Wij hebben met die cursus ook alle mailadressen uitgewisseld. Heb zelf nog iedereen een mail gestuurd, maar er heeft nooit meer iemand gereageerd. Maar goed, dat kwam misschien wel omdat de meesten idd nog niet eens wisten of ze wel BAM wilden worden. Het leek mij ook zo een leuk idee vooraf, en ook wel een beetje logisch, als je met wat mensen contact zou kunnen houden, maar iedereen kwam wel ook uit alle hoeken van nederland (en niet echt bij mij uit de buurt!). Ik kom uit de randstad, waar komen jullie vandaan(ongeveer)?
Ik woon in Gelderland. Zeker nu ik zwanger ben, wil ik heel graag BAM's die bij voorkeur in dezelfde situatie zitten leren kennen. Ik merk dat ik toch tegen bepaalde dingen aan loop. Zoals bijvoorbeeld: hoe vertel ik de mensen om me heen dat ik zwanger ben en hoe voorkom ik de "hoe kan dat dan?" vraag? Of: hoe ga ik werken en moeder zijn combineren? Ben er bijvoorbeeld net achter dat het KDV van mijn keuze, anderhalf jaar wachttijd heeft... Verder lijkt het me helemaal fantástisch als er BAM-s bij mij in de stad zouden wonen, zodat we eens samen leuke dingen kunnen ondernemen "met de kids" (haha, hoor mij, pas 8 weken zwanger...!!) Ik hoop nu dat de VK, waar ik over een week of twee mijn eerste afspraak heb, me verder kan helpen. Misschien dat ik het ook nog ga bespreken in de kliniek waar ik zwanger geworden ben... Xon: spannend! Slim dat je kiest voor "twee keer schieten"!!
Mmiiiir, ik kan me die behoefte heel goed voorstellen! Misschien kan de verloskundige je daar inderdaad wel bij helpen. Voelt alsof je al veel langer zwanger bent dan die 8 weken! Je hebt vrijdag weer een echo gehad toch? Is die foto wel de moeite waard om te laten zien? X
idd Miiir dat is wat ik bedoel. Op de vraag hoe kan dat, als ik straks zwanger ben, heb ik al een gedeeltelijk antwoord. Ik ga dan zeggen dat ik ervoor heb gekozen om een bewust alleenstaande moeder te worden, omdat ik zo'n grote kinderwens heb en een relatie maar uitbleef. En ik er ook niet jonger op word en mijn wens daarom niet langer uit wilde stellen. En dan is het afwachten wat mensen daarop zeggen
Goed antwoord Big Wish!! (die ga ik onthouden...) Ik heb komende vrijdag de echo... Ben heel benieuwd wat er dan allemaal te zien is!
Het echte klussen ligt nu even stil. Moet wachten op wat beter weer. Hogere temperatuur, zoals vandaag, maarja ik moest werken. Zodat ik buiten kan gaan schuren. Heb afgelopen weekend wat kleine dingen gedaan. Wat dingen opgehangen. Heb de hobbykamer nu zover opgeruimd. Dat als het zover is ik niet nog hoef te bedenken waar ik sommige dingen ga laten. Omdat dat dan de babykamer gaat worden. De hobbyspullen staan er nog wel in de kamer. Maar kan zo wel alvast een beetje gaan bedenken waar ik alles ga laten straks. Maar dat gaat wel lukken. Dankje Miiir. Ben benieuwd hoe de mensen daar bij jou op gaan reageren De kleine zal al wel een beetje gegroeid zijn en steeds meer een mensje worden Spannend
Hallo allemaal! Alweer een tijdje niet geweest en wat zie ik.. Mmiirr ZWANGER!! Wat geweldig meid gefeliciteerd!!!!!!!! Geniet ervan!! En hoe is het met de rest? Met ons is alles goed, zie hier: Ik kom ook uit Zuid-Holland, trouwens.
Hé Sjors: wat een heerlijk kereltje!! Het plezier straalt van jullie beiden af! Mmiiiir: Vrijdag tweede echo? Spannend!! Wel heel erg fijn dat je in het begin telkens de bevestiging krijgt dat het goed zit. Bir wish: dit heb ik mijn omgeving ook vertelt. Iedereen reageerde goed op deze reden. Tenminste in mijn gezicht. Wat ze achter je rug om zeggen, dat weet je niet. Mar: hoe gaat het met verhuizen? Ben je er klaar voor? Vandaag ben ik weer naar Brabant afgereisd. Het rare was dat mijn test gistermiddag positief was, vanmorgen afspraak gemaakt en tegen twaalf uur had ik bloedverlies. Om 14.00 had ik mijn IUI en de gyn zag dat het eitje al gesprongen was. Ik heb blijkbaar een hele snelle eisprong na een positieve test. Toch wel geinsemineerd maar ik ga er vanuit dat het een mislukte poging is. Volgende maand maar beter! Oja, ik woon nu in Drenthe maar ik heb mijn hele leven in Branbant gewoond. In de weekenden veel op de Zuid-Hollandse eilanden gezeten maar nu dus aan de andere kant van het land. Liefs, Pimmetje
Jeetje wat een reis voor jou steeds, Pimmetje, helemaal van Drenthe naar Brabant... @Sjors: Als TWEE druppels water!!!
