Mar uiteindelijkm moet jij gewoon doen waar JIJ je goed bij voelt. En als dat is nog even wachten dan is dat zo en als je echt graag wilt dan overheerst dat uiteindelijk de twijfel vanzelf !!
mar, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. We hebben het tenslotte niet over een pak meel. Voelt het niet goed, dan niet doen. Net mijn ouders verteld van mijn plannen, ze reageerden erg goed! Mijn moeder zei gelijk dat ze hoopte dat het kind niet de neus van mijn vader had. Weer een horde genomen
Hi meiden! Ik ben niet zo actief op dit draadje, maar had een hoop bij te lezen! Hieronder mijn reacties: Kazz en Tamio: welkom hier! Mocht je nog vragen hebben (ben zwanger geraakt via het GG) dan hoor ik het wel! Xon: Wàt een tegenslagen voor jou meid! En inderdaad, daar moet je dan als BAM even alleen doorheen, leuk is anders! Het zou toch mooi zijn als je tegen alle verwachtingen in gewoon zwanger zou worden deze ronde.. Ik gun het je van harte! en zo niet, heb je dan al een idee van de operatiedatum? Dat wordt dus na deze cyclus, sowieso?? Koetjekuuk: GEFELICITEERD !! Leuk dat ik niet meer de enige zwangere BAM ben op dit draadje... Met mij gaat alles nog even voorspoedig als altijd! Ik voel me top, mijn buik groeit (hard) en het kleine meissie in mijn buik beweegt lekker. Inmiddels is het grootste gedeelte van de verbouwing achter de rug en ben ik, tussen allerlei leuke weekend- en avondactiviteiten door, lekker aan het schilderen. Het wordt héél mooi maar het is nog heel veel werk! Groetjes!
Lieve meiden, jeetje er is weer een hoop bijgeschreven. Miiiir Wat ben je alweer ver zeg. Wat gaat de tijd snel en wat fijn dat je je goed voelt. Ben nog steeds echt zo blij voor je! Koetjekuuk, kun je het al een beetje geloven? Spannend weer allemaal hoor! Mar: Verzenden mail kan altijd, ook dan hoef je er verder nog niets mee. Maar doe wat goed voelt voor jou en let goed op jezelf meid! Als je zo druk bent, neem ook je rust momenten. Kazz en Tamio: Leuk dat jullie ook mee komen kletsen. Iedereen is welkom hier! Hoop dat jullie wens snel verwezelijkt mag worden. kazz: Wat fijn ook dat je ouders het goed opnemen. Ik wist bij mij dat ze het zouden begrijpen. Mijn vader was best wat huiverig in het begin(is toch anders als anders), maar nu zou hij erg blij zijn als het eindelijk eens zou lukken. Ik ben ook minder actief de laatste tijd. Sorry daarvoor. Heb heel wat aan mijn hoofd vandaar. Zwangerschapswens is enorm, maar door de hormoonkuur mag ik nog even niet en eerst moet straks mijn lichaam zelf weer op gang komen als de medicijnen zijn uitgewerkt. Dus bij mij duurt het nog wel even voordat ik weer mag beginnen helaas. Mar: ik heb ook een donor via internet destijds leren kennen. Ik had meerdere mensen gemaild en kreeg van bijna allemaal mail terug. Maar bij 1 voelde het vanaf het begin meteen goed. Dat is dus ook mijn donor. Bij mij is er wel een hele tijd over heen gegaan van mail tot ontmoeting, tot werkelijk met elkaar besluiten door te gaan en tot de echte stap. Helaas heb ik dus al 2 keer mk gehad, maar het kan dus wel. De kunst is dus zwanger te blijven. Alleen met endometriose zijn de meeste verhalen niet enorm positief. Maar ik blijf wel positief denken. Heb er wel een goed gevoel over.
