BAM- Bewust Alleenstaande Moeders 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mar30, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Wow wat super Mar:D Gefeliciteerd

2. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Mar, super dat je huis is verkocht! Eindelijk!
    Dat geeft vast een hoop rust.

Pimmetje: Ik ga 7 februari naar de arts. Ik hou jullie op de hoogte.Hoe gaat het verder met jou?

3. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Mar gefeliciteerd!!! Dat is nog heel erg snel gegaan!! Was het gesprek met de hypotheekadviseur ook positief?

Musicalfan: fijn dat je zo snel in februari al terecht kan! Hopelijk kan deze man je helpen...

Met mij gaat het redelijk. Gisteren is op weg naar school een leerling verongelukt. Vreselijk! Alle kinderen van slag. Vandaag was het weer wat rustiger.
    Deze maand geen IUI voor mij, helaas. Ik mag over een dag of 20 weer een poging wagen. Een rustig maandje dus, zonder wachtbankje, allerlei symptomen en testen ;) (hoewel ik nu ook van alles voel. Kun je zien hoe je lichaam je kunt neppen!)

Liefs,
    Pimmetje

4. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    He, Pimmetje, wat vreselijk. Sterkte.

Fijn dat je zo snel terecht kan Musical fan. Hopelijk kan hij je helpen en mag je snel zwanger worden.

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goede morgen allemaal!

Even een update wat de huizenjacht betreft: ik heb gisteren 3 huizen bezocht en er is er 1 bij die mij echt aanspreekt. Moet nog wel het één en ander aan gebeuren (nieuwe keuken en laminaat), maar het voelt er in ieder geval prettig (kon ik van die andere 2 niet zeggen) en aangezien ik echt een gevoelsmens ben, wat dit soort dingen betreft, is dat een goed teken! Volgende week een afspraak maken voor een tweede bezichtiging (en dan gaat paps mee). Kortom een hele drukke, best wel stresvolle, maar leuke periode!

Hoe is het verder met jullie?

6. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    zo, jij bent er al net zo vroeg bij als ik:)
    Wat super dat je al zo snel een woning hebt gevonden die goed voelt.
    Ik hoop voor je dat je daar ook echt mag gaan wonen.
    Naar je gevoel luisteren is idd een goed idee, je gevoel is vaak wel goed, tenminste bij mij.

Hier alles goed. Langzaam aan begonnen met mijn huisje op orde maken. Hal is behangen, nu wachten op een aanbieding van dunne mdf platen om de lambrisering te gaan maken. De meeste dingen die ik wil doen, moet ik buiten doen (kastjes kaal schuren) dus dat is voor het voorjaar. Zaterdag naar de Gamma voor de aanbieding van stellingkasten voor mijn berging buiten.
    Dus zo langzaam begint het wat te worden.
    Wil het liefst ook niet het hele jaar bezig zijn, zodat ik ook nog extra kan sparen.

Hoe is het verder met iedereen

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Big Wish, ben je in huis aan het klussen omdat het nieuw is? Of wilde je gewoon wat dingen aanpassen?

Ik hoop ook om, na de aankoop van een nieuw huis, nog wat te kunnen sparen. Maandelijke lasten gaan wel ruim 200 euro netto omhoog, dus heel veel sparen zal niet lukken, maar iets is beter dan niet toch?

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een donor had gevonden en dat was iemand via via, waar ik nog helemaal niet aan had gedacht als mogelijkheid. Ik ken diegene ook alleen maar via via, dus wordt moeilijk om te peilen of hij daar voor open staat (is homosexueel, met vriend, maar willen geen kinderen). Ga even bedenken hoe ik dat ga aanpakken!

8. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Mar: Al nieuws over je huizenjacht? Hoe vond je vader het huis? En hoe staat het met je "droom"? Het zou erg mooi zijn als je op deze manier toch een kindje zou kunnen krijgen!

Ik mag weer gaan tellen!! :D Vrijdag ongi geworden dus volgende week dinsdag mag ik waarschijnlijk een poging wagen.. Een maand wachten is best lang! Verder geen nieuws, druk aan het werken, de klus en de studie..

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend hoor Pimmetje! Ga heeeeel hard voor je duimen.

