In jan gestopt met de pil en ook nog niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roos84, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Hi meiden!

ik ben op zoek naar meiden die ook in Januari gestopt zijn met de pil en nog niet zwanger zijn.

Ik heb al behoorlijk wat angsten en frustraties en ik ben benieuwd of jullie die ook al hebben en hoe jullie ermee omgaan!

Groetjes Roos

2. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hoi,

wij hebben een januaritopic, kom je daar gezellig meekletsen!
    Ik ben wel al zwanger geweest, maar dat is helaas een missed abortion geworden met bijna 10 weken. Nu weer aan het wachten..

3. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    hey ik heb ik februari me spiraaltje laten verwijderen...niet januari maar iets later....

tot nu toe ook nog geen zwangerschap, ronde 7. heb een hele korte cyclus.

4. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Lijkt me ideaal zo'n korte cyclus! (Weet niet hoe jij het vindt?)
    Ik heb juist een hele lange cyclus :( Ik ben begin van de week ongesteld geworden en zit nu ook in ronde zeven.
    Begint jou de moed af en toe ook niet in je schoenen te zakken?

5. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Ik ga eens even kijken of ik jullie kan vinden en dan bijlezen!
    Bedankt voor de uitnodiging!

6. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    hey ja het voordeel is dat je vaker een kansje hebt....maar de luteale fase is bij mij ook kort en dat maakt het net weer iets moeilijk. zie dat jij dat ook hebt?

ja deze maand heb ik echt een dipje. had altijd een romantisch idee van zwanger worden. lekker naief natuurlijk. zit nu een dag voor NOD en gisteren negatief getest, blijf hoop houden voor deze ronde...

erge is dat op een of andere manier om mij heen een babyboom gaande is. deze maand van drie vriendinnen gehoord dat ze dus in verwachting waren, eentje in de eerste ronde al. en ja klinkt heel erg maar dat steekt dan wel even ondanks dat ik het iedereen van harte gun.ik wil het nog 2 rondes aanzien en dan misschien toch naar de dokter, is wel snel denk ik maar ik wil toch iets meer zekerheid.ben wel al bekend bij de gyn, maar moest het eerst zelf proberen was ook vanplan deze maand met tempraturen en ovulatie sticks te beginnen. wou daar nooit aan maar begin steeds meer te denken dat ik dat toch maar ga doen

en bij jou?

7. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Hi meid!
    Ja ik heb ook een korte luteale fase. Van 9 dgn. En jij?
    Ik ben 30 juni hiervoor bij de gyn. geweest. Deze en de fertilitie arst (of hoe het ook heet) waren van mening dat het geen kwaad kan. Hier op het forum lees ik alleen soms andere dingen, dus daar word ik dan weer erg onzeker van!
    Sinds 3 dgn slik ik nu teunisbloemolie en femina-care tabletten. Hier zit monnikenpeper in. Ze zeggen dat dit helpt bij een lange/onregelmatige cyclus. Ik ben benieuwd.
    In mijn omgeving is ook een babyboom gaande. Een vriendin van mij is zwanger, binnen 3 maanden. Ik gun het haar wel en ben ook wel blij voor hun, maar het steekt ook. Zij is daarbij in maart gestopt met de pil en ik in januari. Ik dacht gewoon dat ik de eerst volgende zwangere zou zijn! Ik begrijp je gevoelens dus echt totaal!!
    Ik ga voor je duimen dat je ongi niet doorkomt en je zwanger bent! Hou me op de hoogte..
    Groetjes!

8. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    ja hier het zelfde ik heb 10 dagen en dat is dus niet te kort, kan geen kwaad zei de gyn. maar ja als je dan de verhalen hoort en leest dan ga je aan jezelf twijfelen.

haha ik ben al tien keer op de wc wezen kijken maar zie nog niets komen.... het jammere is dat ik totaal geen menstruatie klachten hebt, alle keren niet gehad dus ik voel niets aankomen. ik loop al 3 dagen van te voren met inlegkruisjes voor het geval dat, is me al meerdere keren overkomen dat ik het werd en het niet in de gaten had.
    ook daar maakte ik me zorgen over, ik dacht kan toch niet goed zijn als je helemaal niets voelt gebeuren als die ongi komt. maar dat vond de gyn volgens mij raar, die zei ben blij er zijn 1000 vrouwen die met je willen ruilen om zo klachtenloos hun periode krijgen. terwijl ik twijfelde of het dan wel echt was.:( eigenlijk een botte boer he.

wanneer heb jij je NOD? word je wel begrepen in je omgeving of krijg je ook de standaard opmerkingen?

groetjes nijma

9. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Ik heb eigenlijk nog niet berekend wanneer mijn NOD is. Moet ik nog even doen. Mijn ongesteldheid is nu zo goed als over, dus dan krijg ik weer een beetje moed. Ik zat zo in een dip dat ik even helemaal nergens meer zin in had.
    Morgen krijgen wij de sleutel van een nieuwe woning, dus ik hoop dat ik mn gedachten daar een beetje op kan gaan zetten. Maar dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Mensen in mn omgeving die weten van mijn kinderwens, roepen dan ook allemaal dingen als: stort je nu maar op je huis dan komt de rest vanzelf wel of 'als je er nu straks minder mee bezig bent dan lukt het misschien wel'. Pfff ik vind dat zo'n onzin. Ik wil er wel minder mee bezig zijn, maar het uit je gedachten krijgen terwijl je het zo graag wil is niet te doen!
    Ik heb zelf ook weing klachten bij mijn ongesteldheid. Ik heb alleen last van hoofdpijn achter mijn ogen, dus ik voel het wel aan komen en weet dan ook al hoe laat het is.
    In welk ziekenhuis ben jij geweest?! Die gyn. komt inderdaad nogal raar over. Het geeft me een beetje het idee dat hij zoiets had als; wat kom je eigenlijk doen?!
    Weet je inmiddels als meer over je ongi? Hopelijk nog niks te bekennen!

10. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    hey roos

hier nog niets...geen ongi en vanochtend een spierwit testje dus harstikke negatief:x

ja kan me je dip helemaal indenken, eigenlijk is het ook helemaal niet leuk meer.

he wat toevallig, mijn vriend en ik krijgen dinsdag als het goed is de sleutel van ons appertement, wel klein maar alles beter dan hoe we nu zitten. maar inderdaad het is wel een welkome afleiding, al hoe wel het ook klopt dat je het toch niet kunt vergeten. alsof er een knopje is van nu niet meer eraan denken. is ook de meest onnozole opmerking, ja als je er niet aan denkt komt het vanzelf. bij ons in de omgeving weet bijna niemand, op één vriendin na dan, dat we aan het proberen zijn. af en toe vind ik dat rot want ik heb dan niemand waar ik tegen kan zeuren als ik toch weer ongesteld wordt, maar ik ben wel blij dat me niet dan iedere keer én? wordt gevraagd. soms is het echt ergelijk dat mensen in de omgeving denken dat je maar met je vingers hoeft te knippen en dan zwanger bent. pff wat een geklaag he....haha ben een zeur vandaag denk ik.

maar hoe is het bij jou, weten veel mensen het? en zijn die echt begrip vol of niet? soms denk ik dat het moeilijk te begrijpen is als ze zelf niet ook heel graag een kindje zouden krijgen.

nou ik hou je op de hoogte als er iets veranderd hier...maar ik denk dat ik je wel ga volgen naar de volgende ronde..

groetjes nijma

11. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Hi Nijma!

Wat ontzettend balen van je negatieve test!!
    Ik had zo gehoopt op positief nieuws!

Bij ons weten niet heel veel mensen het. Wat beste vriendinnen, mijn moeder en wat collega's. Dit doordat ik al naar de gyn. ben geweest en op het werk mn tranen niet kon verbergen.
    Mn moeder wist een lange tijd van niks, omdat ik haar graag wilde verrassen met leuk nieuws, maar nadat mijn vriendin zwanger bleek, kon ik het niet meer voor me houden.
    Nu voelt het wel als een opluchting om met haar erover te kunnen praten.