Ik ga toch voor je duimen Pimmetje! Ik heb vandaag te horen gekregen dat de financiering rond is! Had er maar 3 weken de tijd voor (ipv 6) en nu is et zelfs in 2 weken gelukt! Ik ga donderdag een grote schoonmaak houden en wrs heel veel zooi weggooien, scheelt weer inpakken haha! Op 15 april krijg ik de sleutel, dus dan kan het verhuizen beginnen. Op 23 april wil ik over gaan. X
Hoi Mar, het wordt een lekker drukke periode voor je! Wel fijn dat de financiering rond is, hoef je je daar geen zorgen over te maken... Mmiiiir: Het is een hele reis maar hopelijk is het ooit de moeite waard. Het was gisteren weer enorm druk.. Heb ruim een uur moeten wachten en dan was ik nog niet bij Dr.W. Ik moet er dus een dag vrij voor nemen. Wel jammer dat ik mijn eisprong niet goed bepalen waardoor ik soms twee dagen op en neer moet (of dus te laat ben..). Ben je gespannen voor je echo? Vrijdag moet je toch weer?
Oh Pimmetje, Ik hoop echt dat het stiekem net op tijd was voor je. Jeetje, dat je er zo ver voor moet reizen iedere keer. Hoop echt dat je snel in blijde verwachting mag zijn. Miiir: Spannend Vrijdag je echo. Hoop dat je dan wel een fotootje kunt plaatsen. Ben namelijk reuzebenieuwd. Mar fijn dat de financiering rond is en zo snel!! Top, hoef je je daar verder niet meer druk om te maken. En zo snel de sleutel. Zit je lekker nog voor de zomer in je nieuwe huis. Spannend hoor allemaal. Succes Donderdag met de grote schoonmaak. Sjors, jeetje wat is je kanjer alweer groot zeg. Jullie stralen enorm. Leuk om te zien. Hoop dat alles goed met jullie gaat. Denk je erover om in de toekomst nog voor een tweede te gaan of hou je je daar verder niet bezig. Ik denk dat mocht het lukken ik het er bij eentje hou, maar ja, je weet maar nooit. Big Wish, het mooie weer komt er hopelijk snel aan en dan kun je weer lekker verder gaan met klussen. Xon: Ik ga weer hard voor je duimen. Hoop dat je deze ronde meer geluk mag hebben.
Hier: Sinds Zaterdag of Maandag overtijd, maar ik heb er een hard hoofd in. Uitslag progesteron was pasgeleden heel laag. Nu opnieuw geprikt en hopelijk was de eisprong dan gewoon wat later (plus dan een sterk zaadje), maar goed, ik denk eerder dat er een cyclus overgeslagen word, alhoewel ik dat nog nooit gehad heb. Ik snap er helemaal niets van. En dat is soms best frusterend. Want ik wil gewoon snel duidelijkheid. Had overigens ook geen positest en test dus ook voorlopig niet. Destijds was mijn test ook pas na 11 dagen vet positief. Maar ik verwacht er gewoon niet veel van. Denk eerder dat mijn lijf me voor de gek houd.:x
Hallo Dames, ben ik weer even! Sjors ik ken je (nog) niet omdat ik er nog niet zo lang bij hoor , hihi. Ik neem aan dat je ook 'Bammer' bent? Ik zag je foto met je mannetje, maar wat lijkt hij verschrikkelijk veel op je (vooral de ogen). Leuk hoor! Moet even wennen dat als het hier over klussen gaat, het dan in het geval van Mar ook daadwerkelijk 'echt' klussen betekent, hahahahaha!! Succes meid, en 15 april al, dat is echt al snel! Pimmetje lijkt wel alsof al die eieren willen springen met die zon! Als het bij jouw kliniek ook al zo druk was. Musicalfan, het is vandaag toch al woensdag! Sinds zaterdag of maandag overtijd!!! Vooral als je test de vorige keer ook laat positief was, vind ik het toch best positief klinken. Nou ik duim voor je hoor! Ik heb gisteravond voor de 3e keer een inseminatie gedaan! Drie keer was niet de bedoeling, maar het kwam zo uit. Afgelopen vrijdag had ik bij mijn echo een ei van 18/19 mm. Dus de fertiliteitsverpleegkundige verwachte wel dat hij zaterdag zou springen. Nu weet ik dat mijn follikels groter worden dan gemiddeld maar zaterdagochtend wel de eerste inseminatie gedaan. Ondertussen wel temperatuur natuurlijk bijgehouden en ovutesten ernaast gebruikt. Temp bleef laag, ovutesten negatief! OOk zondag! Maandag rond de lunch de 2e inseminatie gedaan, maar nog steeds lage temp en nega ovutest. Maandagavond de kv test eindelijk positief, maar had ook clearbluetesten (ik vind ze echt veel te duur, maar had een gratis verpakking) en die was negatief! Gisterochtend kvtest positief, clearblue negatief, temp laag! Gistermiddag een knal kvtest en eindelijk een positieve clearbluetest. Donor nog een keer langsgeweest gisteravond. En vanochtend gestegen temperatuur (yes!) een posi kvtest en een negatieve clearbluetest. Die hele dure testen werken dus ook nog eens niet goed, want met 1 keer per dag testen heb je zo je eisprong gemist! Mijn ei moet echt 27 a 28 mm zijn geweest!!!(groeit per dag 2 mm) Maar al met al heb ik nu met de inseminaties denk ik wel goed gezeten (drie ladingen(!) in drie-en-halve dag!. En dan nu maar weer wachten. Die drie inseminaties zijn overigens wel een echte uitzondering, vaak moet ik het echt met 1 poging doen. Toevallig kon mijn donor! Musicalfan hou je ons op de hoogte????
Wauw, met 3 inseminaties moet het gewoon raak zijn. Fijn dat je 3 pogingen had. Die krijg ik niet hoor! Enne, ik hou jullie op de hoogte zodra ik iets meer weet. Ik blijf nu gewoon (hoe moeilijk ook) afwachten.
Musicalfan wat spannend! Ga heel hard voor je duimen! En Xon, wat goed dat het 3x gelukt is! Aan jullie inspanning zal het in ieder geval niet liggen! Nu is het afwachten... Spannend! X