was en dat ze die bloeddruk in de gaten houden. Aan een lage bloeddruk kun je vaak zo weinig doen. Daar heb ik ook altijd last van. Update van mij: Ik heb mijn banner weggehaald. Ik wil eerst duidelijkheid. Heb vandaag de echo gehad, ik had hem een dag vervroegd. Nog steeds wat bloedverlies e.d. Was echt erg steeds met stolsels e.d. Om gek van te worden. De echoscopiste was erg lief, en er was een vruchtzakje te zien. Hij denkt bijna zeker te zijn dat het dat was. Ik ben ook geen 6 weken. (Die twee weken krijg je er altijd bij, maar klopt echt niet altijd). Ik weet exact wanneer ik geinsemineerd heb, dus zou nu pas 4 weken en 1 dag zijn. Heel raar eigenlijk allemaal, want mijn laatste ongidag was 21-3-10 Hij zag wel cystes, en endometriose. Tja, vorige maand geopereerd en daar werd definitief endo geconstateerd. Hij dacht eerst ook een vleesboom te zien, maar was daar niet zeker van. hij heeft de eierstokken opgemeten en zal dit denk ik naar de huisarts sturen. Hij zei tegen me, probeer hoop te houden, want het is duidelijk dat er een vruchtzakje te zien is, en dat je dus zwanger bent. Voor 4 weken, is dat goed. Maar verder kan hij nu ook niet veel zeggen. Hij moet natuurlijk ook voorzichtig zijn. Toch ondanks het vele bloedverlies een vuchtzakje te zien, vond ik erg fijn. Waarschijnlijk over 2 weken, 2,5 week terug. Hoop dat het bloeden snel stopt (lijkt er nu echt op), maar dat maakt je gek. Hij zei dat er dan de volgende keer echt iets te zien moet zijn. We blijven dus redelijk in onzekerheid, maar misschien is er toch nog hoop. Dus duimen blijven draaien. Ik had dinsdag nog wel twee keer getest voor de zekerheid en deze gaven duidelijk zwanger aan. Die van clear blue binnen 36 seconden. (had het gefilmd) Dus zwanger dat ben ik sowieso. Maar kan dus nog steeds alle kanten op. (Ik weet dat als je een miskraam hebt ook het hcg nog even blijft in je urine, maar wordt het dan niet minder duidelijk?) Nu maar hopen dat het alsnog de goede kant op mag gaan. Hoop dat het met jullie verder goed gaat.
ik blijf duimen musicalfan! het ene vruchtje nestelt eerder in dan het andere. daar kan wel een paar dagen verschil tussen zitten. dat ze al een vruchtzakje zag is volgens mij een goed teken! als ik jou was zou ik lekker kalm aan proberen te doen (geen zware dingen sjouwen en lekker op tijd naar bed) en als het goed zit zit het goed hoor! voor de rest kun je helaas niets anders doen dan wachten knuffel van loopy
ik had toen ik een mk kreeg ook dat de testen heel langzaam lichter werden, en op een gegeven moment niet donkerder werd en terug liep kwa duidelijkheid. Maar dat er nu een vruchtzakje te zien is is wel positief, ik ga iig heel hard voor je duimen. Ik moet er ook even bij zeggen, toen ik de miskraam (van te voren bloedverlies) kreeg, was er op de echo onder in de baarmoeder bloed te zien, en het vructje zat toen al daar, ik hoop dat dit je een beetje gerust steld bent, en als ik je onzeker heb gemaakt sorry, maar mijn duimen draaien op volle toeren en jij krijgt over 2 wk een super mooie echo. Dikke knuf Gusam
Loopy en Gusam bedankt weer voor jullie woorden. Gusam, je bent gewoon eerlijk. Ik ben reeel en weet zelf ook heel goed dat het twee kanten op kan gaan.Hopen dus dat het de juiste kant op zal gaan. Jij maakt me zeker niet onzeker, dat was ik al een beetje. Toch kreeg ik ietwat hoop na de echo van gisteren. O ja over de test. Ik had van de week nog eens getest en nog sterk positief. Had verwacht dat het streepje minder zou zijn e.d. Geduld is hierbij het sleutelwoord. En dat is natuurlijk verdomd moeilijk. Zeker omdat alles onzeker is. Als het straks wel goed mag zitten, weet ik zeker dat ik eindelijk wat rust heb, ook al zit ik dan nog voor de 12 weken. Op een of andere manier heb ik wel een goed gevoel, vanaf het begin, maar dat bloedverlies, maakt je gewoon onzeker. Lief dat jullie duimen. Ik hou jullie zeker op de hoogte. Volgende echo zal eind Mei zijn. Kon wel eerder, maar dat wil ik zelf niet. Ik wil zeker weten dat er iets te zien zou kunnen zijn, qua termijn, als er dan niets te zien is, is het foute boel. Ik zoek veel afleiding en neem inderdaad mijn rust waar nodig is.
ik ga er vanuit na je verhaal dat het allemaal wel goed zit, zeker omdat je test positief blijft en niet afneemt, ik blijf bij het idee dat het er 2 zijn geweest, alleen 1tje heeft het niet gered. Meid mijn duimen draaien nu overuren voor je. XXX Gusam
ik wilde jullie mijn buikfoto's niet onthouden. de 1e is van 6 wk en de 2e is van 15 weken. zien jullie verschil?? XXX Gusam
Wow, wat een mooie buikfoto's. Je ziet zeker wel wat verschil. Kleintje groeit lekker bij je. Even nog ego: Mijn buik is toch ook al wel een beetje opgezet. En ik heb voor mezelf besloten: Ik kan me nu wel druk maken en stressen, maar straks is het wel goed en heb ik voor niets zitten stressen. Ik ben hoe dan ook zwanger, dus ga nu gewoon proberen te genieten. Dan zie ik eind Mei wel verder. Hier haal ik dan mijn hoop maar uit, en hoop dat ik met mijn gevoel goed zit.
Hoi Allemaal, Musicalfan: Mijn gevoel zegt hetzelfde als Gusam, dat het er eerst 2 zijn geweest. Ook mijn duimen blijven overuren draaien, en heb eigenlijk wel een goed gevoel hierover. En idd je hebt gelijk, zwanger ben je nu iig wel, dus probeer te genieten en je niet te druk te maken. Al zal dat moeilijk zijn. Gusam, ook ik zie idd echt wel verschil. Gaat alles weer beter met jullie? Hoe is het verder met iedereen?
Hoi dames! Net even bijgelezen. Wat een onzekerheid, Musicalfan... Er zit niets anders op dan je niet te veel druk maken, maar ik kan me voorstellen dat het gemakkelijk gezegd dan gedaan is... Ik ben helaas ongesteld geworden vorige week dinsdag. Voordeeltje: lekker wijntje kunnen drinken. Afgelopen zaterdagavond heb ik mijn eerste "shot" Gonal-F weer gehad en we gaan dus weer vrolijk verder met proberen....
wat vervelend voor je Miiir. Inderdaad kun je nu lekker wijntje drinken, maarja toch..... Op naar de volgende ronde
Jippie hier een goede echo gehad!!! Bleek wel iets minder ver te zijn maar dat kan ook nog een meetfout zijn! Over 2 week weer een echo!!!