BAM- Bewust Alleenstaande Moeders 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mar30, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal!

Ben even afwezig geweest. Was erg druk na verhuizing, ook door onregelmatige diensten. Had even geeb puf.

@Duivinnetje: welkom! Valt tegen he, die wachttijden? Wil je per se in Groningen, want er zijn nog andere klinieken waar de wachttijd minder is?

@Proudmamavan2: wat super zeg dat je al 2 kids hebt! Ook fijn dat je een bekende donor hebt. Neem aan dezelfde als voor je 2 kinderen?

@Koetjekuuk: OMG! Wat snel! Even uit nieuwsgierigheid: hoe heb je zo snel een donor gevonden? Wel super voor je! Ga voor je duimen.

@Xon: wat een tegenslag zeg! Het is nogal wat als ze je zeggen dat er onregelmatigheden te zien zijn op je baarmoeder en dan ool nog zo'n lomp mens! En dan een hoge bloeddruk. Gelukkig weet je waar het van komt. Dat wordt rustig aan doen de komende tijd!

Ik begin langzaam aan te wennen aan mijn nieuwe huis. Zus is nog niet bevallen (was afgelopen dinsdag 40 weken). Wat mijn babyplannen betreft, weet ik het even niet meer. Zag vorige week het programma waarin kinderen van zaaddonor op zoek gingen naar de donor en toen hoorde ik een jongen zeggen (waarvan moeder BAM is) dat hij toch echt een vader in zijn leven mist. Vond ik zo confronterend! Even laten bezinken allemaal.

X

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ik had een oproepje geplaatst op BAM mam en daar wat reactioes op gehad. na wat filteren en mail contact etc. bij deze blijven steken en kennis mee gemaakt.

betreft dat tv programma en missen van vader....
    tja idd confronterend. Denk dat het ook wel ligt aan de leeftijd, of je mogelijk andere "vaderfiguren" / mannen in je netwerk hebt die wat met je kind kunnen doen en hoe je zelf als persoon bent. Maar goed dat is mijn mening daarin. Ik denk iig dat ik dat met hulp van anderen genoeg op kan vullen. Doe dat nu immers met zoontje ook. Denk wel dat kinderen uiteindelijk idd willen weten waar ze vandaan komen, willen leren kennen van idd ook de vader / afkomst. Maar vind dat geen probleem, zou daar ook gewoon eerlijk in zijn en voor open staan.

3. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Koetjekuuk, zijn het ovutesten van het kruidvat?
    Die blijven namelijk altijd behoorlijk lang positief, maar dan moet je toch gewoon uitgaan vanaf het eerste moment dat hij positief is ( ik heb er nl gewoon mijn follikelmetingen naast gelegd en dan klopt het precies).

Ik ben vanochtend naar de ha geweest en heb nu officieel een hoge bloeddruk.
    Onvoorstelbaar, moet ik op mijn 37e aan de hogebloeddrukpillen!
    Ik weet nog niet welke, want sommige mogen zeker niet bij zwanger worden/zwangerschap.
    En bij sommig e stond dat bij dierproeven en jarenlange ervaring nooit is gebleken dat dit gevraalijk is.
    Mijn ha zegt dat je er dan wel van uit kunt gaan dat het veilig is.
    Maar hij neemt geen risico en gaat vanmiddag eerst nog even de gyn bellen wat ze daar in het ziekenhuis voor geven.
    Dus nog even afwachten.

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Balen Xon!

Koetjekuuk: wel een fijn idee voor mij dat het vinden van een donor zo snel kan gaan!

En wat die donoren betreft, ik kan voor mijzelf en naar buiten prima verklaren waarom ik graag een kind wil als alleenstaande, maar een klein stemmetje in mij vindt het soms zielig voor een kind om bewust zonder vader op te groeien. Maar dat wil niet zeggen dat ik er van af zie hoor, maar voelt soms als een tweestrijd.

X

5. kleinvisje

6. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Denk wel dat het redelijk laat is dan vanavond.
    Het duurt gemiddeld 24 uur na je eerste positieve test dat je ei springt en dan is je ei ongeveer 12 uur vruchtbaar.

Ben je niet aan het temperaturen?
    Dan kun je precies zien wanneer je je eisprong hebt gehad (want dan is je temp omhoog).

