Wat is het toch een leuke foto sjors. (had het op hyves ook al tegen je gezegd). Jullie zien er zo happy uit. Wat spannend Pimmetje, wie weet heb je toch geluk. Ik ga voor je duimen. 3x Xon, dat geeft toch supergoede kansen. Ik duim voor je Wat super dat de financiering rond is Mar. Nog even geduld (al ben je druk genoeg met spullen uitzoeken en inpakken) en dan is het zo half april. Wow Musicalfan wat superspannend. Ik ga heel hard voor je duimen dat de duivels weg blijven.
@ Musicalfan: heb je al nieuws?? Ik heb vanmiddag mijn 2e echo... Ben best wel zenuwachtig omdat je je dan toch wat concreter zorgen gaat maken of alles wel goed is... Maar ach, volgens mij is alles wel goed want mijn omvang neemt toe. Gelukkig ben ik sinds een paar dagen wat minder moe: de afgelopen weken heb ik echt niets gedaan behalve werken en slapen: in de weekenden heb ik dagen gehad dat ik maar een uur of 4 - 5 onder de levenden was...
Bekijk bijlage 136670 Tja het is geen duidelijke foto.... Maar: alles oké: goede groei en goede hartslag... En voor mij de laatste keer dat ik in de fertiliteitskliniek was...
Jeeeeee!!!! Nou ik vind het een mooie foto hoor! Wat een mijlpaal zo'n laatste keer in de kliniek. Lijkt me best emotioneel of heb je dat helemaal niet. Nu kun je fijn het 'gewone' traject in. Lekker genieten meis! X
Hallo dames. Heb het op de 35+club ook al even voorgelegd, maar weet dat dit voor jullie nog wel beter te begrijpen is denk ik, dus verhaaltje even geknipt en geplakt. Even van mijn kant een dilemmaatje waar ik jullie nog niet mee heb lastig gevallen, maar wat wel de laatste paar dagen speelt. Op een van de bam's sites staat van mij een oproepje of er vrouwen zijn die met hetzelfde bezig zijn en een beetje in de buurt wonen. Inmiddels daar al een leuk iemand aan over gehouden, twee ook weer afgehaakt, mar dat is ook prima. Afgelopen week een heel leuk spontaan mailtje, of het clubbie nog bestond. Kom ik erachter dat zij dezelfde donor heeft! Het is nog niet 100%, en zij wil dat ook nog niet zeker weten. Maar ik ben daar wel uit, we hebben geen namen genoemd (omdat privacy natuurlijk wel belangrijk is), maar met wat kleine dingetjes (leeftijd, haarkleur en beknopte gedragbeschrijving) weet ik het wel zeker. Zij is nog niet begonnen met insemineren. Schrok er wel een beetje van, opeens met iemand te praten die ook zijn kind misschien gaat krijgen. Maar toen opeens vond ik het ook wel een leuk idee. Als het klikt heeft mijn mogelijke kindje wel een half broertje of zusje. Aangezien het er bij mij, als het al lukt, hoogstwaarschijnlijk wel bij één zal blijven heeft het dan toch een soort familie! Dus dat vond ik wel grappig en leuk! Maar opeens bekroop mij wel een ander gevoel! Ik weet dat hij gedoneerd heeft bij de spermabank, en dat daarnaast inmiddels ook nog twee kindjes zijn geboren, maar stel je voor dat hij er niet twee maar wel 50 heeft! En dat het voor hem een kick is om zoveel mogelijk vrouwen zwanger te maken. Hij komt heel vriendelijk en