"soms is het echt ergelijk dat mensen in de omgeving denken dat je maar met je vingers hoeft te knippen en dan zwanger bent." Dit gevoel ken ik zo goed. Een collega van mij is ook in januari gestopt met de pil (zij weet het niet van mij) en was gelijk in ronde 2 zwanger. Nu wij gaan verhuizen naar een nieuw huis zegt ze ook steeds van; nou dan kunnen jullie straks ook een kindje nemen. Grr dat is zo frustrerend!! Maarja ik neem haar niks kwalijk, omdat ze van niks weet en misschien zou ik ook niet verder denken als het bij ons gelijk raak zou zijn geweest. Maar pijnlijk is het wel!

Morgen wordt bij ons een harde klus dag, dus ik weet niet zeker of ik dan op het forum kom, maar ik vind het fijn om zo te kletsen en te merken dat ik niet de enige ben! (al betekent dat voor jou ook geen goed nieuws ;))

Groetjes Roos

12. Blondy

Blondy Actief lid

26 jun 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hi meiden!

Wij zijn ook al vanaf januari bezig en helaas, nog geen beeb..
    Zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsen.

Ik ga alleen wel morgen op vakantie, dus ik kom over twee weekjes terug!

13. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen.
    Nu eerst genieten van je vakantie. Fijne vakantie en tot daarna!

Hopelijk komen zuurtjes pendels uit!

14. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    hey blondy leuk dat je ook mee komt kletsen, gezellig. maar eerst genieten van je vakantie:D

nou mijn testen blijven wit. maar ook nog geen ongi. morgen nog afwachten maar ik heb het idee dat die er wel aan komt nu.

ja mensen kunnen soms een rare opmerkingen maken. ik merk wel dat het steeds moeilijker wordt daar mee om te gaan. ben altijd heel blij voor iedereen als ze zwanger zijn, maar toch het steekt.

een vriendin van mij is misschien voor de tweede keer nu zwanger, per ongeluk......vind ik zo onbegrijpelijk.

groetjes nijma

heb je de sleutel gekregen? zeker druk nu he, moet je nog veel doen in huis? en veel shoppen?

15. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Wat balen dat je testen spierwit blijven.
    Misschien is je LF nu wel langer?

Hebben jullie ondertussen ook de sleutel gekregen??
    Wij zijn ontzettend druk aan de klus, aangezien wij 1 sep al uit ons oude huis moeten. Dit is ook een koopappartement en tja we waren natuurlijk ontzettend blij dat we het verkochten, alleen moet alles nu razend snel.
    Alle muren worden gestuukt. Dat scheelt.

Ik merk aan mezelf ook wel dat ik steeds minder blij kan zijn voor anderen. Ik probeer het wel te zijn, maar dat is gewoon ontzettend moeilijk als je zelf ook iets heeeel graag wil. :(

ik hoop dat als we allebei ons huisje af hebben, ons een beeb gegund is!

16. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    ja ik hoop dat dat zich dan ook verlengt, misschien als ik dadelijk een cyclus van 28 dagen krijg dan wordt die ok langer hoop ik. dus probeer het zo maar te bekijken dan is er tenminste iets positiefs gebeurt.

de sleutel wordt eind van de week pas, is een huurapp, en die mensen hadden meer tijd nodig. wel een beetje balen maar ja wat is een paar dagen. zo wie zo rot we hebben een bankstel besteld maar dat duurt dus 14 weken. schrok me echt kapot. bij ikea dus maar een `overleef` bankje:) gekocht voor de tijd. qua klussen, haha heb al een tijdje een hele andere gedachte bij dat woord:D, valt het mee. de muren en plafonds laten we spuiten, de vloer die er ligt is is pas nieuw gelukkig en de rest ziet netjes uit. alleen veel shop werk voor mij hihi goh wat erg;)

moeilijk vind ik vooral als ze gaan opscheppen dat ze zo snel zwanger waren, eerste ronde gelijk raak, ja ik ben zo vruchtbaar.... pff nee dat is gewoon geluk hebben hoor. dan denk ik wel eens oke leuk hou nu maar weer je mond:(

ik hoop nu wel dat ik morgen ongi wordt, klinkt raar maar dan kan ik tenminste door. heb nu echt zo´n gevoel van stil staan.