Mijn vader is nog niet meegeweest naar de
    woning. Ik ga vandaag een afspraak maken met de makelaar voor een 2e bezichtiging as vrijdag. Spannend!

Wat mijn droom betreft: ik heb die vriendin van mijn droom verteld, maar kreeg geen reactie. Nu is zij vrij traditioneel en ik denk (en een ander vriendinetje beaamt dit) dat zij mijn plannen niet zo ziet zitten. Vrees dus dat mijn droom, wat die donor betreft, niet door gaat.

Ik heb as donderdag afgesproken om een hapje te gaan eten met een meisje dat ik tijdens mijn workshop (Alleenstaand met kinderwens) heb ontmoet. Kunnen we even bijkletsen en dilemma's bespreken.

X

10. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Spannend vrijdag!! Ik hoop dat dit je droomhuisje voor je gezinnetje wordt!

Wat balen dat zij totaal niet reageerde! Zij was het draadje tussen het homostel en jou? Over het algemeen reageren de mensen heel positief over BAM-plannen maar er zijn inderdaad ook mensen die vinden dat een kind moet opgroeien in een traditioneel gezin. Of ze elkaar dan de hersenen inslaan, dat is minder belangrijk.. Tsja, je zit wel met een lastig dilemma! Op het forum "wie nog meer 35+" had een meisje via een site een donor gezocht en binnen een paar dagen gevonden. Je moet natuurlijk goed uitkijken maar het is dus wel mogelijk. Na kennismaking heeft ze nu haar eerste inseminatie gehad. Een kwestie van geluk hebben, denk ik.. Misschien moet je het er gewoon eens op wagen. Als ik de verhalen van de BAMmers (en dan zijn er behoorlijk veel!) lees dan was ik ook eerder en zelf begonnen, als ik dit eerder had geweten. Nu zit ik ook prima en ga gewoon verder bij Geertgen.

Leuk dat je contacten hebt opgedaan!! Het is altijd fijn om met lotgenoten te praten over allerlei moeilijke onderwerpen.. Heel veel plezier en eet ze!

X Pimmetje

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja zij is inderdaad mijn link met dat homostel. Niets aan te doen.

Het gaat er dus inderdaad steeds meer naar uit zien, dat ik via internet op zoek moet gaan naar een donor. Maar goed, eerst een huisje kopen, settelen, beetje sparen en dan gaan we er voor!

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Spannend Mar, hoop dat je huis doorgaat. En ik heb ook een donor via internet gevonden destijds.
    Ik heb toen meerdere mensen benaderd (vond het ook doodeng) en alleen bij deze voelde het meteen goed. Het is echt een gevoelskwestie en vertrouwen hebben in iemand. Zorg wel altijd dat mensen kunnen aantonen dat ze geen ziektes e.d. hebben en strafbladen.

Big wish: Nog steeds bezig in je huis. pff, dat is best lang, maar het resultaat mag er dan ook wel zijn.

Pimmetje: ik ga heel hard voor je duimen deze nieuwe ronde.

13. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Wat balen Mar dat deze optie nu ook weg is!! Ik zou het straks toch een keertje via internet proberen. Als het niet goed voelt, dan doe je het gewoon niet.. Maar eerst even settelen! Je hebt natuurlijk nog alle tijd!! Hoe was je etentje?

Hé Musicalfan! Dank je wel! Natuurlijk ga ik weer mijn uiterste best doen :D Hoe gaat het met jou?

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hé Pimmetje,

Etentje was super gezellig. We hebben een beetje hetzelfde leven, dezelfde interesses en het klikt gewoon. We kunnen alles bespreken, vooral natuurlijk mbt onze kinderwens.

Ik heb, naar aanleiding van onze gesprekken gisterenavond, besloten om mij toch te gaan inschrijven bij 2 klinieken voor het KID traject. Wachttijd is 8 maanden voor een intake en ik kan altijd nog afzeggen, mocht ik zelf een donor gevonden hebben. Ik ga dus toch ook via internet proberen. Kijken wat voor reacties
    er komen. Vind het allemaal erg spannend!

15. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Wat spannend, Mar!! Het lijkt erop dat je en beslissing genomen hebt! :D Het is inderdaad fijn dat je een "ontsnappingsclausule" hebt, als je geen geschikte donor via internet kan vinden.. Wel super dat je iemand in de buurt hebt waarmee je over het BAM-verhaal kan bomen. Dat lijkt me echt super-fijn, omdat diegene precies weet wat jij meemaakt! Ik heb het hier gelukkig wel maar andere die ervan af weten, zijn moeders die al kinderen en een man hebben.. Is toch ff een andere insteek.. En natuurlijk zijn ze heel begripvol maar voelen de essentie vaak niet precies aan. Logisch ook, ik neem hun niets kwalijk. Ga je vaker met haar afspreken?

Ik ga horizontaal, morgen weer een dag naar school.. Beh!

16. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Mar, zie nu dat ik helemaal geen antwoord heb gegeven op je vraag.
    Mijn huurhuisje (groot appartement) is 2,1/2 jaar oud. Ik woon er nu bijna een jaar. Heb in het begin wel geklust, maar nog niet alles is klaar en ben toch wel iemand die alles graag op orde heeft. :) En ja dat kost tijd. Een gedeelte is dus wat nog niet af is, en een gedeelte is het aanpassen.

wilde je nog wat vragen. Jij bent laatst toch naar een bijeenkomst geweest voor onze wens?
    Hoe heette dat. Wil dat denk ik ook gaan doen namelijk.
    Je mag het me ook pb-en.

17. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Verder alles goed met iedereen.

Spannende stap Mar, Is wel fijn om iets achter de hand te hebben, mocht je geen donor kunnen vinden. Fijn dat het etentje gezellig was. Is fijn om iemand in je naaste omgeving te hebben die je begrijpt en waar je alles mee kan delen. Wil ik ook wel. Jullie zijn er wel, maar face to face is toch fijner

Musicalfan, ben best lang bezig ja, maar heb ook zeker een half jaar niks gedaan, ook omdat ik contact had met die jongen, en wilde daarom niks doen even, zonde van mijn geld mocht ik hier weggaan. Maarja ik blijf hier nog wel voorlopig en had nog aantal dingen die ik wilde doen. En wil dat graag afhebben voor alles gaat lopen

Spannend Pimmetje, Ik ga heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen weer:)

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hé meiden,

Inderdaad heel fijn om in persoon met iemand te praten die in dezelfde situatie zit als ik. We gaan zeker vaker afspreken!

Big Wish, die workshop waar ik ben geweest is via de site: Alleen met kinderwens. Ik vond het echt heel fijn om dit te doen, omdat je beseft dat je niet de enige bent met deze gevoelens en iedereen heeft een ander verhaal. Gewoon fijn om er een hele dag over te kunnen praten, ervaringen uitwisselen en vragen stellen. Ben benieuwd hoe je het zal vinden!

19. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Dankjewel mar. Dat is degene die ik al in mijn favorieten heb staan. Ga nu jij zo enthousiast bent er zeker een keer heen. Ik woon vlakbij Utrecht dus dat is makkelijk.

Hoe is het met je huizenjacht?

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #200 mmiiiiir, 7 feb 2011
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
    Goedemorgen dames!

Tja ik ben de hele tijd weg geweest, eigenlijk sinds die crash van ZP... Ik was wel nog actief op ZP, maar alleen nog op een ander draadje: bij de dames die allemaal in dezelfde kliniek waren als ikzelf.

Korte samenvatting, voor degenen die mij niet (meer) kennen: sinds 2009 besloten om voor het BAM-schap te gaan. In september in behandeling gekomen en vanwege het reciprociteitsbeginsel van mijn kliniek, meteen een IVF (ik heb eicellen gedoneerd) met twee terugplaatsingen die beide niet zijn aangeslagen...
    In 2010 heb ik zo ongeveer iedere maand een IUI ondergaan, met en zonder hormoonondersteuning, maar ook dat was behoorlijk waardeloos, want ik werd er niet zwanger van.

In januari weer IVF... En nu? Zwanger!!

Het is nog heel pril, maar ik was nog nooit zo dicht bij het moeder worden...!

Deel Deze Pagina