BAM- Bewust Alleenstaande Moeders 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mar30, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey Miiiir,

Wat fijn dat de echo geweest is en alles goed was. Heb je ook een foto van je kleintje. Ben wel heel benieuwd. Geniet ervan meid! En die verbouwing komt vast nog wel, toch?
    Spannend dat je straks gaat vertellen over je zwangerschap en dat mensen het niet zo snel zullen verwachten. Ik denk dat ik daar ook reacties op zou krijgen, alhoewel mensen het denk ik wel van mij verwachten, maar er zijn genoeg dingen waar ze opmerkingen over zouden kunnen gaan maken. Maar ja, eerst maar zwanger zien te worden.

2. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Wat super Miiiirrrr dat alles goed is!! Het lijkt me heel bijzonder om het hartje van je kindje te zien kloppen. Ik ben enorm blij voor je!!

Verder iedereen een dikke knuf, ik denk aan jullie!

3. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mmiiiir: wat fijn dat de echo goed was! We wachten op het eerste kiekje!!! Ik koop mijn huis alleen. Met 'we' bedoelde ik mijzelf en de hypotheker haha! Maandag hypotheekofferte ondertekenen, dus tot nu toe gaat alles goed.

Moet trouwens nog iets grappigs vertellen. Afgelopen woensdag ben ik door mijn nichtje van 21 maanden gecorrigeerd! Zij stopte steeds een metalen doosje in haar mond en dat mocht niet. Op gegeven moment pakte ik het doosje af en gooide het (zachtjes) in de hoek (zodat ze er niet meer bij kon). Hoor ik haar ineens zeggen: 'Wat doe je? Titi Jon (zo noemt ze mij) je mag niet gooien!'.
    Ik moest echt zo hard lachen! En natuurlijk had ze wel een klein beetje gelijk ;)

4. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Mar, geeft zeker een lekker gevoel.

Miiir, ja het geeft, zeker met een verbouwing wel veel troep. Maar uiteindelijk heb je wel iets moois ervoor terug.
    Zou je het alleen niet fijner vinden om het verbouwen achter de rug te hebben voor de beeb er is?
    Ben benieuwd naar de reacties:)

Echt verbouwen hoef ik niet. Wil wel nog een bad plaatsen dit jaar. Dus wel beetje verbouwen.

5. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Miiir, wat fijn dat alles goed was op de echo:)

Dankje Pimmetje, ook voor jou een dikke knuffel:)

6. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    @ Big Wish: een bad plaatsen :$ Lekker zeg! Kun je straks heerlijk met je beebje relaxen.. Hoef je daarvoor dan je badkamer niet te verbouwen?

@ Mar: Spannend maandag! Ik hoop voor je dat alles op tijd rond is, zorgt toch voor wat minder stress. Hahahaha! Kinderen weten het zo goed hoe het hoort, alleen vergeten wij wel eens het goede voorbeeld te geven. Ik maak ook regelmatig een blunder in de klas, en kinderen wijzen je dan prima terecht.

@ Musicalfan: Hoe gaat het met je deze maand?

@ Miiirrr: Kun je al in je wondertje geloven?

Liefs,
    Pimmetje

7. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Nee, hoef de badkamer niet te verbouwen. Bad kan precies achterin de ruimte bij de douche,:D hoef alleen ombouw te maken (samen met mijn vader).
    Heb een huurappartement, dus ga wel voor de zekerheid toestemming vragen aan de woningbouw. Huis is zo'n 3 jaar oud, dus met beetje mazzel kan ik ook nog via de woningbouw aan de tegels komen.

Kan dan zeker relaxen, en niet alleen met mijn beeb, ook nu al en als ik straks zwanger ben

8. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

29 okt 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Super! Dat past precies dus.. Je hebt alleen kans, mocht je ooit verhuizen dat je eventueel het bad er weer uit moet slopen. Als de volgende huurders geen bad willen, ben je (volgens mij maar misschien is deze regel ondertussen veranderd) verplicht het huis in originele staat terug te brengen. Ik zou dit even informeren..

Liefs,
    Pimmetje

9. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    ja, dat zou kunnen, maar dat zou niet erg zijn, voorlopig ga ik hiet toch niet weg, en mocht dat nu niet de regel zijn, kan dat altijd nog veranderen, je weet het maar nooit met woningbouw verenigingen:D. Het verschilt ook per woningbouw wat de regels zijn. Bij kennissen van mij in harderwijk moesten ze zelfs de muren wit schilderen als die een andere kleur hadden. Echt belachelijk.

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Pimmetje: Ik zit op de wachtbank, maar verwacht nergens meer iets van. Dat betekent niet dat ik niet hoop, maar de kans acht ik zeer klein. Ik hoop dat ik na de operatie meer kans maak en dan snel zwanger mag zijn. (of liever ervoor natuurlijk, dan hoeft de operatie niet);)
    Ik ga heel hard voor je duimen dat jij deze maand meer geluk hebt.

Big wish
    Ik heb een vrijstaand bad op pootjes (ideaal voor een huurhuis:D)
    Succes met alles.

11. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Musicalfan: Ik duim voor je:)
    Ik wil het liefst een bad op pootjes,(vind ze zo mooi) maar moet ook in bad douchen en volgens mij is dat lastiger. Wil ook een bad met douchegedeelte erin.

12. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Zo, ik heb me net aangemeld voor de workshop stilstaan bij je kinderwens:) Ben benieuwd ga 22 mei, dus duurt nog even

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    big wish:Thanks. Ik douche idd in bad,maar dan loopt het netjes de afvoer in e.d. Hebben we allemaal netjes gemonteerd zeg maar.
    Spannend zeg de workshop. Heb je iets leuks om naar uit te kijken. Liefs

14. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    ja, dat met de afvoer zou ook geen probleem zijn. Eerst maar eens toestemming vragen:)

ja, heb er ook wel zin in:)

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk die workshop Big Wish! Was wel echt kapot na die dag. Had toevallig die dag erna vrij en daar was ik wel blij om. Blijft toch nog in je gedachten 's nachts, al die verhalen en ervaringen. Ik heb de workshop als zeer positief ervaren. Ben benieuwd of jij dat straks ook vindt!

16. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ik ben ook vrij die dag erna. Denk ook wel dat kapot zal zijn van alle info en verhalen.

17. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hi meiden ben ik weer!

Heb wel een foto van de echo, maar deze is van zulke onduidelijke kwaliteit dat ik hem niet inscan en plaats... Is niet zo veel op te zien namelijk...! Ik hoop dat de volgende, die ik volgende week vrijdag heb, beter is...

Ik had gisteren mijn eerste echte offday: misselijk, hoofdpijn, sjaggerijnig, moe... Leuk dat dat dan ook allemaal tegelijk komt, maar niet heus. En leuk dat het dan ook echt de hele dag duurt!
    Maar... HOERA vandaag voel ik me weer prima!

Bad op pootjes is inderdaad gaaf, maar wel meer werk met schoonmaken (hoe dweil je onder zo'n bad??)

Ben benieuwd hoe het met Pimmetje en Xon is?!

18. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hallo Dames, daar ben ik weer!
    Lees net dat jij Mar die workshop 'alleen met een kinderwens hebt gedaan' en Big Wish dat jij hem gaat doen.
    Ik heb hem ook gedaan afgelopen mei (toch niet toevallig gelijktijdig met jou Mar?????).
    Vond het leuk en nuttig. Maar ook wel wat vaag met bepaalde opdrachten. De werkvormen die zij gebruikt zijn ook technieken die in het onderwijs vaak gebruikt worden, een beetje dat zachte psychologische gebeuren (en die ik dus al ken en soms mijn neus wel uit komen, ik ben meer van geen geneuzel even doorpakken die handel).
    Ik vond het wel erg leuk om al die verhalen van anderen te horen, alhoewel bij mijn groep er veel nog heel erg in de beginfase waren en nog geen keuze hadden gemaakt om wel of niet alleenstaande moeder te worden, en ik inmiddels al wist dat ik twee maanden erna al ging beginnen met insemineren met mijn donor.

Vandaag 1e inseminatie gedaan voor deze maand.
    Gisteren naar ziekenhuis geweest en ik had een follikel van 18 bij 19 mm. Vandaag zou deze dus rond de 20/21 mm zijn, voor de gemiddelde mens het moment waarop hij knapt.
    Bij mij niet, ik produceer volgens mij struisvogeleieren. De vorige keer heb ik op advies van de fertiliteitsverpleegkundige wel bij 20 mm geinsemineerd, maar ik kreeg pas drie dagen later een positieve ovutest en enorme ovulatiepijn. Helaas toen kon ik maar 1 keer insemineren (en was dat dus wel echt te laat).
    Vandaag idd ook weer geen positieve ovutest maar wel inseminatie gedaan, maar nu doe ik twee inseminaties, maandag nog een keer. Als het net als de vorige keer gaat dan is waarschijnlijk maandagavond/nacht mijn eisprong, en maandag rond de lunch mijn 2e inseminatie. Dus volgens mij redelijk goed gepland. En daarna maar weer afwachten.

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend hoor Xon! Ga heel hard voor je duimen!

Nee ik heb de workshop eind vorig jaar gedaan, dus we zaten niet in dezelfde groep haha. Ik snap wat je bedoelt met de opdrachten. Vond ze soms ook een beetje vaag, maar helpt je uiteindelijk wel om je bewuster te worden. In mijn groep waren ook nog veel mensen die nog niets eens wisten of ze wel BAM wilden worden, terwijl ik het financieel etc. allemaal al had uitgezocht. Heb er uiteindelijk wel een vriendin aan overgehouden!

X

20. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Wat spannend Xon. Toch weer een extra kansje. Ik ga heel hard voor je duimen.

Wat leuk Mar. Dat je er een vriendin aan over hebt gehouden.
    Zou ik ook wel leuk vinden. Iemand (het liefst in de buurt) met wie het goed klikt en je er real life over kan praten. Wie weet...

Deel Deze Pagina