BAM- Bewust Alleenstaande Moeders 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mar30, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Xon, Ik ga heel hard met je meeduimen dat het een traag ei is en je donderdag as toch gewoon een poging kan wagen.

Ik heb helaas nog niks gehoord:( Was het maar waar. Het slaat echt nergens op, maar ik kan aan bijna niks anders meer denken dan aan hem. En dat van hem 1 keer aankijken:)
    Was het maar waar dat we samen op hetzelfde peron stonden, dan wist ik nog welke kant hij opging.
    Ik heb hem in de stationshal gezien. Eerst zag ik hem daar naar de toiletten gaan. Toen had ik al zoiets van Wow. Ik ging toen naar mijn perron, maar zag dat het nog zeker een kwartier duurde voor mijn trein ging, dus ben weer naar boven gegaan. In de hoop dat ik hem nog even zou zien. Eerst zag ik hem niet, maar toen zag ik hem ineens staan vlakbij de ingang naar de toiletten. Op het moment dat ik langsliep keek ik hem aan en toen keek hij terug. Als ik het me goed herriner glimlachte hij en ik glimlachte terug. Toen hij me aankeek was ik eigenlijk al verkocht.
    Ik hoop maar dat hij snel reageerd, of dat ik als ik weer een keer naar utrecht ga (is niet zo ver hiervandaan) hem gewoon nog een keer tegenkom.

Liefs

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Xon ik ga heel hard voor je duimen dat je donderdag gewoon een poging kunt gaan doen en natuurlijk dat de uitslag van de echo goed is.

BigWish je klinkt echt hoteldebotel! Zo zie je maar weer dat liefde op het eerste gezicht echt bestaat.

Ik heb even een stomme vragen voor de dames die al BAM zijn (en misschien hebben de aanstaande BAM er ook een idee over). Hoe gaan jullie om met vaderdag voor jullie kids? Ik neem aan dat jullie kinderen op school dan iets voor hun papa gaan maken. Wat zeg je dan tegen je kind? Dat zijn nou echt van die dingen waar ik best mee zit. Misschien onzinnig, maar dat houdt op zo'n dag als vandaag toch bezig.

X

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi meiden

bigwish... je klinkt lekker verliefd leuk hoor :) duim voor je

xon ook duim ik voor een traag ei voor je !!

Mar ik laat ze voor vaderdag altijd iets maken voor opa (en oma) die ik eigenlijk vooral zie als belangrijke personen naast mij.

ENNE MEIDEN GOED NIEUWS.... VANDAAG GEVOEL TE TESTEN EN JA JA JA !!! BEN ZWANGER. BEN SUPERBLIJ !! :d

4. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    WOW Koetjekuuk. Wat een geweldig nieuws. Toch vast een voorzichtige felicitatie:) Hoop dat alles goed mag blijven gaan en je een mooie zwangerschap hebt.

Ja. Ben idd redelijk in love:) Heb nog steeds niks gehoord helaas. Heb nu ook een andere site gevonden. Speciaal voor als je iemand hebt gezien in de trein/op het station.
    En zit er aan te denken (moet wel wat dingen hebben) om zaterdag weer naar Utrecht te gaan. Je weet maar nooit.......

Ik zat idd ook te denken dat je het vaderdagkadootje ook aan opa kan geven.

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje Koetjekuuk, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

X

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    gefeliciteerd!!!

7. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Gefeliciteerd koetjekuuk!

Voor mij helaas wat minder goed nieuws.
    Ik plak hieronder even het stukje wat ik bij mijn andere clubje heb geschreven want het is een heel verhaal en danhoef ik het niet opnieuw op te schijrven ;).

Er zitten drie redelijk grote poliepen in mijn baarmoeder waardoor zwanger worden niet echt mogelijk is (ook weer niet onmogelijk).
    Deze moeten dmv een operatie worden weggehaald.
    Ondanks dat ik wel een beetje had gerekend op 'iets', hoopte ik stiekem natuurlijk dat het allemaal goed zou zijn en viel het toch weer enorm tegen.
    Eerst kon ik pas volgende week donderdag terecht voor de uitslag, toen was er toch wel een arts die het kon uitleggen, en wat de verdere stappen zijn.
    Weer wachten, heb wel drie keer in de wachtkamer gezeten, maar dat had ik liever, dan pas volgende week.
    Nou ja die poliepen moeten eruit gelepeld of geknipt/gebrand worden. Daarna schrapen ze ook meteen mijn baarmoederslijmvlies er uit.
    En dan is het wachten totdat alles weer op gang gaat komen wat op latere leeftijd(!) wel eens langer zou kunnen gaan duren.