Ik moet wel zeggen dat ik het erg snel vind dat je je donor hebt gevonden.
    Ik heb daar echt de tijd voor genomen, er zijn zoveel mannen op die site die niet betrouwbaar zijn(vooral de mannen die zelf reageren, je kunt beter zelf naar iemand mailen).
    Ik heb verschillende verhalen gehoord over mannen die testen lieten zien maar die niet echt waren.
    En waren dat testen over zijn gezondheid?
    En had hij ook testen waaruit blijkt dat zijn zaad vruchtbaar is?
    En heb je zijn ID gezien?
    Sorry, ik lijk misschien een beetje paranoide maar ken echt een aantal meiden die er behoorlijk de mist mee zijn in gegaan.
    Bij een van die meiden beweerde de donor ook regelmatig bij de spermabank te doneren en heeft toen ook papieren laten zien.
    Deze kliniek kende hem niet, hij had die papieren gewoon nagemaakt.
    Verder had iemand op deze site bij de 35+ groep op een gegeven moment een donor en ze had al een keer een poging gedaan (gelukkig mislukt) toen iets hem niet zinde en hij vertelde dat hij niet meer ging doneren want hij was toch manisch/depressief.
    Er zijn mannen die het blijkbaar interessant vinden om zoveel mogelijk kindjes op de wereld te zetten (vraag me ook niet waarom!), en wij zijn daar een gewillig slachtoffer van.

Meis, ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen en als het goed voelt en je weet zeker dat het snor zit moet je het doen, maar ik heb inmiddels genoeg dingen gehoord en wil je gewoon waarschuwen.
    Ik heb zelf echt de tijd genomen om eerst een poos te mailen hem vreselijk te bevragen over van alles, toen heb ik een aantal maal afgesproken om te kijken of het echt goed voelde en daarna pas begonnen met ZI.
    En dan nog weet je het natuurlijk echt niet zeker.
    Check dus in ieder geval zijn ID, vraag zijn adres en telefoonnummer en google hem en kijk of hij is wie hij echt is.

Sorry voor mijn misschien bemoeizuchtige mail maar het komt uit een goed hart.

Ik ga zo bij de apo mijn medicijnen voor mijn hoge bloeddruk halen.
    Pffff, even wennen aan het idee dat ik nu aan de pillen moet.

7. kleinvisje

nee snap je juist heel goed dus geen sorry hoor
    hij heeft testen kunnen overleggen (recent)
    doneert ook bij bloedbank
    heb zijn id gezien en kopie van
    hij heeft eenmaal eerder bij iemand gedoneerd

en tja je weet het idd nooit zeker maar alles wat ik kan checken heb ik inmiddels gedaan mede dankzij jouw info en die van anderen hier op ZP, bedankt ook daarvoor
    voelt verder gewoon goed

en al is het misschien laat.... hij komt vanavond toch. niet proberen is iig mis denk ik dan maar.
    :D

heb net trouwens alle testjes onder elkaar gelegd en woensdag was de eerste die echt duidelijk donkerder was, en die van vanmorgen meest donker..... zegt dat trouwens nog iets ???

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou hij is er hoor. Met 40 weken en 5 dagen is mijn neefje Noah geboren! Een flinke jongen van 54cm en 4230 gram. Ben helemaal trots!

X

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    gefeliciteerd Mar, leuk hé? Tante worden...?

Ik heb ook twee neefjes.... Su-per-leuk!
    Ik krijg nu steeds lieve kadootjes en tekeningen van ze voor de baby.... ;)

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja super leuk Mmiiiir! Ik heb al een nichtje van bijna 2 jaar waar ik iedere woensdag op pas en straks dus ook op mijn neefje.

Leuk die tekeningen voor de baby. Hoe gaat het verder met je?

11. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Het gaat prima met mij!
    Gisteren had ik voor het eerst wat bandenpijn, niet echt prettig. Maar vergeleken met alle MMM-gedoe stelde het niet veel voor.

Over dik twee weken heb ik de 20weken-echo. Aan de éne kant spannend omdat ze dan kijken of alles medisch gezien goed is met de baby. Aan de andere kant kijk ik er wel naar uit om de beeb weer eens te zien en ik ben héél nieuwsgierig naar het geslacht!!

12. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Gefeliciteerd mar. Superleuk.
    Ik heb zondag gehoord dat ik ook voor het eerst tante ga worden:D Mijn zus (is jonger dan mij) is 9 weken zwanger.
    Ben echt zo blij.

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    ... ik moet eerlijk zeggen dat, toen mijn jongere zusje vertelde dat ze zwanger was, ik daar best wat gemengde gevoelens over had...

In de twee jaar vóórdat ik uiteindelijk besloot om het alleen te doen en BAM te worden, kon ik het écht niet meer aanhoren als er vrolijk werd verteld dat er wéér iemand zwanger was..!

Dat had ook te maken met dat ik toen nét een hele nare ervaring achter de rug had op relatiegebied en in een behoorlijk diepe rouw zat: niet alleen omdat ik de man waarvan ik ontzéttend veel hield kwijt was, maar ook omdat ik op mijn 35e alleen kwam te staan, met kinderwens en al, en ik wist dat ik niet zo'n type was die weer heel snel "aan de man" zou komen, gewoonweg omdat ik zo niet in elkaar zit...