betrouwbaar over (dat zei die andere vrouw ook), maar ja dat kwam die van Maureen ook!! Ik moest daar wel even van slikken! Vooral na dat verhaal van Maureen. Wij als bammers zijn toch een soort aangeschoten wild, wat vrij rond loopt. Natuurlijk ga ik het hem niet vragen (overigens hebben we het wel eens over de andere kindjes gehad, en ook waarom hij dit doet, en dat kwam niet over alsof ik met een psychische gek aan het praten was haha), want dan ben ik hem zometeen kwijt en is er niets aan de hand, en helpt hij gewoon toevallig naast mij nog een vrouw (wat zijn goed recht is natuurlijk). Maar goed, het hield/houdt mij de afgelopen dagen wel bezig, en nog eens extra door jouw verhaal Maureen! Wat vinden jullie, moet ik me er druk over maken of het proberen te laten voor wat het is? Bammers, Maureen is van de 35+ groep ook een toekomstige bammer maar die heeft van haar donor te horen gekregen dat hij het alleen nog maar op de natuurlijke manier wilde doen. Toen zij dat weigerde, zei hij dat het dan toch maar beter was aangezien hij manisch depressief is, en er dan misschien beter toch geen kindje moest komen! Ongelovelijke ^%$#*&!!!!! Pimmetje hoe is het met jou? Al een tijdje niets gehoord. __________________
Miir: wat ontzettend mooie echo zeg. En denk best emotioneel dat je daar voor de laatste keer was. Fijn dat alles goed is met de beeb. Een kindje is zo bijzonder, dat wordt me steeds duidelijker. Gelukkig dat het met jouzelf nu ook iets beter gaat. En als het kan, geef dan zoveel mogelijk toe aan het slapen. je zal het hard nodig hebben. Hier nog niks duidelijk. Eind deze week zie ik wel verder hoe en wat. Wachten, wachten en nog eens wachten. Meer kan ik toch nog niet doen. En testen wil ik nog even niet. Juist omdat ik er zelf niets meer van begrijp en vorig jaar pas posi testte bij 11 dagen overtijd. Bij 8 dagen moest je echt met vergrootglas en in het licht e.d. kijken. Was echt alsof ik gek aan het worden was. Daarom wacht ik nu even (na de nega test die ik al wel gehad heb). Ben bang dat ik een cyclus oversla ofzo).
Xon: Wat een verhaal zeg. Jeetje, wat een narigheid heeft Maureen dan gehad. Maar blij dat ze er op tijd achter komt. Dat wel. Maar het zal haar vertrouwen enorm geschaadt hebben denk ik. Tja, en verder. Ik denk ook wel over e.e.a na, maar soms is het misschien beter niet alles te weten. Stiekem zou ik het misschien ook wel leuk vinden om contact te hebben met mensen van dezelfde donor, maar ik weet niet wat je je dan op je hals haalt in de toekomst. Dus denk ik dat ik liever het toch maar niet weet.(kan ik nog wel in veranderen in die beslissing) Het is gewoon een ander soort situatie. Ik denk dat je je eigen gevoel het beste kunt volgen en daarop moet vertrouwen. En dat zal heus niet altijd makkelijk zijn, maar als je je gevoel volgt en dat voelt goed dan kan het niet anders dan goed zijn.
Jeetje musicalfan wat vervelend dat wachten! Dat je het volhoudt om niet te testen! Nu maar hopen dat dat wachten voor een goed doel is.