Eerst twee hele lieve geduldige arts-assistenten, die alles uitgebreid uitlegden. Maar toen het puntje bij paaltje kwam, kwam 'the gyn from hell' weer opdagen hoor.
    En wederom weer geen blik van herkenning, alsof ik haar nog niet 5 keer eerder had gezien.
    De enige twee dingen die ze had toe te voegen waren, dat ze zich afvroeg waarom het op de gewone echo's niet was gezien. Ze heeft er verdorie zelf uitgebreid naar gekeken!!! Maar ik had mezelf dat natuurlijk ook afgevraagd.
    En vervolgens vroeg ze nog of ik niet vreselijk heftige en pijnlijke menstruaties had, tja ook pas 30 keer tegen iedereen genoemd (ook tegen haar!). Maar dat werd weggewapperd, zo van ze zal wel een lichte pijngrens hebben! Ik wist zelf wel dat dat niet zo was(als je binnen 3 dagen 2 pakjes superplus tampons wegwerkt, bijna 8 pillen 400 mg ibu moet slikken om niet over de grond te kruipen van de pijn, moi dan heb je denk geen lichte pijngrens. Heb dat misschien zelf niet duidelijk genoeg aangegeven aangezien ik natuurlijk niet weet hoe anderen hun menstruatie beleven, en eigenlijk dacht dat het wel zwaar was maar niet abnormaal.
    Ik was helaas te overdonderd en emo om haar te wijzen op beide opmerkingen .

Ik zou deze keer nog een poging kunnen doen.
    De arts assistent had meteen zoiets van DOEN, het is gewoon een kans, zei ze!!
    En the gyn from hell, was daar niet enthousiast over.
    Als je dan zwanger raakt heb je een grotere kans op een miskraam. Tja maar ook een kans op zwanger worden, géén poging is zéker niet zwanger.

Ik wacht even vandaag af want dan moet ik naar de opnamepolie voor een operatiedatum. Als dat pas over aantal weken is, doe ik lekker gewoon nog een poging (tenminste als mijn donor meewerkt want die is weer op non-communicatief).

Nou dit is mijn story van gisteren :(
    Inmiddels wel min of meer een afspraak met mijn donor voor vrijdag.
    Heb het wel even laten zakken en gisteravond even met een vriendin aan de telefoon gezeten en even de positieve dingen belicht.
    Maar net komt er een meisje uit mijn klas (ik sta voor de klas voor wie dat niet wisten) vertellen dat vannacht de baby is geboren en mag ik zo fijn een geboorteslinger in elkaar gaan zetten. Pfff, dat vind ik wel wat dubbel en lastig.

8. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Jeetje Xon,
    Dit is wel echt balen zeg. En dan ook nog zo'n vreselijke arts. Je zou toch verwachten dat een vrouw meelevender is. En zoals jij een pijn beschrijft is echt niet normaal. Ik heb zelf ook soms heel veel pijn, maar dat is niks vergeleken met jou. Ik red het met 1 asprine. Maar zoveel vloeien doe ik zeker niet.
    Als ik jou was zou ik ook (als de operatie nog even duurt) gewoon een poging wagen.
    Sterkte

9. kleinvisje

Jeetje Xon
    wil je even heel veel sterkte en succes wensen met alles !!!
    wat een verhaal zeg. pfff

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Koetjekuuk, Wat een goed nieuws zeg. Van harte gefeliciteerd, meid! Jeetje, je bent wel supervruchtbaar, dat het zo snel raak is. Geniet er van meis!