Het was echt niet zo erg dat ik vrouwen het niet meer gunde moeder te worden, maar ik hoorde het gewoon liever niet!

Pas sinds gestart was met actief zwanger proberen te worden, nu bijna twee en en half jaar geleden, ging dat over.
    In die zin was het best zwaar voor me dat het even duurde voordat ik zwanger was (uiteindelijk twee jaar...) maar was dat tóch verdraaglijker dan die biologische klok door te horen tikken zonder dat ik zelfs maar kon proberen zwanger te worden. Ik was in ieder geval bezig met proberen...!

Jullie geen last van?

14. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Oh Miiiir heel herkenbaar.
    Ook al ben ik nu bezig ik blijf het heel lastig vinden om van mensen te horen dat ze zwanger zijn.
    Gezien de uitslag van de HSG is het dus niet eens zeker of ik wel zwanger kan worden.
    Ik kan soms heel slecht tegen die verhalen van, 'tja hij hoefde maar naar mij te kijken en ik was zwanger'!!
    En dan vooral als het met zo een big smile word verteld.
    Kijk ik heb een vriendin die via ivf een kindje heeft gekregen, vaak geopereerd is aan endometriose en nu zomaar (tegen alle wetenschap in) zwanger is van de 2e. Die gun ik het uit de grond van mijn hart.
    En ik snap ook wel dat zwangere vrouwen heel blij zijn en het heel graag kwijt willen, maar veel mensen in mijn omgeving weten van mijn 'project' en weten ook dat ik al een poos bezig ben. Je zou dan verwachten dat ze even nadenken voordat ze iets roepen.

Miiir ik zie bij jouw onderschirft staan ivf zwanger met 1 tp.
    Wat betekent tp?

15. kleinvisje

hoi mirr en xon
    ik ben nog maar net begonnen en heb niet in de mmm gezeten etc dus weet ik niet wat het is, maar kan me voorstellen dat het erg moeilijk is dan om steeds te horen als anderen zomaar zwanger zijn.

met mij alles goed, blijf duimen voor 20 mei dat ik dan posi test heb.
    trouwens vraagje: hoe gaan jullie die met donor bezig zijn om met deze donor? hebben jullie regelmatig contact, hoe? gaan jullie vriendschappelijk om of echt alleen zakelijk?

16. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @ Xon: tp = terugplaatsing...

Ik moet zeggen dat ik, sinds ik in de MMM terecht kwam (wat eigenlijk meteen al was, omdat ik dus gekozen heb voor een onbekende donor) ik me toch minder eenzaam voelde. Er blijken zó veel meer vrouwen te zijn die moeilijk zwanger worden.

Terwijl wij, de BAM's, toch nog steeds erg in de minderheid zijn...

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou Mmiiirr ik herken dat gevoel heel goed! Was heel blij, maar vond het ook beetje moeilijk toen ik hoorde dat mijn zusje zwanger was van de eerste. Als oudste hoor je toch als eerste kinderen te krijgen, althans zo voelde het.

Irritant vind ik het als mensen zeggen 'Ik had echt gedacht dat jij allang kinderen zou hebben!' of 'Jij zou zo'n goede moeder zijn!'. Allemaal goed bedoeld, maar wat heb ik er aan.

X

18. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ja Mar, ik hoor ook vaak die opmerkingen.
    Het is idd echt niet verkeerd bedoeld.
    Of 'zo een leuke meid als jij...' pffffff!

Koetjekuuk, na 10 pogingen kan het haast niet anders dan dat je een iets meer dan zakelijke band hebt.
    Maar tussen de pogingen door heb ik geen contact.
    Het andere mailcontact is voornamelijk wanneer, waar en hoe laat. En als hij dan bij mij is dan kletsen we meestal wel eerst even gezellig, en dan kom je toch wel meer over elkaar te weten.

Miiir, dat is ook zo hoor.
    Ik zie op straat altijd alleen maar happy pregnant faces, maar weet natuurlijk ook wel dat niet alle vrouwen vanzelfsprekend zwanger worden.
    Maar ik vind die mmm aan de ene kant wel fijn omdat er dan iets gaande is, maar aan de andere kant kom je dus dingen te weten die je dus eigenlijk niet wilt weten!

We hebben al heel lang niets van Pim gehoord.
    Ook op het andere 35+clubje(waar ze ook zit) heb ik al een paar keer geroepen maar geen reactie!
    Hoop dat alles goed is.