Dank meiden.... Miiiir wat ben je alweer ver! Wat fijn dat het allemaal goed gaat! Kazz, fijn zo'n positieve reactie van je ouders! Is toch een lekker gevoel om gesteund te worden als je aan zoiets ingrijpends begint. Musicalfan, dank voor je uitleg. Ik ben het met je eens dat je vooral je gevoel moet volgen, Ik had 2 donors gevonden die goed 'voelden', dus het feit dat ik de mail niet durf te versturen heeft vooral met mijn eigen onzekerheid te maken. Steeds begin ik weer te twijfelen of ik het financieel wel ga redden (zeker na de laatste ontwikkelingen mbt bijdrage kinderopvang) of ik het wel aan kan en durf etc. Zijn allemaal dingen waar ik al 1000x over heb negedacht en prima antwoorden voor heb, maar toch. En wat ik al zei, door al dat werken en de vermoeidheid die toeslaat heb ik mijn emoties niet meer in de hand... Moet dus even pas op de plaats en rust nemen. Die kriebels zijn er en blijven er, alleen de timing is nu niet goed. X
Dames, weinig geschreven de afgelopen tijd. Vandaag word ik geopereerd. De laatste poging is dus helaas niet gelukt . Ruim twee weken geleden zijn er dus tijdens een sis-echo 3 poliepen geconstateerd. Deze zorgen ervoor dat de innesteling heel lastig is.Dus daarom worden ze vandaag verwijderd en er wordt dan meteen gecurreteerd. Pfff, zie er best wel heel erg tegenop hoor. Gelukkig heb ik volledige narcose, en krijg ik er niets van mee, maar zal blij zijn als ik eind van de middag weer lekker naar huis mag. Afgelopen maandag trouwens de intake gehad bij het KID kliniek. Vond het heel pittig, werd door de psychologe echt door de mangel gehaald. Er werd met vreselijk dure woorden om mijn oren gesmeten er werd mij expliciet verteld wat wel en niet moest. Toen ik er de deur uitliep had ik er best een rotgevoel over. Had echt een uitgewrongen gevoel en weet ook helemaal niet zeker of ik er door ben. Ik heb natuurlijk al een donor, en nu ook een flinke medische geschiedenis, ben een beetje bang dat dat negatief is voor eventuele toelating. mocht ik erdoor zijn dan wordt het waarschijnlijk wel meteen IUI. Omdat ik al 12 keer heb geprobeerd. Hebben jullie gisteravond dat programma van Irene Moors gezien? Het was de take-of. Over donorkinderen die op zoek zijn naar hun donorvader en/of halfbroertjes/zusjes. Vond het best heftig om te zien, de meesten hadden toch wel het gevoel dat ze iets hadden gemist qua vader. Mar, die bezuinigingen zijn idd balen, maar die zijn vooral voor de hogere inkomens. Als je alleenstaand bent met een niet zo hoog inkomen, krijg je best wel veel vergoed. Maar het is lastig allemaal. Heb je de donors al ontmoet? Soms helpt dat, maar uiteindelijk moet je natuurlijk er zelf helemaal achter staan.
Koetjekuuk, er zijn twee kleine poliepjes weggeknipt, en verder is er gecurreteerd. UIteindelijk kwam de arts-assistent vertellen dat er dus weinig gevonden is, in ieder geval waren die poliepjes niet groot genoeg om mijn heftige menstruatie te veroorzaken (helaas , want het had me een heerlijk idee geleken als dat minder zou zijn geworden) en het had nou ook niet perse een zwangerschap in de weg hoeven staan. Al met al gaf het me een redelijk zinloos gevoel die hele operatie. Maar aan de andere kant ook wel weer een fijn idee dat het nu helemaal schoon is en het daar dus niet aan kan liggen. Met jou alles goed?
Xon, wat een verhaal weer zeg! Pff, zit je niet mee. En dan ook nog met zo'n gevoel zitten na de operatie en na je afspraak bij het centrum. Ik hoop echt dat je erdoor bent en je snel mag beginnen met IUI. En dat er dan echt een wondertje mag gebeuren. Nu eerst maar even goed opknappen van je operatie. Worden de poliepen nog op kweek gezet of niet? Koetjekuuk: Hoe voel jij je nu? Mar en Big wish alles goed met jullie Proudmamma: Een hele dikke knuffel voor jou, je weet wel waarom! Hier weer ongi, twee weken geleden ook al. Na de hormooninjecties is mijn hele cyclus van slag. Wanneer ik weer kan beginnen is me dan ook een raadsel. Bah, wat is zwanger worden/blijven toch lastig zeg!