Big wish, Vind het rot voor je dat je nog niets gehoord hebt. Je bent zo'n leuke meid, en ik wordt helemaal blij van je hoteldebotel vlinders in je buik gevoel maar die gevoelens kunnen dus helaas niet beantwoord worden. Wellicht gebeurd er nog iets, maar tja, er lopen zoveel mensen op een station.
    Ik blijf voor je hopen dat er toch nog iemand reageerd op je oproep. Nou ja, niet iemand, maar HIJ! xxx

Lieve Xon, Jeetje meis, wat heftig allemaal. En gelijk heb je, gewoon nog een poging wagen. Dat zou ik ook doen. Niet geschoten is immers altijd mis. Wel fijn dat je geopereerd wordt. Je staat er niet om te springen waarschijnlijk, maar er gebeurd wel iets. Ik hoop dat je snel terecht kunt. Speciaal voor jou een hele dikke knuff, want makkelijk is het allemaal niet.

Ik ben hier ook wat minder aanwezig, aangezien ik een hoop ellende aan mij hoofd heb. Morgen wel naar de gyn terug, eindelijk. Nooit meer wil ik aan die ellendige hormooninjecties.
    Helaas zit het middel nog wel in mijn lijf, maar als het goed is niet meer voor lang!

11. Kazz

Kazz Lid

22 jun 2011
    5
    0
    0
    Hallo dames,
    Hier ook een wannebe Bammer. Na lang wikken en wegen, praten denken en de rest vandaag een afspraak gemaakt bij de geertgen kliniek voor het eerste gesprek.
    Nu ik die eerste stap heb gezet vind ik het toch wel ontzettend eng en spannend.

Ik lees al een tijdje mee en heb er wel bruikbare tips uitgehaald. Ik kan niet iedereen daar voor bedanken dus nu even in het algemeen.
    Als ik zo meelees zie ik dat jullie een hoop steun aan elkaar hebben en ik hoop dat ik daar een stukje in mee mag doen.
    Maar goed eerst nog 4 weken wachten voor mijn eerste gesprek en mijn huisarts overtuigen dat ik de verwijsbrief wil. Heb een fijne maar toch een wat conservatieve huisarts die het niet zo heeft op een Bammer.

Voor de meiden die zwanger zijn, van harte gefeliciteerd en geniet er lekker van!

Voor degene waar het nog niet wil lukken, ik duim voor jullie voor de volgende keer!

Enne hoop dat ik hier welkom ben :p

12. Tamio

Tamio Niet meer actief

Gefeliciteerd Koetjekuuk!!

Xon, wat een ellende allemaal, succes ermee.

Mar, mijn dochter heeft dit jaar op het kdv iets voor opa gemaakt en op de psz voor mij. Ze heeft het er wel vaak over dat ze geen papa heeft maar toch geloof ik niet dat ze er last van heeft.

13. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik heb nog niks gehoord van de orgaanbank maar de arts dacht wel dat er een beschikbaar zou zijn binnen 6 weken. Ik hoop het want ik wil volgende maand graag beginnen.

Hoi Kazz,
    Ik zit ook bij het Geertgen en ben inmiddels door de gesprekken heen. Je huisarts moet je gewoon een verwijsbrief geven hoor, wat hebben zijn ideeen over bammers er nou mee te maken?

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kazz, welkom! Natuurlijk mag je je bij ons aansluiten!

Xon, wat verschrikkelijk balen (en dat druk ik mijzelf wel heel netjes uit). Ik begrijp gewoon niet hoe lomp zo'n gyn kan zijn! Heeft dat mesn geen hart ofzo? Ik kan me daar zo boos om maken. Zeker als ze alle sugnalen die jij haar hebt gegeven gewoon niet gehoord/genegeerd/onderschat heeft. Ik hoop dat de (voorlopig) laatste poging een treffer is! Ik gun het je zo!

Ik zit een beetje in dubio.... Ik heb via internet een berichtje lezen van een donot die zich aanbied. Komt heel prettig over (heeft er goed over nagedacht, heeft het al eens eerder gedaan) en is er niet op uit om een alleenstaande vrouw te helpen, maar kan ook een lesbisch stel zijn of een man en vrouw (waarvan de man onvruchtbaar is). Ik heb mijn mailtje al klaar om te versturen, maar ik vind het zo eng/spannend! Het lijkt wel alsof ik die laatste stap niet durf te nemen (en dat terwijl daar nog niet eens sprake van is, want het moet ook maar klikken). Ik ga er maar een nachtje over slapen en misschen dat ik morgen de moed heb verzameld om op de 'verzend' knop te drukken....