19. kleinvisje

hoi xon
    bedankt voor je reactie.... was wel benieuwd hoe anderen dat idd doen. ik heb na afgelopen vrijdag de donor nog wel 2x gesproken via msn en het klikt ook gewoon erg goed op vriendschappelijke basis, maar zat me ineens te bedenken of dat wel gebruikelijk / handig is... of het wel kan / mag.
    maar dat is denk ik ook afhankelijk van wat je zelf wilt en per persoon / situatue verschillende uiteindelijk he?

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hey meiden

Al even niets van me laten horen en hier heel veel gebeurd.

Mar: Wat fijn dat je zo lekker in je huis zit en al aardig gewend bent. En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je neefje. Leuke naam ook. Geniet lekker van hem. Kan me wel je gemengde gevoelens voorstellen na het zien van "wie is mijn vader". Zelf ben ik geadopteerd uit India en ken mijn biologische ouders niet, en heb daar ook geen behoefte aan, maar ik had als voorwaarde voor een eventueel kindje van mij wel dat ik de vader wil kennen, en dat hij openstaat om het kind te ontmoeten als hij.zij daar om vraagt. Dat omdat ik die drang niet heb, maar een kindje van mij misschien wel. En dan wil ik dat die optie open staat. Bovendien zal ik altijd eerlijk zijn hoe e.e.a in elkaar zit en waarom ik deze keuze heb gemaakt. Maar dat is zoals ik het zie.

Big Wish: Wat leuk dat je ook tante gaat worden. Spannend hoor. Hoop dat alles goed gaat met je zus. En weer lekker aan het klussen in je huis. Daar is het weertje nu wel naar. Balen van die stomme rekeningen die je kreeg en dat je daardoor nu niet naar de info dag/avond kan. Maar wellicht een volgende keer.

Pimmetje: Wat rot dat de poging weer niet geslaagd was. Hoop dat alles een beetje met je gaat.

Xon: Wat een hoop maak jij weer mee nu. Blij dat hsg achter de rug is, maar veel duidelijkheid heb je daar nog niet in. En dan die vleesboom en hoge bloeddruk. Schiet allemaal niet echt op voor je. Maar ik blijf voor je duimen meid! Kop op hoor! Knuffel van mij

Proudmommy: Leuk dat je hier weer komt kletsen. Hoop echt dat je wens voor een 3e uit mag komen. You are a supermommy!!! Liefs van mij

Miiir: Spannend zeg, al bijna de 20 weken echo. Mijn gevoel zegt dat je een meisje krijgt. Ben benieuwd. Geniet er lekker van. Die bandenpijn zal overigens wel toe gaan nemen, naarmate je zal groeien. Hoop dat je er niet al te veel last van krijgt.

Duivinnetje: Welkom hier. Het sleutelwoord bij deze keuze (of ook al ben je samen) is Geduld hebben en heel veel wachten.
    En dat is rot, zeker als je graag wilt en het het liefste ook meteen wilt. Tja, moeilijk als ik je verhaal zo lees over GGZ e.d. Maar laat je gyn anders een brief schrijven waarin hij schrijft dat hij overtuigd is dat je het allemaal aan kan e.d. Het zou wellicht kunnen helpen. Wees sowieso altijd eerlijk, want met liegen kom je nergens.
    Heb je anders in je kenniskring niet iemand die evt een potentiele donor zou kunnen zijn. Of dat je zoiets laat vallen bij vrienden, wellicht dat die iemand kennen. Soms komen mensen op die manier aan een donor.
    Heb je overigens zelf de twijfel dat je het niet aan zou kunnen nu? Want als jij een psych of maatschappelijk werkster kan overtuigen hoe het vorig jaar ging en hoe het nu met je gaat, dan zou ik nergens voor vrezen. Iedereen heeft weleens een dip/depressie in zijn leven en tegenwoordig lopen er veel mensen bij hulpverlening e.d. Als jij alles goed kan onderbouwen hoe je het voor je ziet en dergelijke zou ik me niet al te druk maken.
    Ik zal voor je duimen.

Koetjekuuk:
    Je hebt wel heel snel een donor gevonden idd. Ik heb er bijna een jaar voor uitgetrokken en eerst een tijdje gemaild, gebeld en toen een aantal keren afgesproken e.d. alvorens we echt met elkaar in zee gingen. Maar als dit voor jou goed voelt dan voelt het goed en ben ik alleen maar blij voor je. Overigens geldt dit ook voor het contact wat je hebt met je donor. Doe wat voor jou goed voelt, dan kunnen wij wel iets vinden of zeggen, maar het gaat om jou. Volg je gevoel en je hart hierin.

Hoop dat ik nu niemand vergeten ben, maar jeetje, er is ook zoveel gebeurd.

Deel Deze Pagina