groetjes nijma, en klus ze he;)

17. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    nou ga gezellig mee de volgende ronde in, ben ongesteld geworden.
    heb gelijk maar van die ovulatie testen besteld......wie weet;)

18. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    Wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden! :x
    Toen ik pas ongesteld werd, voelde ik me zo vreselijk rot en ellendig!!
    Nu de ongesteldheid weer voorbij is en ik druk aan de klus ben gaat het weer beter.
    Ik hoop ook dat die pillen die ik sinds kort in neem helpen. Het is even afwachten en aankijken, maar mn depressie is nu iig weer omgezet naar hoop!!

Wij laten ook alle muren stucen en sauzen! Dat scheelt een hoop werk. Onze vloeren worden gratis gelegd dus ook dat scheelt een hoop gezwoeg. :D Ik ben nu de deuren aan het verven in de schuur en aangezien we maandagavond moeten verhuizen wordt het zondag en maandag stressen qua schoonmaken, verhuizen etc. De vloeren worden maandag overdag 'pas' gelegd.
    Snap je het nog? haha, we hebben echt tijdsdruk!

ik kan ook heel slecht tegen die opmerkingen. Nu besef ik ook hoe kwetsend het kan zijn. En hoe pijnlijk!
    Vooral tijdens mijn ongesteldheid kan ik er heel slecht tegen en moet ik om het minste en geringste huilen. Heb jij daar ook last van?

Ik heb vorige maanden ook ovu testen gebruikt. Dipstick van sensitest. Ik vind ze goed.
    Ook heb ik getemperatuurd maar afgelopen maand en deze maand heb ik er wel met de pet naar gegooid eigenlijk.

Wat jammer dat jullie de sleutel later krijgen. Wanneer moeten jullie je 'oude' woning uit zijn? Hebben jullie ook last van tijdsdruk?

Groetjes!

19. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    MMh ik zie nu opeens dat ik sommige dingen al heb verteld in een eerder berichtje hierboven.
    Ach ja, ben blond! ;)

20. nijma

nijma Bekend lid

16 aug 2010
    573
    0
    0
    limburg
    haha maakt niets uit. gaan vandaag de sleutel halen, om twee uur. vind het wel spannend. ons vorige appertement zijn we al bijna drie maanden uit. beetje vreemd gelopen was via de woningvereniging maar ik hield het echt niet uit. die mensen in dat complex waren werkelijk gek. echt gek. die deden snachts de meest vreemde dingen en altijd lawaai. na een half jaar had ik het zo gehad dat ik naar me moeder ben vertrokken. trok het gewoon niet meer. toen hebben we de huur opgezet. gelukkig was er heel snel een nieuwe huurder en die wou de hele inboedel overnemen dus we hebben alles laten staan. tja en toen was het wel een beetje rot. want met zijn tweeën bij me moeder is leuk maar ja die privecy ga je missen;)

maar de woningvereniging had geen haast dus huren we nu particulier. is wel een soort tussen oplossing want het is mij eigenlijk te klein. we hopen binnnen een half jaar via de woningvereniging iets groters te krijgen en niet een rotte buurt meer.

maar we zijn heel blij dat we dadelijk weer onze rust en privecy hebben en onze eigen spulletjes.ik heb alles nieuw gekocht, zelfs de handdoeken en zo, die laat ikbij me moeder. haha shoptherapie werkt goed tegen de frustratie.

ik ben ook blij als die ongesteldheid weg is dan kan ik verder. mijn vriend zeg och schat wat maakt één maandje nu uit? maar zo zie ik het niet. als ik nu zeker wist dat het maar één of twee of drie maanden waren dan was ik misschien ook wel een stuk relaxter maar ja die angst dat het een jaar of wie weet wel langer gaat kosten en dat er iets aan de hand is.

ik heb mijn volgende NOD op de 21ste gezet dus dat duurt nog eeuwen haha

groetjes nijma

Deel Deze Pagina