X

15. Kazz

Kazz Lid

22 jun 2011
    5
    0
    0
    Dank voor het welkom dames

Tamio, ik woon in een redelijk christelijk dorp vandaar dat mijn huisarts daar anders over denkt. Maar ik ben niet van gisteren en heb een afspraak gemaakt met diegene die werkt op vrijdag want dan is hij er niet. :)
    Mag ik vragen wat ongeveer de wachttijd is nadat je door de voorgesprekken heen komt tot er een donor beschikbaar is?
    Wat ik bij hen wel goed maar ook lastig vind is dat voor wat hoort wat principe. Ik wil graag eicellen doneren maar ze willen ze toch niet vanwege erfelijkheid. Dus wat dan? Maar goed dat is vast een onderwerp van gesprek bij die gesprekken.

@ Mar30 Doen wat goed voelt! Je kunt het mailtje altijd versturen en de vervolg stappen laten afhangen van zijn reactie. Maar goed, makkelijk praten vanaf hier :)

Xon, wat een ongelooflijk lomp mens die arts (bedenk hier wat meer scheldwoorden bij) Je zou haar haast opgeven voor een cursus empatie en gesprekstechnieken! Ik hoop idd ook dat de laatste poging gewoon raak is. Een geval van wie het laatst lacht hoop ik voor je

16. kleinvisje

kazz: welkom hier, leuk dat je mee komt kletsen. Succes met de komende stappen!

xon: hoop dat je inmiddels een klein beetje bent bekomen van alles. pff

mar: snap dat je het spannend vind die laatste stap, moet zeggen dat vond ik ook wel, maar heb het toen toch ineens maar gedaan hoor. En natuurlijk moet je gewoon kijken of het klikt en pas dan de knoop doorhakken etc.

hier: alles goed.. allemaal nog bedankt voor de felicitaties !! Is nog onwerkelijk hoor hihi.

17. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Kazz welkom.
    Voel je vooral lekker thuis :)

Mijn ellende was na disndag nog niet voorbij.
    Zie hieronder het stukje van gisteren (sorry, het is geknipt en geplakt van 35+club, maar het scheelt me zoveel tikken!)

Dacht gisteren, ik ga even afspraakje maken voor opname(want daar was die dag ervoor geen tijd meer voor want toen was intake opname allang gesloten) en whoops dan ben ik weer weg. Niets was minder waar.
    Bij de gyn afdeling waar ik mijn dossier op moest halen, bleek gisteren het verkeerde formulier te zijn ingevuld. Dus de gyn moest even tussendoor een nieuwe invullen, wat natuurlijk even duurde.
    Ik had een medicijngeschiedenis van de apo nodig, of ik ze even wilden bellen met de vraag of ze die wilden faxen naar zh.
    Prima maar ik kreeg van de apo te horen dat dat niet de manier is waarop dat hoort te gaan. Maar goed toch geregeld.
    Ik met dossier naar opname, daar bleek nieuwe formulier toch nog niet voldoende ingevuld, dus doktersass. daar naartoe geroepen om de rest in te vullen.
    Ondertussen moest ik opnieuw een enorm formulier invullen.
    Daarna moest ik weer wachten tot ik werd geroepen.
    Gesprek met operatie ass. en gesprek met anesthesie ass. (2 aparte gesprekken van ieder 20 minuten).
    Daar werd alles uitgelegd over de operatie, ik kreeg er de kriebels van, bloeddruk gemeten, tegen wil en dank op die klereweegschaal (vanwege de narcose), die had ik al maanden gemeden omdat ik wist dat ik aan was gekomen door die rothormonen. En idd de tranen sprongen in mijn ogen! Minstens een kilo of 6 wat er bij was. pffff.
    Daarna moest ik een ook nog een hartfilmpje(!), omdat ik sinds een paar maanden (vanwege de stress van o.a. het maar niet zwanger worden)bloeddrukmedicijnen gebruik.
    Vervolgens door naar de ass. anethesist, weer uitgebreide lijsten, en vragen. Ik wil geen ruggenprik, dat vind ik een eng idee, maar zij hebben die voorkeur wel.
    Maar goed toch liever lichte narcose. Allemaal van die beslissingen die je dan alleen moet nemen.
    Al die keren dat ze de afgelopen maanden mijn bloed hebben geprikt(ik denk wel 6 a 7 keer) hebben ze niet een keer mijn bloedgroep ergens opgeschreven, en ze wilde graag nog wat dingetjes prikken.
    Dus na die twee uitgebreide intakes, kon ik weer door naar het lab voor bloedprikken, daar zat een vrouw zo haar eigen verhaal te vertellen dat ze drie keer opnieuw moest prikken en er nog geen bloed uit mijn arm kwam.
    Twee buisjes met daarin twee druppels weggegooid, tot ze erachter kwam dat ze het bandje om mijn bovenarm nog los moest maken om de bloedstroom op gang te helpen.
    Pffff, snel 6 buisjes bloed, en toen wist ik niet hoe snel ik weg moest komen.
    In de stromende regen op de fiets naar huis, in mijn schone 'witte' broek(kon zo meedoen aan de miss wetpants -verkiezing),open schoentjes en mijn dunne spijkerjasje.
    Ik liep werkelijk te soppen in mijn schoenen en kon mijn kleren boven de wasbak uitknijpen.
    Ik voel me niet gauw zielig, maar vond het net echt even niet meer leuk.
    Maar het is nu wel weer een beetje gezakt.
    Dat is wel het nadeel als je als BAM zwanger probeert te wordn hoor, al die dingen die je dan alleen moet doen, niks leuk!