Xon, wat een verhaal zeg! Ik heb hier ook als eens aangeven het eng te vinden om een donor via internet te zoeken. En zo'n verhaal als van Maureen is precies de reden! Maar goed, we moeten ook vertrouwen hebben in de mannen met de goede intenties. Als ik jou was zou ik jouw donor wel vragen of hij op dit moment nog een vrouw helpt. Dat is toch geen gekke vraag? Vind ik in ieder geval niet. Wel moet je je afvragen of de situatie wat jou betreft verandert bij een bepaald antwoord. Ik ben heel benieuwd hoe je hier mee om zal gaan. Het zou mij tenslotte ook kunnen gebeuren. X
@ Xon: jouw verhaal maakt dat ik toch wel weer blij ben, gekozen te hebben voor een onbekende donor... Ik hoor regelmatig van dit soort verhalen. In theorie lijkt een bekende donor leuk: een gezellig homostel met kinderwens dat meteen ook geschikt is als babysit. Maar je hoort best vaak dat die babysit eisen krijgt. En een donor via een advertentie die dan opeens sex wil hebben voor zijn zaad of zo... Blech horrorverhalen. @ Musicalfan: al nieuws?? Over mij: ik ben begonnen mensen te vertellen dat ik zwanger ben. Afgelopen zondag vertelde ik het twee van mijn leerlingen, toen ik met hen in de auto zat op weg naar de wedstrijd (ik ben hun trainer en er was een wedstrijd). Ze vroegen me het hemd van mijn lijf. De eerste vraag was (inderdaad) "maar hoe kan dat dan?". Omdat zij nog jong zijn (16 en 18 jaar) en de vragen stelde vanuit een soort van onbevangenheid, vond ik het geen probleem om te vertellen dat ik via een kliniek zwanger was geworden, dat ik er bijna 2 jaar mee bezig was geweest en dat het eindelijk, via IVF, was gelukt. Ze vonden het erg leuk voor me en gingen daarna meteen door op een ander onderwerp. Gisteren was de training voor de hele groep, ook hen heb ik het verteld en aan collega's. In de groep kwamen eigenlijk amper vragen, mensen waren wel heel verbaasd. collega's gaven me groot gelijk: één vrouw vertelde me dat zij haar vorige relatie had verbroken vanwege haar kinderwens. Wat wel heel leuk was, was dat een moeder van één van mijn pubers na afloop van de training naar me toe kwam om me te feliciteren. Zij is ook BAM. Ze kwam ook meteen met tips . Dat was echt héél leuk! Tja ik blijf het lastig vinden om mensen te vertellen. Zie er nog steeds tegenop om erover te beginnen, en eigenlijk is dat jammer. Ik heb het antwoord op de vraag "ja maar hoe dan" nog niet uit mijn hoofd geleerd. "via een kliniek" vind ik op zich wel een prima antwoord dat goed bij me past. Ook de opmerking dat ik niet langer zin had om op de verdwaalde prins op het witte paard te wachten, die mij maar niet kan vinden, voelt goed voor me... De beer is los: mijn sportwereldje is een klein wereldje en dergelijk nieuws gaat snel.. Ben dus benieuwd hoe dat verder gaat!
Miiir: Wat spannend allemaal dat je het zo aan het vertellen bent. Inderdaad wel de vraag hoe dan, maar denk dat de meeste er dan toch positief op reageren. Snap dat je het moeilijk blijft vinden. Hier negatest. Ik heb er ook geen hoop meer op en wil dat de ongi zsm komt. Morgen naar de huisarts om e.e.a te bespreken.
Ja spannend hoor Mmiiir om het je omgeving te vertellen. Wel fijn dat de reacties positief zijn. Balen Musicalfan! Weet even niet ik nog meer moet zeggen. Dikke knuffel dan maar! X
Lieve meiden, gisteren wat roze verlies gehad wat uiteindelijk doorzette (maar vooral roze bleef). Tis allemaal vaag. Verloor gisteren een soort "vlezig" iets. Zo anders dan anders allemaal. Rare is ook dat ik nog steeds hoge temp heb. Ik twijfel ondanks de negatieve test toch wat het gisteren was. Want het was geen gewoon stolsel. Sorry voor de uitleg op deze manier. Overigens ga ik ronde 11 in. Als ik al een kans heb deze ronde dat is met donor toch altijd een beetje afwachten. En of ik het ook wel wil, want zover ben ik nu ook wel. Misschien toch eerst de operatie, maar ja, dan voelt het weer als een verloren kans. Soms weet ik het zelf niet eens meer. Ik hoop dat ik dus snel aan de beurt ben voor de kijkoperatie wat betreft endometriose. Dan heb ik voor mijn gevoel weer wat meer kansen. Wel begin ik sowieso dan meteen met het medicijn om innesteling te bevorderen en progesteron hoog te krijgen/ houden. Die waardes gaan sowieso gemeten worden om te kijken of er uberhaupt wel eisprongen plaatsvinden. Dat is dus wel fijn, maar nu ook weer op werk nieuwe baby's geboren, mensen die vertellen dat ze in blijde verwachting zijn en soms komt dat me toch even niet goed uit, hoezeer ik het een ander ook gun.