Xon, wat heftig allemaal zeg. Het zit je echt niet mee (en ik heb echt hard voor je geduimd...). Hopelijk levert de moeite een mooi wondertje op! Musicalfan, wat vervelend dat je cyclus zo van slag is! Ik hoop dat je binnenkort weer kunt beginnen en dat het dan heel snel raak is! Hier niets nieuws. Na vorige wee 54 uur te hebben gewerkt, ben ik deze week 6 dagen vrij (hoef zondag pas weer te werken) en dat doet me goed. Ok het weer werkt niet mee, maar nu kom ik aan dingen toe die ik normaal niet doe, zoals financien en papieren opruimen. Voelt zo goed nu ik het op orde heb! Heb nog steeds geen mail gestuurd naar potentiele donoren. Ik wordt gek van de twijfels (niet of ik het wel wil, maar of ik het wel kan, in diverse opzichten). Zolang die twijfels niet weg zijn, blijf ik even in de 'ruststand'. X
hoi meiden, jeetje xon heftig allemaal zeg. Wens je sterkte met alles musicalfan, balen van je cyclus hier wel wat nieuwtjes 1) begin nu met vlagen toch echt misselijk te worden en heb me toch een pukkelaanval whahaha grrrrr. maar voel me verder wel goed. wel wat sneller moe, maar ach 2) heb vandaag mijn ex - vader van zoontje - gebeld na eerdere sms met verzoek om erkenning en gezamenlijk gezag ongedaan te maken. Heel verhaal maar na geen reactie van hem, dus vandaag zelf gebeld. Nu is hij akkoord met mijn voorstel dat ik geen alimentatie eis etc. en de laatste prive schulden na sanering alleen te betalen en hem dus kwijtscheld als hij afstand doet van gezag en omgang. hij zag zoontje al ruim een jaar niet meer, gaf nooit reactie op mij en daarvoor is alles enorm mis gegaan steeds waardoor ik rust wilde vandaar mijn voorstel. Ik heb dan rust, hoef niet voor handtekening voor paspoort bij hem aan te kloppen, hij kan niet zomaar langs willen komen en contact willen en daartegenover heeft hij de wetenschap dat ik geen geld meer eis van hem. Dit vond hij wel wat. Beiden van gezeur en gedoe af en allebei wat we willen uiteindelijk. Nu dus advocate gebeld. gezag kan ongedaan gemaakt worden (wel nogal proces maar kan wel) maar erkenning ws niet. wel kunnen we dan de afspraken vastleggen. Advocate belt me nog terug om een afspraak te maken. Dit kost uiteraard wel wat, maar is me wel waard wetende dat hij dan vrijwel geen enkele rechten meer heeft. 3) 21 juli afspraak gemaakt bij de notaris om voogdij vast te leggen voor als ik zou komen te overlijden. Mijn zus wil dit dan doen. Mijn ex blijft dan uit beeld. (hij kan bezwaar maken maar ik laat hem dus tekenen dit niet te doen als ik toch alles ga regelen van punt 2 bij de advocate) verder begint werk inmiddels beetje te wennen, valt nog hoop te gebeuren daar, hoop dat het allemaal gaat lukken.
Koetjekuuk, Pittig zeg wat je meemaakt nu. Maar je bent een sterke meid zo te lezen. Komt vast goed allemaal. enne, die kwaaltjes, stiekem best fijn ook denk ik, qua dat je je op en top zwanger voelt. Hoop alleen dat ze niet te erg worden. Succes met alles.
Mar: Lekker dat je zo aan je administratie bent toegekomen. Is ook belangrijk dat dit gebeurd. Jeetje 54 uur gewerkt. Dat is veel. Hoop dat je in de dagen ertussen even je rust hebt gehad, want vandaag moest je weer aan de bak. Over de donoren, volg gewoon je gevoel. Als je nu nog niet dat gevoel hebt, wacht je gewoon even. Ik heb ook best wel getwijfeld e.d. Is bij mij dan ook best een tijd overheen gegaan destijds van mailtjes, tot ontmoeting, tot daardwerkelijk beginnen. Het komt vast wel.
Zo daar ben ik weer. Ik heb veel problemen met m'n computer gehad maar hij is nu weer helemaal goed Waarschijnlijk kan ik augustus beginnen, maar het is niet helemaal zeker. Ik ga er maar vanuit dat het september wordt, omdat mijn ei er al begin augustus zal zijn. Koetje wat fijn dat je zwangerschap goed verloopt en dat je ex accoord gaat, het is nog een lange weg zo te lezen maar als het rond is zal het wel rust geven. Xon aan de ene kant fijn dat ze niks ernstigs gevonden hebben maar ook erg vervelend dat je nu nog niet weet waar het aan ligt en ze dus ook niks echt hebben kunnen verhelpen.
Wat een stilte hier zeg. Ik ben ongi nu. Stiekem hoop ik zo dat ik deze ronde kan gaan beginnen. Ben wel klaar met wachten nou. Hoe is het met jullie? Kazz heb je je intake gesprek al gehad?
hoi meiden inderdaad stil hier... hier alles goed, voel me eigenlijk best goed en heb morgenochtend mijn 1e echo ben benieuwd. vraagje... hebben jullie nog contact met donor?? Ik heb namelijk wel contact gehouden gewoon vriendschappelijk met het idee van ik zie wel hoe het loopt, maar nu heeft hij aangegeven me wel heel aardig te vinden (leuk) en eigenlijk vind ik hem ook wel leuk, maar ik wil daar niet ineens in meegaan (voorzichtig door alle ervaringen) Is wat zeg heb je een kinderwens, geen relatie, wil daarom via donor zwanger raken, is dat gelukt behoud je vriendschappelijk contact en dan ga je elkaar ineens leuk vinden... wahahahaha heb ik weer. Vind het wel moeilijk hoor wat ik er nu mee moet. Voorlopig gewoon maar even aanzien denk ik.
Yes ik kan deze maand beginnen!! Lastig Koetje. Aan de ene kant zou ik zeggen volg je gevoel. Aan de andere kant, wees op je hoede. Zo'n donorcontract heeft toch al geen rechtsgeldigheid. Laat staan als je een relatie hebt gehad met de verwekker tijdens je zwangerschap. Je zit natuurlijk niet op een omgangsregeling te wachten!