Vanochtend voor het eerst zelf pregnyl geprikt, voor de laatste poging voor de operatie.
    Ook best spannend maar ik dacht niet truttebellen hoppa die spuit erin. Die naald viel wel mee, alleen de vleoistof erin spuiten voelt niet echt fijn. Je houdt er de hele dag nog een beetje gevoelige buik aan over.
    Nou dat ws weer mijn verhaal. Hoop voorlopig dat het nu even rustig is, ben wel echt even klaar met dat stomme ZH.

18. Tamio

Tamio Niet meer actief

Kazz, dat ligt inderdaad eraan of je eicellen wilt doneren, of iemand anders mag ook voor jou sperma doneren. Verder hangt het natuurlijk ook af van je eisen aan de donor. Ik draag een bepaald virus niet wat het grootste deel van de mensen wel draagt en daarom is het ook wat moeilijker een donor vinden.
    Maar in principe als je donor wilt zijn en geen gekke eisen hebt is er geen wachttijd.

19. Kazz

Kazz Lid

22 jun 2011
    5
    0
    0
    Jemig Xon wat heb jij toch een pech. En wat heerlijk bureaucratisch allemaal weer. Je zou ze bijna over de balie trekken.
    En dat stukje over het bloedprikken, je zou haast zelf de naald pakken als die verpleegster mis blijft prikken.
    Soms wordt je zo moedeloos van de medische wereld.
    Vanaf nu ben ik continu voor je aan het duimen!

Tamio, ik zie wel wat de kliniek zegt en vraagt. Ik heb net de spullen van hen binnen dus stuur alles naar ze op.

Mar, heb je het aangedurfd om het mailtje te versturen naar de potentiele donor?

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag mijn eerste weekenddag van deze maand! Gisteren nog gewerkt, maar vandaag dan toch echt uit kunnen slapen. Heerlijk! Net mijn huis lekker schoongemaakt en nu met een cappuccino op de bank.

Beiden, ik ben echt een schijterd. Mail aan potentiele donor klaar, maar ik kan maar niet op de verzend knop drukken. Niet omdat de donor niet goed voelt, maar ik denk toch dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben. Door het vele (onregelmatige) werken merk ik de laatste week dat ik er een beetje doorheen zit. Ik denk dat de zoektocht naar een donor nu alleen maar spanning met zich mee zal brengen en dat kan ik er nu echt niet bij hebben. Ik baal er wel een beetje van, omdat ik het graag wil, maar het is even niet anders.

X

Deel Deze Pagina